Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 7.2-kanaals met 160W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-NR609 Zwart Review

mjl 1 mei 2011, laatste update op 1 mei 2011, 3.070 views

Onkyo TX-NR609 Zwart

Pluspunten

• Veel features, vooral vTuner/internet radio is ideaal. Verder ook te bedienen via WiFi met iPod Touch/iPhone of iPad. Ook de ipod/phone direct via USB aansluiten werkt perfect.

Minpunten

• Voelt wat licht aan, kan merken dat het toch net even minder uitgevoerd is dan bij HK, maar voor een 25% van de prijs mag ik niet te veel klagen.

Geluidskwaliteit Score: 4
Tip: Goedkoper in Belgie!. Een prima versterker, hiervoor had ik een Harman-Kardon AVR-630 welke na een water ongeval is overleden, kunnen niks hebben die HK's, de features op de nieuwe versterker zijn een stuk uitgebreider geworden, bijkomend voordeel bij een ongeval.

Ik heb met name de keus laten vallen op de Onkyo vanwege de prijs vs. de features. Ik wilde graag weer gebruik maken van de Zone 2 functionaliteit die m'n AVR-630 ook had, maar dit maal tegen de fractie van de prijs.....

Alles werkt, hoewel ik het raar vind dat TV en CD onder hetzelfde knopje moet vallen op de afstandsbediening. Gelukkig kunnen wel alle inputs flexibel ingesteld worden in het menu, dus bij gebruik van m'n programeerbare universele remote merk je er niks van.

Qua aanschaf kan ik ons Nederlanders aanraden eens in Belgie te gaan kijken, Ik kon er een ophalen voor 479 euro bij foto Video Dierckx nabij Antwerpen. Al snel een 100 euro verschil in vergelijking met de bonafide ('bestekeus' dus buiten beschouwing latende) bedrijven die hier op tweakers vermeld staan in NL.

Heb jij ook een Onkyo TX-NR609 Zwart?