Specificaties Radiogestuurde muis en 800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless Review

player-x 15 januari 2007, laatste update op 19 november 2008, 2.653 views

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless

Pluspunten

• ultime scrollwiel (als hij blijft werken)
  • Mooi ontwerp
  • Hoop knoppen

Minpunten

• Werktijd (minder dan een week)
  • Duim knoppen te gevoelig.
  • Na 2 maanden al probleemen met scrollwiel
  • (en het word slechter)
  • Instelbaarhijd van de muisdriver is echt bedroevend.
  • Vormgeving (Licht bij mij niet lekker in de hand)

Algemene beoordeling
Ik kan mij helaas niet aan sluiten bij beoordelingen van mijn voorgangers :'(

Samen gevat: ja de Logitech MX is een Revolution, maar nu is het wachten op de MX Evolution

Mijn beoordeling zou een hoger zijn geweest als de prijs lager was geweest.
Maar Logitech zet deze muis als de ultieme muis op de markt maar dat is hij zeker niet, en zeker niet voor deze prijs er is gewoon te veel mis mee.

Ergonomie
Dit is persoonlijk maar ik vind de muis veel te kort krijg kramp in mijn handen na een tijd gamen.
Je hand kan niet rusten op de achterkant van de muis (kan wel prima bij de MX1000)
Kan ook zijn omdat het duim wiel te licht werkt, zo dat ik mijn hand niet helemaal in de juiste vorm kan houden

Functionaliteit
Heel goed op twee dingen na
1. bereik ontvanger moest een verleng kabel gebruiken om goed ontvangst te hebben
2. Driver, maar dat komt veder op aan de beurd.

Precisie
Heel goed kan ik eigenlijk niks op aan merken

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het scrollsnelheid van het scrollwiel in vrijloop wat langzamer zou moeten zijn
Maar dat zal lastig worden om soms wil je dat hij snel is en soms iets preseiser

Bouwkwaliteit
Na ongeveer +10 Logitech muizen & keyboards gebruikt te hebben over de jaren,
Vind ik hun ultieme muis toch tegen vallen.
Hij voelt heel degelijk aan op 4 punten na
1. Scrollwiel schakelt soms onbedoeld tussen vrij loop en standaard en heb heb het gevoel dat dit erger word.
2. Browser terug en vooruit knop doet soms een dubbelklick terwijl dit niet bedoeld was.
3. Duimwiel/knop gaat veel te licht je hoeft er maar naar te wijzen en hij schakelt al.
4. Werk tijd is zeker 5x korter dan van mijn oude MX1000

Dit is absoluut geen wegwerp muis maar als ik hem vergelijk met de andere muizen van Logitech dan is deze gewoon slecht gebouwd
Hij voelt aan als of hij nog niet is uitontwikkeld

Drivers en onder- steuning
Driver is 100% stabiel
De mogelijkheden er van zijn daar tegen over om van te huilen zeker bij een muis van dit prijskaartje

UberOptions verlicht een hoop van de pijn, een muis als deze zou standaard geprogrammeerd moeten kunnen worden per game / applicatie en niet door een hack van een hobbyst

Denk dat hij ongeveer hetzelfde zou moeten zijn als van de MX1000 rond de 50 euro alles daar boven is te veel.

Mijn gedachte
Als ik op nieuw voor de keuze zou staan om hem te kopen dan zou ik het gewoon bij mijn oude MX1000 houden

En als ik op nieuw zou moeten kiezen zou ik het niet echt weten
Gebruik ze nu beiden, want ze hebben beide hun voordellen

MX Revolution Heeft het ultieme scrollwiel, MX 1000 licht gewoon beter in de hand.
Ik raad dan ook mensen aan om goed na te denken voor dat ze deze muis aan schaffen als ze nog een goede muis hebben.
Mensen die een nieuwe muis nodig hebben zouden toch nog eens naar de MX1000 moeten kijken denk dat hij betrouwbaarder en beter in de hand licht

Heb jij ook een Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless?

Hoe hou jij de muis vast? Je klaagt namelijk over een te soepel duimwiel. Ik heb mijn duim echter helemaal niet op het duimwiel liggen maar licht gebogen ervoor. Dat is imho met deze muis ook een veel natuurlijker houding.

Wat betreft de lengte: deze is niet echt (veel) korter dan de andere logitech muizen hoor.

99 euro is inderdaad erg veel geld voor een muis. Ik heb nu, na een paar maand gebruik, al last van een aanlopend "free flight" scrollwiel. De muis is verder ook niet zelf schoon te maken.
Ik hoef hem maar perongeluk aan te raken en hij klikt al, dat is in mijn boek te gevoelig een knop hoor je in te drukken niet aan raken om hem te gebruiken.
met mijn MX1000 en MX500 rust de palm van mijn hand op de muis bij deze niet en denk dat hij daar door op den duur RSI kan veroorzaken.
BTW mijn vriendin vind hem wel lekker in de hand liggen zij heeft iets kleinere handen dan ik,
Maar vind de MX500 en de MX1000 ook lekker in de hand liggen dus denk ik dat het toch aan het model licht
Maar heb trouwens zelf ook geen extreem grote handen .
Als de problemen erger worden gaat hij gewoon RMA voor dit bedrag accepteer geen problemen
Ik moet het duimwiel wel echt indrukken. Ik heb af en toe wel last van het indrukken als je het duimwiel omhoog wilt draaien.

Als de problemen bij mijn muis erger worden gaat hij inderdaad RMA en sturen ze maar een nieuw exemplaar.
idd wel goed dat er ook mensen kritisch zijn. 99 euro vind ik eigenlijk ook een belachelijke prijs voor een muis, en dan moet ie eigenlijk gewoon tiptop in orde zijn. Mijn MX1000 was destijds al 70 euro en dat vond ik eigenlijk al een beetje absurd (maar hij was zo mooi :P). Die MX1000 bevalt me wel goed, al ben ik nog wel van mening dat er een paar kleine 'onvolkomenheidjes' op zitten die je voor dat geld niet mag verwachten. Oa. dat de batterij maar een paar dagen meegaat. En zo te lezen is dat bij deze MX Revolution alleen maar slechter geworden.

Verder over de drivers. Voor de hoge prijs van zo'n muis zou ik eigenlijk ook wel verwachten dat ze een Linux-driver leveren waarbij alle knoppen eenvoudig te gebruiken zijn. Het blijft altijd weer een gepuzzel met vage work-arounds die niet 100% werken.
Ik zou minder gamen en wat meer tijd aan je Nederlands besteden. Om er een paar uit te pakken:

-veder op aan de beurd
-preseiser
-hobbyst
-Instelbaarhijd

Je verhaal is qua taalgebruik echt om te huilen.

Aan de andere kant is het ook goed om eens een minder tevreden gebruiker van deze muis tegen te komen. Ik wil m ook halen maar ik ga er nu nog eens goed over nadenken.
En was het daarom minder duidelijk ?

Ja ik heb problemen met taal want ik heb last van dysorthografie,
Maar ben wel minstens 2 uur bezig geweest om deze survey te schijven, en ja heb hem ook voor jouw geschreven.
Het is echt een aanmoedig om er meer te doen als de eerste reactie die je krijgt er een is zo als die van jouw.

BTW: hoeveel survey's heb jij op je naam staan ?
En als je het beter en netter kan, wat houd je tegen ?

Als je nou eerst iemand een compliment geeft voor zijn werk en dan zegt waar wat foutjes zitten.
In plaats van iemand uit te maken voor een domme gamer.
Want ik heb altijd geleerd dat met een vriendelijk woord je 10 x meer bereikt dan met een snauw.

Verander de wereld begin bij je zelf, kritiek geven is makelijk,
Zelf wat doen blijkbaar veel moeilijker.

@Raynman
Ik heb de Googlebar spellingcontrole gebruikt Helaas pakt hij niet alles.

En de eerste regel die hij schrijft is gewoon bij het botte af.

Heb bij de moderaters eens aan gekaart dat er bij mensen zo als ik een teken naast de naam of iets zou kommen te staan voor taalproblemen.
Werd verworpen, zou voor andere mensen die te lui zijn om goed nederlands als excuus te kunnen worden gebruikt om lui te zijn :?

Maar ga mij zelf niet degenereren om aan het einde van elk bericht ik schijf, een excuus te maken voor mijn taal probleem.

Ik hoef toch geen excuus te maken voor mijn handicap.
Ik heb er geen probleem mee en bijt van me af.
Maar er zijn miljoenen mensen op deze wereld die intelligent zijn maar zich dom en minderwaardig voelen omdat ze deze handicap hebben.
En mensen zo als Kadettilac helpen daar behoorlijk aan mee!
Als je van jezelf weet dat je moeite hebt met spelling (door een stoornis of gewoon) kun je ook even een spellingscontrole (van Openoffice, Word, ...) gebruiken om simpele foutjes eruit te halen. 'hobbyst' haal je er dan echt wel uit en de vraag "Wat is het hier toch op Tweakers is dit een computer website of het forum voor de Nederlandse taal?" is meer op zijn plaats als er mierenneukerig wordt gedaan over allerlei kleine dingen.
Als je nou eerst iemand een kompiment geeft voor zijn werk en dan zegt waar wat foutjes zitten.
Hij zegt eerst iets negatiefs, dan iets positiefs (oké, geen echt compliment).

Kadettilac kan ook niet ruiken of het slordigheid is of dat je er niet veel aan kunt doen. Je kunt ook gewoon zeggen dat je dysorthografie hebt i.p.v. je meteen zo aangevallen te voelen (hij had ook wel iets anders kunnen reageren idd). Of je zet meteen in je survey dat dysorthografie hebt; als iemand er dan nog over zeurt kun je op die manier reageren.
Persoonlijk, als de eerste reactie gelijk een flinke snauw is, dan zou ik er hetzelfde op reageren als Player-X heeft gedaan.

Dit is vrijwillig werk, en je hoort elkaar een compliment te geven ipv. flink af te zeiken. Tenslotte had Kadettilac het beste gewoon kleine puntjes van kritiek kunnen achter laten. Dit is wat fijner, en het ziet er dan ook niet uit alsof hij je zwart wilt maken.

Ik kan er zelf overigens over meepraten, ik heb namelijk een lichte vorm van Dyslexie, en een zwaardere vorm van Dyscalculie. Daar langs heb ik ook te kampen met concentratieproblemen (best wel erg met een hogere opleiding).

On-topic:
Jammer dat je de muis niets vindt. Ik was er van de ene kant graag naar aan het kijken, maar een aantal puntjes laten mij nu toch wel een tweede keer nadenken.
Waar is mijn eerste reactie gebleven?

Goed, dan nogmaals. Het Nederlands in je survey is belabberd, ik raad je aan je survey eerst eens door te lezen voor je 'm submit.

Het is goed te lezen dat er kritisch naar de muis wordt gekeken. Ik moet nog eens goed nadenken of ik m wil hebben als vervanger voor m'n mx700 of dat ik wacht op een nieuwe/verbeterde versie.
Je reactie is er nog steeds, net als mijn antwoord er op ook.

Hij is niet verdwenen alleen vond iemand hem overbodig en heeft hem van niveau +1 naar niveau 0 gemodereerd.
En dus niet meer zichtbaar op niveau +1, je kan hem weer zichtbaar maken als op het balkje tussen de survey en reacties klikt en daar het niveau op 0 ingesteld.

Er word zolang er geen rassisties of beledigende opmerking niets gedelete op tweakers, en reacties kunnen alleen door moderater worden verwijderd en vervangen met een rede voor de verwijdering.

Slechte of botte reacties worden daar in tegen wel vaak naar beneden gemodereerd.
Dat is dan ook wat er met je reactie is gebeurd
Ok, thanks, mijn fout!
ik heb zelf totaal geen last van de ultieme scrollwheel.
accutijd is een beetje aan de lage kant, vooral voor de prijs.
bereik is in mijn situatie echt goed, waarbij labtec en microsoft muizen niet meer werken blijft deze nog een aantal stappen verder werken.
ergonomie moet ik na 4-5 maanden of zo nog steeds aan wennen.
en ik klik nog steeds vaak mis tov mijn oude logitech muis.