Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart Review

rudiaanNewbie 21 november 2007, 987 views

Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart

Pluspunten

• Nette zwarte verschijning als monitor.
  • Lichtgewicht.
  • Mooi kontrast.
  • 3 jaar garantie

Minpunten

• Geen overmatig stevige konstruktie. Bij aanraking staat monitor even te "zwaaien" op de voet
  • Toch wat klein uitvallend beeldformaat voor een 22inch.
  • DVI-kabel had er wel bij gemogen.

In de juiste winkels is er weinig prijsverschil tussen het "WS" en "WSV" model. Rond 350 euries.

Als men echter de resolutie niet goed instelt, vervagen in een text alle letters en lijkt er een onzichtbaar relatief fijn-mazig net over het beeldscherm te lopen, op de lijnen waarvan de letters dan vervagen. Dit zowel op de horizontale als verticale lijnen.

Verder, met het formaat van een gewone 22inch CRT in gedachten, had ik verwacht dat het scherm nog wat groter zou uitvallen. De hoogte van het beeldscherm is nauwelijks groter dan die van een 17 inch tft.

Voor mij lijken met de komst van deze monitor de bekende IIyama kwaliteit en prestaties, vanwege de concurentie, wat onder druk te staan. Laten we dan maar vertrouwen op de net zo bekende IIyama service.

Met 2 monitoren heb ik in de eerste 6mnd echter slechts 1 minuscule dode pixel die ook weg te wrijven is.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart?

Ook ik heb deze monitor gekocht en op lagere resoluties dan 1680x1050 vervaagt de tekst inderdaad. Dit vind ik een groot nadeel van deze monitor. Hebben andere gebruikers dit ook? Kan het nog iets met de gebruikte videokaart te maken hebben? Graag andere reacties.
Zie mijn vorige, bovenstaande, reactie. De tekst weergave van deze monitor vind ik zo slecht vanwege de vervagingen op lagere resoluties dan 1680 x 1050 dat ik deze monitor heb terug gebracht. Ook op 1680x1050 zijn de letters niet goed. Film en foto's zijn natuurlijk geen probleem. Gelukkig kon ik hem bij Powerline te Zoetermeer terug brengen, zij hebben nu een Samsung 225BW voor mij besteld.
Waarom zou je een monitor op een lagere resolutie draaien dan hij aankan? Met CRT zat daar nog nut achter (omdat je refreshrate dan meestal omhoog ging) maar bij TFT moet je gewoon de native resolutie gebruiken.
beetje vaag hoor.. je weet als je een product niet gebruikt op native resolutie dat het dan anders word omdat de pixel uitgerekt worden en 1680*1050 is de enige breedbeeld resolutie die de monitor ondersteund! dus dan word het nog vierkant uitgerekt en pixels kloppen niet.. dan ziet het er inderdaad niet mooi uit!!!
ik ben het helemaal eens met jullie.. wie gaat nu een native reso van 1680*1050 verkleinen ???

ik heb dit ding nu een jaar en hij is perfect. nog geen enkele dooie pixel..
super mooi ding
lekker laat die reacties allemaal :+

ik heb hem net 2dehands aangeschaft. Ben dik tevree!
Zuigt inderdaad op lagere resoluties, native gaat het prima!

inkijkhoek kan beter maar ach. voor die paar rotcenten:)
ik vind hem goed!