Specificaties GF GTX 560 Ti (880MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC Review

Danny_2011 28 april 2011, laatste update op 30 april 2011, 5.024 views

MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC

Pluspunten

• •Overklokbaarheid
  • •Prijs/Prestatie verhouding
  • •Twin Frozr II koelt goed

Minpunten

• •Ik kan hier (nog) niets bedenken

Drivers en compatibiliteit Score: 5

Ik was opzoek naar een nieuwe kaart omdat ik meer grafische power wilde en DX11, hiervoor had ik een GTS250 512MB.
Vroeger had ik een GeForce Ti4200, de Ti stond voor Titanium wat dus een goede reeks kaarten was, ik heb er ongeveer 6 jaar mee gedaan.
Dus ik hoorde een tijdje geleden dat de Titanium benaming van Nvidia terug zou komen, toen ik dat las dacht ik meteen aan mijn oude Ti4200, dit kon nog wel eens een goede upgrade zijn voor mij want ik zat met een GTS250 (De goede oude G92 die al generaties lang mee ging in de Nvidia reeks).
Nu heb ik ťťn bij Komplett besteld, laten we gaan kijken hoe het er allemaal uitziet.......

Het uitpakken

De kaart kwam in een simpele gele doos met wat luchtbel-zakjes

Op de doos zijn een aantal features te zien

En nog een aantal features op de achterkant

Wat zit er allemaal in?

Je krijgt o.a een DVI naar VGA en een miniHDMI naar HDMI Adapter

De features

MSI maakt gebruik van Military Class II Components, kortom betekent dit gewoon dat er condensators van hoge kwaliteit zijn gebruikt net als bij bepaalde regeringsinstellingen.

De kaart is voorzien van Dual PWM Fans, volgens MSI zijn deze twee stille fans 50% effieciŽnter en hebben ze directe contact om de GPU en zijn geheugenchips zo koel mogelijk te houden.
De koperen basis, de heatsink en de heatpipes zijn allemaal aan elkaar verbonden zodat de warmte via de kortste weg kan ontsnappen, ook dit verbetert de efficiŽntie van de koeling.
Met zijn groot oppervlak van aluminium verspreid de heatsink de warmte over alle fins wat dus voor maximale koeling zorgt.

Volgens MSI is de Twin Frozr II 20įC koeler dan de referentie koeler van Nvidia, ook moet deze 2,16dB stiller zijn.

Overklokbaarheid

Deze kaart is zeer goed overklokbaar met het programma MSI Afterburner, maar vergeet niet dat elke kaart anders is.
Standaard zit deze kaart op 1.037V @ 880MHz, ik zit op dit zelfde voltage al stabiel op 950MHz.
Ik heb niet echt geprobeerd om het maximum eruit te halen, maar gewoon even gekeken hoe ver hij op het standaard voltage komt.
Hieruit kan ik concluderen dat deze kaart zeer goed overklokbaar is, en dat hij ongetwijfeld de 1GHz kan behalen.
Maar voor nu laat ik hem gewoon op stock draaien want ik heb op dit moment niet echt een snellere kaart nodig.

Benchmarks

Hier de benchmarks, 3DMark 11 Performance en Heaven Benchmark v2.5 Basic.

Je krijgt waarvoor je betaald, net als de AMD Radeon HD6950 zijn dit de twee beste price/performance kaarten op dit moment.
Ik kon een tijdje terug een MSI HD6950 2GB krijgen voor 180 euro, maar ik koos toch voor de GTX560Ti omdat de HD6950 nogal heet wordt, en ook is de referentie koeler daarvan vrij luidruchtig.
Uit al deze punten kan ik concluderen dat de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC een bang for buck kaart is, ik ben zeer tevreden over deze aankoop en ik raad hem ook iedereen aan!

Ik hoop dat jullie wat aan mijn review gehad hebben, en dat je nu weet welke kaart je gaat kiezen.

Oja, en tot slot de kaart in mijn computer

Heb jij ook een MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC?

Meer advertenties

De foto's zijn wat groot maar als je erop klikt dan kun je volledige foto zien.

Mochten jullie nog vragen hebben post ze dan hieronder en dan zal ik ze z.s.m beantwoorden :D
Waarom maak je dan niet gewoon thumbnails?

Heb je ook het energieverbruik van deze kaart getest trouwens?
ik zou je opmerking over je plaatjes even bovenaan in je review zetten, ik las het pas onderaan en daardoor had ik al je plaatjes overgeslagen omdat ze niets boeiends weergaven.
verder leuke review ;)
Mooie review!

Krijgt zowiezo 4 sterren van mij en als je er een paar games bijzet 5!
Het energieverbruik heb ik niet getest want ik weet niet wat mijn andere onderdelen nemen, maar reken maar ergens tussen de 170-200W op full load.

Ik heb de opmerkingen over de foto's nu erboven gezet :D

Op deze afbeeldingen worden de voordelen van Military Class II Components aangetoond:.
Op de afbeelding van de verpakking worden de voordelen genoemd/aangehaald, niet aangetoond. (aantonen=bewijs aandragen)

De military class electronicacomponenten hebben een breder toepassingsgebied/betere specs dan de 'standaard' uitvoering. Hierbij kun je denken aan lagere temperatuurdrift, beter fall/rise time van de output, breder temperatuurbereik, etc. Dit heeft niet veel met regeringsinstellingen te maken.
Het gaat hierbij dus niet specifiek om condensatoren (hoewel deze ook Mil class varianten hebben), maar juist ook om halfgeleiders.

MSI heeft dit nu tot een marketingkreet gemaakt, ik zeg niet dat het een loze kreet is, maar het is wel een hoop bombarie.

Je review bestaat vooral uit grote foto's, maar je persoonlijke argumenten zie ik eigenlijk niet, behalve dan bij het overklok gedeelte. Wat ik bijvoorbeeld mis, is hoe stil je de kaart ervaart.
Leg wat meer persoonlijke mening/ervaring over/met de kaart, dan is het een prima review!
Zou ik met deze kaart games als Battlefield 3 met gemak op maximaal kunnen spelen?

vriendelijke groet,

Tobias
Tobias de systeem vereisten voor BF3 maxed out zijn 2 GTX 580's in sli.
Die foto's doen het niet meer :?
Als je ze nog hebt, misschien kan je ze bij imgur.com hosten. Dies wel betrouwbaar

[Reactie gewijzigd door Slashdotter op 16 november 2011 01:58]

Spijtig van de foto's, wou net teweten komen of je BF3 hiermee zowat kon spelen, op 1680*1050.
Heeft iemand anders er een idee van?
Gaat je zeker lukken.
Ik speel m op high met een GTX460 1GB op full-HD.