Thermaltake Tt eSPORTS Challenger PRO Gaming Keyboard Review

Experi.mental 28 april 2011, laatste update op 28 april 2011, 1.546 views

Thermaltake Tt eSPORTS Challenger PRO Gaming Keyboard

Pluspunten

• Stevige bouwkwaliteit
  • Typt gemakklijk

Minpunten

• Nog geen gevonden

Vooraf:
Ik heb momenteel het toetsenbord pas net ontvangen en in gebruik genomen dus mijn mening is nog niet super onderbouwd. Over een paar weken herwerk ik deze review dan wel volgens mijn bevindingen.

Ergonomie:
Momenteel kan ik nog niet zoveel zeggen over de ergonomie aangezien ik het toetsenbord pas juist heb. Mijn eerste indruk is wel dat dit niet direct een probleem zal zijn.

Vormgeving:
De vormgeving van het toetsenbord is goed gedaan volgens mij. Strakke lijnen zijn sterk aanwezig en daar houd ik wel van. Qua omvang is het iets groter dan mijn oud Logitech toetsenbordje (zie foto's). Ik heb wel het gevoel dat de toetsen iets dichter bij elkaar staan.

Bouwkwaliteit:

Het toetsenbord geeft bij het vasthouden direct een stevige indruk aangezien deze toch wel iets zwaarder is dan het gemiddelde toetsenbord (of toch alleszins zwaarder dan mijn vroegere budgettoetsenbord). Alles zit goed vast en het toetsenbord op een of andere manier plooien lukt ook niet.
De usbkabel zit na een goede duw goed vast in het toetsenbord. De ventilator klikt ook goed vast in de daarvoor voorziene gaatjes aan de linker -en rechterkant van het toetsenbord. Als de ventilator niet gebruikt wordt kan deze weggestoken worden in een daarvoor voorziene ruimte aan de achterkant van het keyboard. Deze zit dan wel niet vastgeklikt.

Functionaliteit:
De functionaliteit van dit toetsenbord is relatief beperkt en dat is ook een van de redenen waarom ik voor dit toetsenbord gekozen heb. Ik heb persoonlijk maar weinig boodschap aan schermpjes en dergelijke.
De gebruikelijke multimediatoetsen zijn aan de rechterkant van het toetsenbord. Naast de knoppen voor muziek zijn er nog knoppen te vinden voor de toetsverlichting en profielkeuze.

Toetsverlichting
Toetsverlichting is ook aanwezig op dit keyboard in de vorm van rode leds. Er zijn 4 verschillende sterkten te kiezen, zowel via een toets op het keyboard als via de bijgeleverde software. Op de foto is de verlichting te zien op 100% sterkte.

Layout:
Dit is wel degelijk een QWERTY toetsenbord. Even wennen na AZERTY gewend te zijn maar ik typtegenwoordig toch meer in het Engels dan het Nederlands :)
Zoals gezegd staan de multimediatoetsen aan de rechterbovenkant van het toetsenbord.
Aan elk van de zijkanten zijn er 5 macrotoetsen te vinden die volledig programmeerbaar zijn door middel van de bijgeleverde software.

Drivers/Ondersteuning:
Windows 7 herkende het toetsenbord direct dus daar waren er geen problemen mee. De software installeren ging vlot. Er werd wel niet gevraagd waar de software precies geinstalleerd moest worden. Standaard staat deze dus in "C:\Program Files (x86)\Thermaltake Challenger Pro".
De software ziet er heel flashy uit en is intuitief te gebruiken. Iedere keer na het aanpassen van 1 of meerdere profielen moet er geklikt worden op een "LOAD"-knop die de instelling upload naar het 64KB onboard geheugen van het toetsenbord.

Prijs:
De prijs van dit toetsenbord (Ik heb er 45,34 voor betaald) valt naar mijn mening goed mee voor een toetsenbord met deze features. Voor iemand die niet aan schermpjes is maar toch wel een goed gamingtoetsenbord wilt lijkt mij dit de juiste prijsklasse om in te zoeken.

Conclusie:
Op het eerste zicht lijkt dit toetsenbord zeker een goeie koop maar de tijd zal daar misschien nog duidelijkheid in scheppen. Zoals gezegd pas ik deze review over een paar weken aan om een meer gegronde mening te kunnen geven.

Nawoord:
Het is mijn allereerste review, hopelijk is deze een beetje duidelijk, goed te volgen en behulpzaam bij een eventuele keuze.
Excuses voor eventuele typfouten, betreffende spelling danwel prijzen of iets, daarnaast voor de kwaliteit van enkele foto's.

Heb jij ook een Thermaltake Tt eSPORTS Challenger PRO Gaming Keyboard?

beter dan mijn review =D , heb trouwens wel een nadeel gevonden, software crasht af en toe en de toetsen worden na een tijdje wit aan de zijkant( kan aan mij liggen zweet etc als t warm is)
Opvallend dat veel mensen in hun review beloven om deze na een aantal weken te updaten, maar dit uiteindelijk nooit doen.. :')
software is inderdaad het zwakste punt heb het toetsenbord nu 3 maandjes maar echt top. alles werkt nog steeds naar behoren. volgende keer ga ik denk toch voor de meka g1. als ik jou was zou ik je muisje ook lekker inruilen voor de ttesports !

[Reactie gewijzigd door herwinkampjes op 25 april 2013 08:59]