Specificaties 10,1" (1280x800), Android 3.0 , WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver Review

giancarlo_f 28 april 2011, laatste update op 12 mei 2011, 2.734 views

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver

Pluspunten

• Prijs / Prestatie
  • Voelt DEGELIJK aan
  • beperkte 'skin' rondom Honeycomb
  • RUIME aansluitmodelijkheden (micro HDMI / micro USB / volwaardige USB / micro SDHC)
  • prima geluid

Minpunten

• kwaliteit van de beide camera's laat m.i. te wensen over
  • 'vingerafdruk'-gevoeligheid van het glas..... koop maar extra microfiberdoekjes. Probleem is verdwenen door gebruik van een Skinomi screenprotector
  • uithoudingsvermogen accu's t.o.v. concurrentie
  • korte snoer oplader

Ik was al langer op zoek naar een Android Tab en had een wensen lijstje opgesteld :

1) Honeycomb als besturingssysteem zonder al te veel 'skin'
2) Degelijke kwaliteit voor acceptabele prijs
3) Gerenomeerd merk
4) Hardware 'van deze tijd'

Tot mij grote verbazing ontving ik via de 'Mycom-mail' vlak voor de paasdagen het bericht dat zij de Acer Iconia Tab A500 op voorraad hadden. Nieuwsgierigheid was meteen gewekt daar deze Tab nog vrijwel nergens aangeboden werd. Na enkele reviews gelezen te hebben besloten om de Tab te gaan bezichten bij de lokale Mycom-dealer :) . De eerste indrukken aldaar waren prima; een DEGELIJK apparaat welke vlot presteerde..... :*) GEKOCHT !

Na 2 dagen lekker gestoeid te hebben nog geen seconde spijt..... Tijd om mijn wensen lijstje te evalueren aan de hand van de Iconia a500 :

1) Honeycomb versie 3.0.1 :) / de 'skin' van Acer is gelukkig ZEER beperkt t.o.v. de plain Honeycomb :)
2) Kwaliteit : ziet en voelt ZEER solide aan :) . Mooi geborsteld allu aan de achterkant. En de prijs.... 499,- voor de 32gig WiFi versie is t.o.v. de concurrentie (Samsung 10.1 / Xoom / G-Slate) scherp te noemen :) .
3) Acer is m.i. gerenomeerd en biedt voldoende ondersteuning. Ze hebben reeds voor juni een update aangekondigd
4) NVIDIA tegra 2 :)

Wat me tegenvalt is de kwaliteit van de genomen foto's. Ik heb een idee dat dit een 'software' matig probleem is. Slechte focus. Gelukkig gebruik is de cam's vrijwel niet. Ik ga toch geen foto's maken met in TAB in de Grand Canyon ? Daar hebben ze foto cammera's voor uitgevonden.

Accu-duur : je kunt iets meer dan 8 uur goed stoeien met het apparaat; downloaden, gamen, internetten, muziek etc. T.o.v. de concurrentie toch beduidend minder, maar voor mij toch ruim voldoende.

Beeldkwaliteit : gewoon goed. Ruime inkijkhoek en zeer helder beeld. Gezeur over wel/geen IPS-scherm kan echt naar de prullebak gegooid worden |:(

Conclusie : een zeer degelijke TAB voor een zeer redelijk prijs.... Een genot om te ervaren!

Heb jij ook een Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver?

Zit er nou Android Market op geinstalleerd? Dat was nog niet helemaal duidelijk op de verschillende websites.
De Google Android Market is er standaard op geinstalleerd
Ik heb ondertussen heel wat youtube reviews doorgespit en diverse reviews gelezen; zit erg te twijfelen over deze tablet of de Asus EEE Transformer 32 Gb.

Twee vragen over deze tablet:

1. Hoe ervaar je het beeld als je buiten in de zon er mee zit? (is het scherm nog leesbaar?)
2. Is de interne 32 Gb VOLLEDIG beschikbaar voor het installeren van apps qua spellen en toepassingen uit de Market? Of is er een bepaald maximum aangebonden?

Ik ben dit eerlijk gezegd nergens tegen gekomen, hoe Honeycomb hiermee omgaat.

Bij vrienden had ik op de eiPet gezien, dat er in principe geen maximum aan gebonden was qua installeren van Apps uit de store qua aanwezige intern geheugen.
1) In de volle zon..... NIET leesbaar, net zoals ALLE andere LCD (in welke variant dan ook) schermen. In de zon, maar niet vol : leesbaar maar niet optimaal, wel beter als de Ipad2 van mijn buurman :)

2) de 32GB is volledig beschikbaar voor het installeren van apps en data. Daarnaast heb je nog een SD-slot tbv extra geheugen ! ! ! Honeycomb geeft hier een beperking tot 64GB. Wil je meer? Dan kun je middels je volwaardige (!) USB port gewoon je USB-HD op aansluiten. Hier draaid overigens alleen DATA op (geen apps).
Ben zelf pas een paar dagen in bezit van deze absolute topper en tot nu toe ben ik uiterst tevreden! Als e-book reader (met gemiddelde helderheid en zonder wifi continu te gebruiken) zit ik al dik over de 10 uur gebruikstijd dus mij hoor je over de accu niet klagen!

Ietsiepietsie off topic vraag: welke beschermhoes gebruiken jullie?

De Acerstore (http://store.acer.com) heeft een aardige Neopreen hoes voor EUR 39,00 maar is niet helemaal wat ik bedoel. Ook de bij Dynabyte verkrijgbare sleeve is niet wat ik wil.

PDAir (http://www.pdair.com) zou met een lederen case komen maar ik zie ze (nog) niet.

Voor de Archos 101 had ik bij NewMP3Technology een prachtige lederen hoes incl. ingebouwd USB keyboard gekocht. Zoiets zoek ik ook voor de Iconia A500.
Het optionele Acer dock/keyboard (binnenkort verkrijgbaar) moet er ook bij kunnen.

Graag jullie tips / suggesties 8-)
Zit er ook standaard Microcsoft Exchange ondersteuning op?
Ik gebruik zelf Touchdown voor microsoft exchange omdat ik die persoonlijk prettig vind werken. Deze ondersteund ook tablets. (zag dat iemand dit ook al eerder aangegeven heeft.

[Reactie gewijzigd door jacob.korf op 3 mei 2011 10:25]

HoneyComb 3.0.1 heeft nog geen standaard MS Exchange ondersteuning. Er is wel een (meer dan) prima alternatief in de market te vinden : "Touchdown for Tablets"
1) Berschermhoes : de 'standaard' ACER hoes, was besteld bij Zercom

2) Een perfecte (!) screenprotector van Skinomi, was besteld via Ebay