Gigabyte GM-M6980 Review

zekerpixels 28 april 2011, 1.737 views

Gigabyte GM-M6980

Pluspunten

• prijs
  • vormgeving
  • Instelbaare DPI
  • GHOST Macro Engine
  • horizontaal en verticaal scrollen

Minpunten

• met draad, maar ook gelijk een voordeel geen gezeur met batterijen.

Algemeen

Muistype
Optisch laser

Kleur
Zwart met instelbare led kleur standaard rood, blauw en groen, het is mogelijk dit te veranderen in 7 verschillende kleuren met de GHOST Macro Engine.

Aansluiting

106 g

Driver
Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows Vista (64Bit), Windows 7

Extras
- Instelbaare DPI (tot 2000 dpi)
- 8 KB Onboard geheugen
- GHOST Macro Engine

Aansluiten en intalleren
Voor de muis is het plug en play met de usb aansluiting.

GHOST Macro Engine
De GHOST Marco Enigine staat op een mini cd, deze is simpel te installeren.
Met deze Engine kun je de instellingen veranderen van:
- dpi
- instellen van te knoppen
- kleur led wijzigen 7 verschillende kleuren mogelijk

Vormgeving en ergonomie
De muis is mooi vormgegeven en licht lekker in de hand, en door de GHOST Macro Engine zijn de dpi instellingen naar eigen wens te veranderen voor prettig gebuik.
Ook gemakkelijk is het horizontaal en verticaal scrollen.

27,99 euro

gebruikerservaring
Ik gebruik deze muis nu op een windows 7 maar heb het ook geprobeerd op windos vista en xp en werkt direct, het is gewoon plug en play. Na het installeren van de GHOST Macro Engine kan je de instellingen veranderen van de led ~[verschillende kleuren] en de instellingen van de knoppen veranderen, ook kan je hiermee de dpi instellingen veranderen tot max. 2000 dpi. Deze instllingen veranderen gaat makkelijk en snel.
Ik vind dat de muis goed in de hand licht, zeker voor langdurig gebruik.

conclusie
Voor 27.99 een prima muis die goed in de hand licht en makkelijk in gebruik en veranderen van instellingen, echt een aanrader dus.

foto's

productsite

Heb jij ook een Gigabyte GM-M6980?

een beetje weinig tekst, vertel wat meer over dit ding. Willen graag jouw gebruikerservaring weten.
Ik heb er nu wat aan toegevoegt
Heb je ook wat foto's e.d. van het ding?
En wat is er negatief aan draad? Ik vind het juist ideaal als die dingen een draad hebben, draadloos vind ik echt een ramp.
Af en toe is het vervelend dat er een draad aan zit ik heb ook een draadloze muis voor mijn laptop en daar heb je dat probleem niet mee, maar een echt nadeel is het ook niet daarom staat er ook.
>>>met draad, maar ook gelijk een voordeel geen gezeur met batterijen.<<<
Hoe bevalt de muis qua conform?
"Ik vind dat de muis goed in de hand licht, zeker voor langdurig gebruik."
Weet iemand toevallig of deze ook op windows 8.1 prof werkt met de software het lijkt me een fijne gaming muis.
De muis zelf werkt wel, de software heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb deze muis al vrij lang, dus weet niet of deze uberhaupt nog wel verkrijgbaar is. (Ik ga er wel vanuit dat een nieuwe variant van deze muis ongetwijfeld gewoon op 8.1 werkt)

Gelijk een kleine update, ik gebruik deze muis nog steeds dagelijks en nooit problemen mee gehad. (Dus de kwalitijd is goed in orde bij gigabyte)
Prima muis, maar die van mij ging helaas vrij snel kapot. Hij reageert alleen nog maar op erg gladde ondergronden, en dan nog stottert de cursor...
Update: plug and play in windows 7 x64. 1e indruk, ergonomie, gladheid, settings, precisie, allemaal toppie !

Degene boven mij, jammer dat het bij jou niet werkt.
Ik heb er net, mede door reviews elders, van gamers, 1 besteld! :-)

Omdat mijn logitech g5 nu echt de geest had gegeven.
En ik wil eens zien of 1 die de helft kost net zo lang, zo niet langer, mee gaat.

De prijs is gek genoeg niet gezakt sinds meer dan een jaar.. Anderzijds kan dat door de vraag komen, die niet af nam.

Ik ben benieuwd naar the real thing!!

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 5 september 2012 19:32]