Asus Sabertooth X58 Review

X58SSDI7Newbie 27 april 2011, 2.660 views

Asus Sabertooth X58

Pluspunten

• Snel
  • Stabiel
  • Stil

Minpunten

• Warm
  • Kleine afstand tussen PCI slots voor de videokaarten

Layout Score: 5
Ik had een AMD Semperon. Alles was mij te traag.
Heb me laten adviseren door Mycom en dus ook daar gekocht.
Eerste board of CPU of Mem was defect. Binnen een week nieuw een board, CPU en Mem gekregen en weer opnieuw alles inbouwen. Daarna Win 7 64 binnen een half uur geÔnstalleerd.
Heerlijk board. Snel en zeer stabiel. Zeker in combinatie met ssd en 12Gb.
De 6 sata2 poorten zijn goed te gebruiken in de volgende combinatie. De eerste 4 poorten in raid 10 en de overige 2 als aansluiting voor dvd of iets anders.
SSD3 op de Sata3 poort en Windows 7 64b start in 11 seconden.
Heb er wel een grote kast omheen van Coolermaster anders wordt de boel veel te warm.
Ander nadeel is dat de 2 PCI poorten erg strak op elkaar zitten. Er zit ongeveer 5 mm ruimte tussen de twee videokaarten in. Niet echt veel.

Heb jij ook een Asus Sabertooth X58?

Reviews door de redactie

Wel kort maar ik geef je voordeel van de twijfel

p.s : nice cable managment
Vind dit niet echt een review, eigenlijk.. Is meer een soort samenvatting van ellende die je gehad hebt met het bord en hoe je je SATA poorten hebt ingedeeld..
Ik zou ook de stock koeler verwisselen met een betere koeler zodat je betere koelprestaties van je I7 hebt. ;)
Heb me laten adviseren door Mycom en dus ook daar gekocht.
-------

Slecht advies dus, je hebt wel een super systeem nu, alleen geen upgrade cpu mogelijkheid meer, waarom hebben ze je geen 1155 bord geadviseerd?

Mycom dacht zeker ah wat ligt er nog kwa voorraad wat weg moet :p

Korte review ook, wel duidelijk, zou een goede cooler halen Mugen rev 2b ofzo :p
Als je bij een 1155 bord een i7 op plaatst kun je toch ook niet meer upgrade.

dus waarom geen 1366.
of beter nu een corsair H115i waterkoeling welke het perfekt doet nu met deze prosessor ;-) , en voor de prijs vandaag de dag hoeft niemand het meer te laten.. veel meer ruimte en een veel betere koeling en koelings doorstroming nu!

gallery: speed112

[Reactie gewijzigd door speed112 op 15 februari 2017 22:42]

Het is natuurlijk fijn voor je dat je je een systeem in elkaar hebt laten zetten door een commerciŽle partij en van je Sempron verlost bent, echter zijn dit niet echt reviews waar tweakers op zitten te wachten!
Wel wil ik je twee sterren geven voor de moeite en je er niet afgemaakt met een ZGN. quickreview! :)
Ik bezit nu een Asus P6T De luxe met Intel i7 920 Processor het spul is ongeveer 3 jaar oud maar mist bijvoorbeeld deze zaken;
-SATA-600, en DDR 3; op zich ben nog steeds tevreden; maar moet ik verder met het upgraden van een X58 socket, die langzamerhand gaat verdwijnen, of moet gaan kijken naar de nieuwere Sockets, 1155 of 2011, Gaarne jullie advies.
Johan
Als minpunt geef je aan:

Kleine afstand tussen PCI slots voor de videokaarten

Die afstand is altijd hetzelfde... dat is gestandardiseerd op de afstand van de expansion slots en eventuele SLI/CF brug mocht je die willen gebruiken.

Aan de andere kant, je kunt er ook gewoon een low-profile koeler op je videokaart zetten, dat lost het ruimteprobleem op.

Ik zeg niet dat het een slecht systeem is, zeker niet, maar volgende keer gewoon op het GoT forum vragen om upgrade-advies :)