Sandisk Sansa Fuze+ 8GB Zwart Review

rene2870 27 april 2011, 1.057 views

Sandisk Sansa Fuze+ 8GB Zwart

Pluspunten

• Micro SD
  • goede accuduur
  • radio (kwaliteit wel minder dan sansa clip)

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid
  • Touchpad
  • Reactiesnelheid.

Geluidskwaliteit Score: 4
Een vrij simpele review kan ik hiervan maken, een goede speler qua eigenschappen, maar gebruksgemak is zeer slecht waardoor ik hem niet zal aanraden aan andere gebuikers. Ik heb zelf hiervoor al meerdere sansa spelers gehad, en daar altijd tevreden over geweest.

Zo is deze speler ook degelijk, mooie afwerking en een extra microSD slot om het geheugen uit te breiden. Dat was de voornaamste reden waarom ik hem kocht, alleen er zijn toch een aantal punten die ik heb ondervonden waarvoor ik ook contact met sandisk heb gehad.

Ten eerste was er een probleem om de toetsenblokkering te activeren, ging met een paar seconde de play knop indrukken, en om te activeren 1 veeg over de touchpad. Zoals je al raadt, dit gaat vanzelf als hij in je broek zit. Elke keer weer dat er een nummer veranderd, de radiozender op hol slaat et cetera. Ik moet er nu wel bij zeggen dat dit is verholpen op een juiste manier. Nu moet je de powerknop indrukken wat goed werkt.

Een ander probleem is de browsing door het menu en playlist. Je hebt veel artiesten met dit formaat geheugen. En wat dus het probleem is, als je onderaan de lijst met artiesten/liedjes bent, kan je niet doorgaan en weer terug naar boven gaan. Je bent dus bijvoorbeeld bij de artiest Zara, en wilt naar Bert toe, dan moet je helemaal terug omhoog, dus Z - Y - X...., zeer ongebruiksvriendelijk dus.
Tot slot werkt de touchpad matig, reageert langzaam en hier kan verbetering in worden gebracht. Samengevat, als ze een goede firmware update toepassen, is het wel een fijne speler. Maar tot die tijd, niet kopen.

Heb jij ook een Sandisk Sansa Fuze+ 8GB Zwart?

Hello,

Is de firmware inmiddels geupdate ?
Bevalt de speler nu nu wel.

Ik heb zelf namelijk al enige jaren een Sansa View (met die draaiknop) en die bevalt echt uitstekend - hij is nu alleen stuk..

Is dit een waardige vervanger of toch even verder zoeken ?