Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB Review

Robin 11 februari 2008, laatste update op 8 december 2008, 449 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB

Pluspunten

• Lage geluidsproductie
  • Snel
  • Goedkoop in aanschaf

Minpunten

• Geen

Ik heb deze schijf een tijd geleden gekocht omdat ik ruimtegebrek had. Mijn eerste grote harde schijf was 40 gigabyte, maar door het downloaden was deze al vrij snel vol. Gelukkig kwam Maxtor toen op de proppen met een harde schijf die goeie specificaties had en bovendien prijsgunstig was. Deze review heeft ervoor gezorgd dat ik die schijf heb gekocht :).

ik heb de schijf toentertijd gekocht voor nog geen 100 euro. Tegenwoordig hangt de schijf in de kast voor een schamele 70 euro en kan je voor 100 euro al een 200 gigabyte-variant kopen. Een zeer prijsbewuste schijf moet ik zeggen.

De geludisproductie van de Maxtor is zeer lag, ondanks dat deze op 7200 toeren draait en zeer actief bezig is met lees- en schrijfbewerkingen (downloaden, afspelen van muziek en films). De warmte van de schijf wordt niet goed weggetransporteerd omdat deze op een andere harde schijf ligt. Toch wordt blijft de temperatuur rond de 40 graden Celsius hangen en de andere disc wordt een kleine 35 graden, zeer acceptabel.

Al met al is dit een zeer goeie harde schijf. Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden. Een rappe schijf voor een goede prijs.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB , 120GB?