Philips Prestigo SRU6008/10 Review

Hipocrates 26 april 2011, 2.235 views

Philips Prestigo SRU6008/10

Pluspunten

• Handige software om apparaat in te stellen.
  • Zeer goede ergonomie
  • Kwaliteitsbeleving

Minpunten

• Gebrekkige ondersteuning voor nieuwe apparatuur
  • Apparaat is nogal dik en kan daardoor wat lomp ogen

Configuratie Score: 4
Ik twijfelde tussen de Logitech Harmony 600 en deze Philips. In vergelijking met de Harmony vind ik de Philips er degelijker en mooier uitzien. De knoppen zijn goed geplaatst. Je weet alles meteen te vinden. Het apparaat ligt bijzonder goed in de hand, maar is vrij dik. Hoewel het geheel er daarom wat lomp uitziet, beoordeel ik de ergonomie toch met zeer goed.

De software van Philips (configo) is goed en het instellen van de apparaten werkt prima. Ik heb deze afstandbediening gebruikt om de volgende apparaten in te stellen:
- Sharp LC-37X20E LCD TV
- Humax iHDR-5200C kabelontvanger met harddisk recorder
- Harman/Kardon HS-210 Home Cinema systeem

Helaas blijkt Philips mijn Harman/Kardon niet te herkennen. Dat is jammer. Het betekent dat de Prestigo alle functies moet leren. Dat kost tijd. De overige apparaten herkent Philips wel.

Het herkennen van de apparaten werkt overigens bijzonder handig. Maar dat is persoonlijk. In plaats van een merk en type in te voeren is het merk voldoende. Vervolgens moet je op de power toets van je oorspronkelijke afstandbediening drukken. De prestigo bekijkt vervolgens of het apparaat wordt herkend. Dit werkt erg goed. Het is alleen jammer dat blijkbaar niet alle apparaten in de database voorkomen.

Het gemis van ondersteuning voor mijn Harman/Kardon heeft mij ertoe bewogen om het exemplaar toch om te ruilen voor de Logitech Harmony. Wie echter de moeite wil nemen om niet herkende apparaten handmatig bekend te maken aan de Prestigo heeft aan dit apparaat een goede universele afstandbediening.

Heb jij ook een Philips Prestigo SRU6008/10?

3 dagen in mijn bezit en ik baal al drie dagen dat ik dit ding niet veel eerder heb gekocht. Heerlijk, één druk op een knop en alles springt aan en het werkt ook gewoon. Het lijkt bijna geen Philips, zo goed werkt het.

Werkt ook uitstekend met mijn UPC harddiskrecorder.

Ik ben het wel eens met de review in zoverre, dat het succes van de afstandbediening natuurlijk afhangt van de compatibiliteit met je eigen apparatuur. Bij mij geen problemen op dat terrein, dus alles dik in orde.
Misschien toch maar eens proberen dan. Die logitech werkt voor geen meter.
logitech werkt erg traag bij mij met een loewe xaleos, humax irhd5050c, en denon 2307. als je alles aan wilt zetten komen de kcommandos blijkbaar erg langzaam achter elkaar aan, duurt wel een aantal seconden. en omdat de denon en de humax ngal zinnig zijn met het ontvangen van de ir signalen, moet je die tijd ( bnij mij dan, omdat anders de salontafel in de weg zit) met je hand gestrekt vooruit blijven zitten tot alles aan is, ( en voor uit geldt hetzelfde) erg vervelend, want dan gaat het aanzetten en zo wel eens mis. dan moet je op een omslachtige manier de rest ook uit zien te krijgen ( of aan) omdat de ab helemaal in de war is qua aan / uit stand van de geprogrammeerde apparaten. er staan daarnaast ook nog een xbox en een beamer op, dus die neemt ie bij de hulp/wizard dan ook mee.. en dan zitje een hele tijd als een achterlijke ja/nee vragen te beantwoorden, terwijl je alleen op een aan of uit knop wilt drukken.

die kun je via devices dan wel opzoeken, maar dat is a ook omslachtig, en b, de ab saat dan niet meer in de activities stand, waardoor je alles niet meer makkelijk kunt bedienen.

het zal ongetwijfeld aan mijn apparaten liggen, maar dat het bedieen er andiger door is geworden, be ik het niet mee eens. 3 losse afstandsbedieningen op tafel werkt dan eigenlijk veel eenvoudiger, maar staat wat minder netjes.