Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

DV1DER 10 januari 2007, laatste update op 12 januari 2007, 490 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Precisie (2000(!) DPI)
  • Gladde Voetjes
  • Zeer geschikt voor Games

Minpunten

• Hadden meer knoppen op mogen zitten
  • Scrollen naar boven maakt een vervelend geluidje

Vandaag de muis binnengekregen,
word geleverd in een ietswat kwetsbare verpakking geleverd, altans, dat is de eerste indruk. De verpakking blijkt zeer goed te zijn en er zat dan ook geen enkel krasje op 1 van de onderdelen.

Algemeen

Prima muis, voelt lekker stevig aan, ligt lekker in de hand, heeft grote precisie en materiaal voelt fijn aan.

Kost wat duiten, maar als je goed kan zoeken op internet kom je ze tegen voor 47 euro inc. BTW

Het design is wat waar je van moet houden, het is bijzonder om het maar uit te drukken. De muis heeft in het midden namelijk een koper-kleurige ''vlek'', wat je meestal wel goed ziet op de afbeeldingen op internet, maar het typisch ''versleten'' afdrukje komt pas goed naar voren als je de muis in je handen hebt.

Ergonomie

Prima tot aan de details toe (wat ook mag voor de prijs)
Past perfect in de rechterhand van een redelijk formaat, kleinere handen zouden daar wat meer moeite kunnen hebben.

Er zit een ''deuk'' links in de muis waar je duim goed in past, het materiaal, rechts van de muis zit er een gelijkwaardige ''deuk'' maar deze mocht wat groter, maar de pink past er goed in.

Functionaliteit

Het aantal knoppen op de muis is een minpuntje, er zit er namelijk maar 1 bij de duim, wat er graag 2 hadden mogen zijn. Ook de knopjes onder het scrollwieltje zijn niet echt te gebruiken voor toepassingen, want hiermee verstel je de DPI. Je kan kiezen voor 2000, 800 of 400 DPI. Wil je dit echter zelf naar smaak aanpassen, dan zal je de software op de bijgeleverde CD moeten gebruiken.

Vormgeving

In 1 woord: Prima!
Een typische muis waar je weinig aan kan opmerken. (Het printje erop uitgesloten)

Bouwkwaliteit

Nergens een speld tussen te krijgen! Zeer tevreden hierover. Het is zeker geen gammel muisje waarvan je denk dat het uit elkaar zal vallen!

Eindbeoordeling

Zeer goede, solide muis met voldoende mogelijkheden en beschikt over het betere precisie werk. Er hadden wat meer knoppen op mogen zitten maar ik vergeef Logitech het wel. De prijs is redelijk als je goed weet te zoeken. Zeer geschikt voor games (Logisch daar is die voor gemaakt)
Aanrader voor iedereen die een nieuwe muis wil en vaak games speelt, als je een MX500/MX518 hebt, zou ik wachten tot die helemaal versleten zijn of tot er een nieuwere versie van de G5 is.

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?

mooie survey, ik had het niet beter kunnen verwoorden :)
ik heb deze muis ook en 't is echt een top ding.

aan de looks moest ik in 't begin nog wat wennen maar nu ik het ding al een tijdje heb vind ik 't erg mooi ;) maar ja, kwestie van tijd.

die scroll is inderdaad een minpuntje, niet alleen het geluid. maar tijdens gamen ondervind ik toch wel wat probleempjes, soms scrollt ie niet of schiet ie terug. beetje stroef als je 't mij vraagt.

verder vind ik die enkele duimknop geen echt minpuntje. ik zelf gebruik er maar 1 dus is het voor mij wel fijn om één en een iets grotere knop te hebben op die plek.

en hij glijdt heeeerlijk ;)
hier ook last van de scrollknop, en ik mis ook het 2e knopje wat er op me mx510 wel zat...

maar over de maat... voor grote handen is ie soms ook te klein hoor ;(
met de bijgeleverde cd (download maar meteen de laatste drivers, veeel beter, kun je max 5 gevoeligheden instellen (worden ook weergegeven op de display).

En voor grote handen (zoals mijn lompe ********) is hij net iets te klein (maar zeker goed!) :Y), maar toch merk ik het verschil tussen de gewichtjes.

Verder zoals de revieuwer zecht geweldige muis
Hiero ook last van een te gevoelige en soms schietende scroller.

De scroll is het enige minpunt wat ik kan ondekken.