Specificaties 10,1" (1280x800), Android 3.0 , WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver Review

BillWNewbie 25 april 2011, 1.734 views

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver

Pluspunten

• Stevigheid, snelheid, beeldscherm.

Minpunten

• Weet ik nog niet, misschien dat ik nog behoorlijk wat moet zoeken - werk niet op alle punten even intuitief.

Ik ben sinds vanmiddag in bezit van de A 500; zag toevallig dat MyCom hem al heeft. Het Haagse filiaal is op zondag open en had ėėn exemolaar. Volgens mij ben ik de eerste in Nederland die hem heeft.....
Mijn eerste indruk is zeer positief. In verhouding met andere tablets maakt deze een robuuste indruk, is lekker stevig. Het beeld is glashelder, maar dan moet je hem niet op automatische helderheid instellen. Hij heeft lekker veel aansluitmogelijkheden: USB, micro-USB, mini HDMI, audio en specifieke dock-aansluiting. Verder bluetooth en WiFi.
Hij is leker snel en het touchscreen werkt goed.
Verder een cameraatje aan voor-en achterkant, nog niet geprobeerd.
Hij werkt op Android Honeycomb; ook dat maakt een positieve indruk.
Ik ben nog geen negatieve punten tegengekomen.

Al met al ben ik er zeer blij mee.

Heb jij ook een Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver?

Heb je al wat tests kunnen doen met betrekking tot de accuduur? Dat lijkt mij bij een tablet toch wel een van de belangrijkere dingen, je wil mobiel zijn met zo'n ding, dan moet hij niet continu aan de stroom moeten hangen natuurlijk.
Heeft deze maar 1 gb intern geheugen? Of is dit alleen het ram?
Heb je een SD-card erbij?
32 GB geheugen, 1 gb ram gaat het hierom. Dit zit niet in de SD-kaart, dus kan nog verder uitgebreid worden met een SD-kaartje
Accuduur heb ik nog niet kunnen testen.volgens opgave zou dat 8 - 10 uur moeten zijn. Dat moet ik nog zien...
Inderdaad 32 GB intern geheugen, uitbreidbaar met een micro-sd kaartje (heb ik niet).
Ik lees in verschillende reviews dat de accuduur bij top-gebruik rond de 7 tot 8 uur is. Bij inactief gebruik kan het apparaat lang mee (rond de 16 uur)
Was op zoek naar een tablet voor foto intensieve app die ik heb laten ontwikkelen.
Had al even met een Acer 101 gespeeld, daar was het werken met foto's traag en een opvallend fenomeen was dat diverse foto's niet corrcet werden weergegeven maar in een soort sepia tinten terwijl op mijn notebook de foto's prima werden weergegeven.
Ik heb nu de Aconia tablet een week in huis en dual coire en een goede video chip van NVIDIA doen goed werk. Ook hier heb ik nog enkele foto's die alhoewel prima op mijn laptop worden weergegeven, het niet doen op mijn tablet.
Verder is performance uitstekend, kan ook goed gezien worden aan de hand van een meegeleverd HD racespel.
Voor video gebruik ik QQPlayer en voor Foto's QuickPic allebei zeer aan te raden.
Wat me tegen valt is dat spelletjes die je via facebook op je PC kunt spelen (bijv. bejeweled) doen het niet op deze tablet en ik heb toch diverse browsers geprobeerd en ook flash geinstalleerd.
Het meeste hinder ondervind ik van het scherm dier erg glary is en je ziet jezelf daar steeds spiegelend in. prijs prestatie vind ik hem uitstekend.