Asus N7800 GT DUAL/2DHTV Review

rival 9 januari 2007, laatste update op 9 januari 2007, 999 views

Asus N7800 GT DUAL/2DHTV

Pluspunten

• Goede Featureset.
  • Goede temperatuur.
  • Je kunt er 4 beeldschermen mee besturen.
  • Geweldige Performance
  • Goed beeldkwaliteit

Minpunten

• Installeren van de kaart.
  • Prijskaartje dat was niet voor mij, maar op andere sites is die duur.
  • Geluid op 100%

Drivers en compatibiliteit Score: 3
-Ik was al lang een eigenaar van een 6800 gt, maar die begont een beetje te verouderen. Dus was ik aan het kijken voor een nieuwe videokaart. Ik wist van te voren dat geforce 8 niet betaalbaar was voor mijn budget dus dat was iets minder. Toen ik ineens een 7800 gt dual op een veiling stond besloot ik erop te bieden en ik won.

-De featureset is echt ongelooflijk, want deze videokaart heeft 2 dvi poorten en 2 crt poorten, waarvan 1 crt het niet naar behoren doet, maar dat zal wel een ongelukje zijn,

-De prestaties liegen er niet om. Ik bedoel 11400 punten in 3dmark 05 25800 in 03 en 5852 in 06 is niet slecht!!!.

-Ik heb de kaart pas een paar dagen dus heb ik deze nog niet getest in overclocking. Hier kan ik dus niks over zeggen. Misschien post ik hier later wat over maar ik weet dat nog niet.

-De beeldkwaliteit is super en ik heb geen artifacts of verkeerde rendering gezien. Perfect beeld.

-Deze kaart is ook nog niet gemod dus daar kan ik ook niks over zeggen :).

-De driver ondersteuning was wel ok, ook al vond ik de drivers een beetje oud. Daarom heb ik er maar de 93.71 drivers opgezet die helemaal geen problemen hebben met deze kaart. De software die erbij zat was echt te veel om op te noemen. Heb er namelijk 5 games bij gekregen. Ook kreeg ik er de nodige programma's bij zoals asus smartdoctor asus gameface enzovoort.

=De kaart werd niet bepaald warm en had geen problemen om deze 2 cores en ram goed te koelen. Ze werden 65 graden stressed en dat is een hele goede temperatuur voor zo'n monsterlijke kaart. Wel heeft deze vga cooler een behoorlijk luidruchtige vga koeler op 100%. Dan is die erg luidructig, maar houdt hij de vga wel heel koel.

-Over de prijs kan ik kort zijn. De prijs is heel erg duur als je hem nog ergens kan kopen bijv alternate, maar ik heb hem van een veiling gekocht dus dat is wel veel goedkoper.

-Om nog ff er bij te zeggen heb ik veel problemen gehad met het inbouwen van deze kaart. Dit heeft me een paar uur geduurd sinds de bracket niet goed pastte in mijn kast. Na veel geprobeert te hebben lukte het me eindelijk.

Heb jij ook een Asus N7800 GT DUAL/2DHTV?

Ik neem aan dat dit een PCI-E kaartje is?
van cool prices?
Ja dit is een pci express kaart die 2 cores op een kaart heeft. Dit is dus sli op 1 kaart. Wel gebruikt deze kaart dus wel veel watt maar ik draai sinds het begin dus 2 dagen geleden zonder externe adapter. Ik heb hem gekocht bij cool prices ja. Deze kaart draait overigens op 430 core en 1200 mem
Misschien heb ik het ergens gemist in je review, maar om even voor de zekerheid te vragen; die 7800 dual is toch gemaakt door Asus?

Edit: ZO HE! ben ik ff scheel....scroll ik naar boven zie ik heel groot Asus in het rood staan :P
lekker slim van me :P
Het is nu een goede tijd om naar tweedehands kaarten te kijken. Zijn toch nog redelijk wat mensen die kosten wat het kost een nVidia 8800 willen. Deze kaart is nog lang niet afgeschreven, goede scores!

Heeft deze kaart ook een externe adapter nodig?