BlackBerry Curve 8520 Zwart Review

Poops_McGhee 24 april 2011, laatste update op 24 april 2011, 713 views

BlackBerry Curve 8520 Zwart

Pluspunten

• Hij doet het gewoon altijd. Tenzij de accu natuurlijk leeg is. Het toetsenbord drukt wat stroef, maar is wel heel doeltreffend.

Minpunten

• Plastic behuizing voelt wel goedkoop aan. Dat is hij natuurlijk ook, maar het doet wel een beetje af aan een BB. Ook is de ringtoon in eerste instantie slecht waarneembaar. Vooral als je buiten bent. Tril functie is niet echt heel sterk, maar voldoende.

Na ruim een jaar gebruik doet de BB 8520 het nog steeds goed. Het plastic van de behuizing piept en kraakt wel aan een aantal kanten, maar dat komt ook omdat het toestel veel, heel veel gebruikt wordt.
Ik gebruik het zowel zakelijk als prive en ben qua battery-life niet echt heel blij, maar mijn oude (nog zeer goed werkende) Nokia N73 doet het onder dezelfde omstandigheden niet veel beter. Met mijn telefoongebruik hangt de BB 2 keer per dag aan de oplader.
Dankzij het misbruik wat deze BB moet doormaken heeft hij me nog nooit in de steek gelaten. Alle functie knoppen werken nog steeds goed, het optische padje heeft ook geen kuren en er is nog geen toets van het toetsenbord uitgevallen. Wat dat betreft is dit, zelfs voor die lage prijs, een heel degelijk toestel.
Accu had wat beter gemogen. Als hij niet teveel wordt gebruikt (weekenden en feestdagen) haal ik er toch wel een dag of 3 standby tijd mee.
Paar kleine kanttekeningetjes: Trilstand had wat intensiever mogen zijn en ook de ringtones hadden, vooral buiten, wat beter merkbaar mogen zijn.

Heb jij ook een BlackBerry Curve 8520 Zwart?

Leuk te horen dat je tevreden bent.
Had hetzelfde idee na 1,5 jaar van mijn blackberry curce 8900. Werkte nog steeds prima.
De winkel heeft na anderhalf jaar ook nog een batterijtest uitgevoerd en ze beweerden dat de batterij nog steeds 97% van haar oorspronkelijke capaciteit had en ik moet zelf zeggen dat de batterij inderdaad niet veel minder lang mee ging dan toen die nieuw was desondaks ik het toestel toch intenstief heb gebruikt.
(Krijg wel de indruk dat het iets minder intensief was dan jij maar toch.. )
Mijn accu heeft zeker niet meer zoveel over. Ik denk dat hij nog +/- 2 uur gesprekstijd over heeft en de 17 dagen (volgens fabrieksopgave) standby haalt hij ook bij lange na niet. Dat reken ik de BB niet aan. Dat is meer het resultaat van het misbruik waaronder de BB te lijden heeft. Denk zo aan 45 tot 50 uur per week (volgens counting van een app).