Specificaties Rad. HD4350 (600MHz), 512MB DDR2 - Bekijk alle specificaties

Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2 Review

supersnathan94 24 april 2011, laatste update op 24 april 2011, 421 views

Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2

Pluspunten

• koel
  • stil
  • snel
  • goed overclockbaar

Minpunten

• drivers zijn soms niet goed

Drivers en compatibiliteit Score: 4
In deze review wil ik even kort ingaan op een paar belangrijke aspecten van deze kaart.

ten eerste is het een passieve kaart, wat dus wil zeggen dat er een koelblok opzit maar zonder fan. De kaart weet zich hiermee bijzonder koel te houden. Het koelblok is slechts 1 slot hoog en past dus nagenoeg in iedere PC met een full height PCI-e slot.

Overklokken gaat prima met deze kaart, alleen heb ik een tijdje driverissues gehad waardoor de kaart via de VGA af en toe tearing had. ik had een overclock van 200 mhz stabiel draaien met weliswaar extreme temperaturen, maar toch zeker een goed resultaat voor een week. (|ik heb een redelijk standaard systeempje met een Q8200 4GB).

De kaart is nog redelijk krachtig en kan COD2 en COD MW2 prima op 1680X1050 spelen. moet ik alleen wel smooth edges uitzetten, maar dat zie je toch niet.

Had laatst wel een major issue wat voor een bluescreen zorgde als ik uit lockscreen wilde. als ik mijn wachtwoord intypte en weer op mijn bureaublad terecht kwam begon het scherm te filkkeren en gaf de pc een melding dat een bepaald stuurprogramma niet meer reageerde. dit kwam bij meer mensen voor, maar werd gelukkig na een driver update verholpen. (kon het reproduceren door mijn twee schermen aan te zetten, de pc te vergrendelen en weer in te loggen).

voor vragen kan je mailen, DMen of hieronder reageren.

Heb jij ook een Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2?

Hoe warm wordt dat ding nu onder load? Dat lijkt me bij passief gekoelde kaarten altijd wel een issue. Je zegt wel dat hij koel is, maar hoe koel is koel.
handwarm echt precieze temperaturen heb ik niet omdat de Pc eigenlijk niet van mij is, maar als ik na een paar uur battlefield 2 de pc open maak en mijn hand er tegenaanhoud kan ik hem nog prima vastpakken. had eerst rivatuner lopen en die gaf temps aan van 70 graden onder load, maar dat klopt volgens mij niet. zal nog wel een keertje ernaar kijken.