Netgear Powerline XAVB5004 Review

supershoe 24 april 2011, laatste update op 24 april 2011, 5.209 views

Netgear Powerline XAVB5004

Pluspunten

• Werkt out of the box
  • Stabiel
  • Snel genoeg voor HD streamen

Minpunten

• Iets duurder
  • Moet direct in het stopcontact (dit hebben alle setjes)

Beheerbaarheid Score: 3
Dit product nu een aantal weken in bezit en het werkt boven verwachting goed. Het is plug and play, out of the box werkt het direct. Via de security knopjes kan je de beveiliging instellen zodat eventueel je buren niet op jouw netwerk zitten.

In de doos zat 1 netwerkkabel en een cd met wat software. Software heb ik niet uitgeprobeerd omdat het simpelweg niet nodig is.
Ene kant heb ik aangesloten op mijn router, andere kant op de WD TV Live in de woonkamer (andere groep en electriciteitskabels moeten zeker 50meter afleggen).

Streamen van HD bestanden (mkv) gaat zonder problemen en zonder haperingen.
Indicatie ledje is groen en soms rood/groen. Dit geeft aan dat de snelheid niet optimaal is maar iets langzamer. Dan nog steeds werkt het streamen vlekkeloos. Dit op een 100 Mbit netwerk.

• CH3SNAS (Network Storage)
  • WD TV Live

Heb jij ook een Netgear Powerline XAVB5004?

Ik heb hem nu ook in mijn bezit, ik haalde met 200mbit adapters mijn 40mbit internet snelheid niet. Ik haalde maximaal 30.
Nadat ik deze instak haalde ik direct 40mbit. Het vreemde is dat als ik nu ook nog een 200mbit adapter insteek deze ook de 40mbit haalt en ook samenwerkt met dit setje.

Alleen staat er op de doos dat er 2 netwerkkabels inzitten, echter zie ik bij jou dat je er ook maar 1 hebt.

Voor de rest werkt het prima, zeer tevreden!
Stoort ie bij jullie ook op de luidsprekers? Zonder mijn versterker aan hoor ik het niet en werkt prima met mijn TV geluid, maar zodra de verterker aangaat en er loopt data over het netwerk...
@Denskie: Hoe kan je ooit maar 40mbit halen? Bij hardware.info haalde ze op 50 mtr MET storing zelfs 90 mbit:

Beschrijf je situatie eens?
je moet begrijpend lezen :)

internetsnelheid is wat anders dan netwerksnelheid
Er staat toch 'mijn 40mbit internet snelheid'!
bij mij op de 2e verdieping een teleurstellende 30mb netwerksnelheid dus ik ga weer terug naar kabel...