Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Copperhead Review

Erkel 8 januari 2007, 894 views

Razer Copperhead

Pluspunten

• Makkelijk profiel switchen
  • Goede configuratie software
  • Super nauwkeurig
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

Ik heb nu ongeveer sinds anderhalve maand deze muis, denk ook dat ik hem wel lang genoeg getest heb om een betrouwbare review te schrijven. Een paar dingen over mezelf die wel betrekking hebben op deze review:
Ik ben rechts handig, en heb redelijk grote handen

VERPAKKING:
De muis wordt geleverd in een nette doos met een boekje, cd met drivers en certificaat.

INSTALLATIE:
Na het installeren van de software heb ik de nieuwe firmware en driver gedownload en geinstalleerd. Dit gaat zeer makkelijk, op de site staat het goed aangegeven en er staan duidelijke waarschuwingen over dingen die je niet moet doen.

SOFTWARE:
Het configuratie programma is zeer uitgebreid. Mij iets te uitgebreid, maar dat ligt aan mij omdat ik nogal ongeduldig ben en nooit veel zin heb om te uit te zoeken hoe het in elkaar zit.

HARDWARE:
Heel fijn is dat je vijf profielen op je muis kan opslaan en kan wisselen met een knopje onder de muis, zodat je je muis altijd aan kan sluiten op een andere pc zonder dat je m weer moet configureren. Er zitten 4 knoppen aan de zijkant, twee links en twee rechts, deze zijn wel lastig te gebruiken vooral de rechterkant. De LMB en RMB zijn van een soort rubber en hebben een soort geul in het midden waar je vingers in liggen. De scrollknop werkt erg fijn maar is misschien wat aan de stroeve kant.

De muis is zeer nauwkeurig, alleen als je de dpi op max zet voor gamen zal je op je bureau blad wel terug moeten schakelen, omdat het anders een beetje lastig mikken wordt op de icoontjes:P.

ERGONOMIE:
Het was even wennen met deze muis, hij iets smaller dan mn vorige muis maar na een tijdje voelt het echt lekker aan. Het gewicht vond ik ook erg fijn, voor mij precies goed.
Waar ik wel last van had is dat ik soms de muis optil om hem te verplaatsen maar dan wordt die beweging ook geregistreerd, dit had ik niet met mijn oude optische muis.
Iets vreemds vind ik wel dat ik als ik niet aan het gamen ben (dus gewoon op desktop werk) ik af en toe perongeluk rechtermuisknop in druk, dit heb ik niet tijdens het gamen. (dit kan ook aan mij liggen)

CONCLUSIE:
Een zeer goede muis die lekker in de hand ligt. Prijs is misschien wat hoog maar je krijgt er wel een kwaliteits produkt voor.

NOTE:
Een belangrijk punt bij het lezen van deze review is dat het grootste deel subjectief is. Denk daar dus bij na. Mocht je meer info willen dan moet je ff reageren dat zet ik dat er nog bij.

Heb jij ook een Razer Copperhead?

Je geeft de prijs een 4-blokjes waardering, maar bij de negatieve eigenschappen zie ik de prijs staan. Waarom geef je dan zo'n goede waardering bij de prijs?
De muis is wel duur, maar hij is het dan ook dubbel en dwars waard denk ik..

Dat was ook met mijn Diamondback...

//Edit: Spuit 11 :+
Prijs staat bij negatief omdat veel mensen het te duur vinden, 4 blokjes omdat het ongelooflijk veel waar voor je geld is.
Nette survey vind alleen dat die profielen een gimmick zijn die je na twee keer nooit meer gebruikt, zoals on-the-fly sensitivity van mijn razer diamondback. Ik gebruik nu alleen nog maar de hoogste stand eig zodat ik er zowel in windows als tijdens een spel helemaal aan gewend ben
Daar heb je wel gelijk in, ik gebruik het nu ook niet meer omdat ik te lui ben om te switchen:P
Ik heb gebruik het na een paar maanden nog steeds veel hoor :*). Waarom? Omdat me vader ook vaak op me pc is en hij kan niet werken als de muis zo snel staat :*).
nette survey, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar de Logitech G5.
dit mede door de gewichtjes die je in die muis kan doen waardoor je het perfecte gewicht van de muis af kan stellen

ik zat eerst te twijfelen of ik een G5 of een copperhead zou halen. mijn uiteindelijke keus, de G5, kwam door de gewichtjes die ik erg handig vond.

Ben ongeveer een hele dag bezig geweest de ideale balans te vinden tussen sens/gewicht, maar is uiteindelijk toch de ultieme afgestelde muis voor mij geworden :)
Heb je een Copperhead aan de tand gevoeld? Die Razers zijn echt licht!

En als je de G3 in handen hebt gehad... Die is zwaar ten opzichte van een Razer :)
Ik heb al sinds hij net een maand uit was een razor copperhead.
Gruwelijk goed ding, zeer snel en precies.
Met behulp van de profielen is het makkeljik om de snelheid van de muis terug te schakelen.

Zoals verteld, redelijk duur, maar hij is het dubbel en dwars waard
Mede doordat ik de G5 zonder gewichtjes nog steeds te zwaar vond koos ik voor de Copperhead en inderdaad .
Maar tering hey , die Copperhead is echt te fijn en superligt.
Echt een verbetering tov Logitech mx518!
@ Maarten, hij geeft de prijs alsnog 4 blokjes, omdat de prijs het gewoon dubbel en dwars waard is.
Nette survey , maar om even te reageren op die gewichtjes in de G-5 , ik vind juist dat deze je onzeker maken of het gewicht dat je erin doet wel goed is :9