Creative X-Fi XtremeMusic - Reviews

Specificaties PCI geluidskaart met 7.1 geluid - Bekijk alle specificaties

Creative X-Fi XtremeMusic Review

rensdoumaNewbie 7 januari 2007, 1.293 views

Creative X-Fi XtremeMusic

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Software is overzichtelijk en netjes
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen echte audio-in, alleen een microphone-in
  • Aansluiting aan frontpanel connector niet mogelijk

Aansluitingen Score: 2
Drivers en support Score: 5

AMD Athlon 64 3000+
MSI K8N Neo
2048 mb Corsair CMX1024-3200C2PT (2x)
Radeon X800XT
Creative HS300 headset
Philips 5.0 surround systeem

Mooi kaartje, geeft zeer goed geluid voor dat geld. Ik ben helemaal verliefd op de surround effecten. Toch echt wel een stuk beter dan een Realtek 97.
Ook de software is zeer degelijk. Bij het installeren kan je precies instellen wat je wel en niet ge´nstalleerd wil hebben, zodat overbodige programma's die je toch niet gebruikt geen extra geheugenbelasting geven.
Had wel wat meer aansluitmogelijkheden verwacht. Nou moet ik toch nog steeds achter me pc kruipen om van boxen/headset te wisselen, terwijl ik dat met mijn oude onboard gewoon via de frontconnector had kunnen doen. Ook geen audio-in, vervelend als je een tv kaart hebt.

Heb jij ook een Creative X-Fi XtremeMusic?

Heb je de bulk versie of retail?
Koop gewoon een splitter voor je geluidsuitgang van je geluidskaart. Hoef je niet meer achter je pc te kruipen en kan je boxen en headset tegelijk gebruiken.
Niet echt een heel erg uitgebreide surveym, maar wel duidelijk. Momenteel gebruik ik de SoundBlaster Live 5.1 en ga upgraden naar of de XtremeMusic of gamers editie van Xfi serie. Weet iemand wat het verschil is?