Corsair VS512MB400 Review

baeyensNewbie 7 januari 2007, 684 views

Corsair VS512MB400

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• Het stickertje ???

Stabiliteit Score: 2
Heb in 2004 2 Corsair Value select gekocht, 1 hiervan is nog in perfecte staat, met het andere had ik constant crashes.
Heb memtest er op losgelaten en er was een geheugenlatje met ongeveer 30 fouten, nadat ik de frequentie naar 166Mhz (PC2700) liet zakken was er met met dit latje niets meer aan de hand, memtest gaf geen enkele fout meer aan.
Heel eigenaardig in EVEREST geeft hij bij het onderdeel Moerbord - SPD zelfs het merk CORSAIR niet aan, waarbij ik veronderstel dat enkel het stickertje van CORSAIR is ???????

Heb jij ook een Corsair VS512MB400?

Ik denk aan het bovenstaande verhaal dat je geheugemodule gewoon brak is.

Ik zou terug gaan naar de winkel, en garantie claimen
Het is toch vrij bekend dat leveranciers als kingston, corsair, etc zelf de geheugenchips niet maken maar dat deze uit de fabrieken komen van vooral infineon en samsung?
En op wat voor voltages / timings werkt het geheugen niet op 200MHz? Weet je zeker dat je alles goed ingesteld hebt?
Kan het niet toevallig aan je moederbord liggen?
ik denk idd dat je geheugen gewoon brak is dat gebeurd gewoon soms... dat jij hier de dupe van bent is niet fijn dat kan ik me voorstellen :Y)
nogal nutteloze survey.
is meer je beklag doen omdat 1 van je sticks dood is.
corsair maakt fijn geheugen.
Lijkt me handiger dat je dit doorstuurt naar winkel/fabrikant.....
positief punt: goedkoop
beoordeling voor prijs: slecht (rood blokje)

:?

Van mij mag deze review weg.
Wat heb je er verder meegedaan? Heb je geinformeerd bij de winkel? Hoe reageerden zij.

Lijkt mij meer een plaats voor een shopsurvey dan hier. De reactie van de winkel vind ik nl. interessant, niet dat er een keer een onderdeel kapot is, dat kan nl. altijd gebeuren. Om daarom een merk af te kraken vind ik een beetje kortzichtig (sorry).