LG Optimus 2X Speed P990 Zwart Review

Flagg 6 oktober 2012, laatste update op 6 oktober 2012, 2.722 views

LG Optimus 2X Speed P990 Zwart

Pluspunten

• Snel
  • bouwkwaliteit
  • goed scherm
  • snel!!
  • hdmi uitgang
  • goede gps
  • had ik al gezegd dat ie snel is?

Minpunten

• accuduur zou ik zeggen, maar dat geldt een beetje voor iedere smartphone, toch een minpunt.
  • geen hdmi kabel bijgeleverd.
  • Volume van het speakertje zou wel iets harder mogen vooral tijdens navigatie met de radio aan, vandaar ook het gemis van een fm transmitter.

Een LG, tja na ervaring gehad te hebben met een LG Arena, was ik wat huiverig, maar als tweaker kan ik de eerste dualcore android telefoon toch niet negeren. :-)

Als eerste de featureset, ik mis niks behalve een FM transmitter en de hdmi kabel die niet bijgeleverd is. no biggies dus. Er zit een oplader bij + oordopjes (nog niet getest). Voor de rest is het een moderne smartphone waar alles op en aan zit. geen bijzonderheden verder. Camera is goed te noemen voor een telefoon al heb ik wel een klein puntje maar daarover later meer. Video hetzelfde, geen klachten, doet het prima al heb ik tot nu toe alleen op 720p opgenomen, meer zie ik het nut niet van in. Kwaliteit van beide is heel goed voor een telefoon. Ik gebruik de camera dagelijks als barcode scanner en hier zie je de kwaliteit van de camera goed, ik kan met heel weinig licht toch heel goed en snel een barcode inscannen, dit was wel anders met de Hero die ik hiervoor had.

Vergelijkend met de Hero en het bereik met de LG is aanzienlijk beter, dit geldt voor zowel GSM als data en GPS, waar ik vroeger een G had heb ik nu 3g of zelfs een H, nog nergens gezien dat ik geen bereik heb gehad ( t-mobile midden en oost nederland cirkel Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Enschede, Zwolle en af en toe daarbuiten.) Ik gebruik ook veel navigatie, in de 2,5 week dat ik de telefoon heb, zeker zo'n duizend km met navigatie gereden en geen enkele keer signaal verloren, ook na 1,5 uur of langer geen centje pijn. prima dus.

Accuduur is volgens verwachting, ik gebruik hem als smartphone dus hij is aan het eind van de dag gewoon leeg. Het is wel iets beter geworden na verloop van tijd en na de update van 2 dagen geleden is het nog iets beter geworden. Maar het is me nog niet voorgekomen dat ie onverwacht leeg was.

En wat moet ik over het gebruiksgemak zeggen, het ding is simpelweg snel, geen lag, geen gestotter. HDMI is kwestie van aansluiten en source kiezen en het beeld wordt simpelweg op je tv getoond, makkelijker kan niet.

En het ding ziet er gewoon goed uit. het iets gebogen glas aan de randen en de titaniumkleurige metalen rand zijn zien er goed uit, niet het goedkope wat je van LG verwacht.

Hetzelfde geldt voor de bouwkwaliteit, het is niet des LG's, geen kiertjes, geen naadjes, geen gekraak, heel netjes. Ik heb hem nu 2,5 week in mijn broekzak zitten zonder screenprotector en met sleutels, aanstekers, en dergelijke en er zit nog geen *checked nog ff voor de zekerheid* enkel krasje op. Kudos voor LG so far.

Er zijn wat horrorverhalen over crashende telefoons, maar ik heb nergens last van gehad, hij is bij mij in de eerste week 1x vastgelopen waardoor ik de accu eruit moest halen voor hij weer wat deed. Daarna nooit meer last van gehad. Geen enkel punt bij dus, je moet misschien een beetje geluk hebben (of geen pech) mijn vriendin heeft de telefoon een week later gekocht en die heeft ook geen enkel probleem gehad.

Prijs is wat lastig vergelijken gezien het de eerste dualcore is, maar ik betwijfel of de komende dualcores van bijvoorbeeld Samsung en HTC veel goedkoper zullen zijn, en ik betwijfel ook of die veel beter zullen zijn. Die van mij "kreeg" ik bij een 2-jarig t-mobile Relax 130 abbo met eerste 12 maanden gratis internet ( 11,95) voor 59.

Nog even terugkomend op het minpuntje van de camera bij mij. Ik heb een gele halo op de foto's zitten wanneer ik de led flash gebruik. Ik heb het verder nog nergens gelezen dus ik heb gewoon pech. Aan de andere kant is het tegelijk een voordeeltje, want ik kan nu wel gebruik maken van de VIP service, hier wacht ik nog even mee tot we wat revisies verder zijn en de android 2.3 update geweest is. Ieder nadeel hep zijn voordeel.

Ik zal nog wat foto's en een filmpje maken, en deze toevoegen tzt.

ps mijn vriendin is ook 100% tevreden over de telefoon en zij had hiervoor ook een HTC hero (heel toevallig :P)

Update:
hier een linkje van een video op 720p:

En hier wat linkjes naar foto‘s gemaakt met de lg.

[update24-05-2011] Telefoon is vorige week serieus gecrashed, android.acore error in een loop en moest terug naar fabrieksinstellingen. Voor mijn gevoel was het meer een android probleem dan een specifiek probleem van de telefoon, maar wil het toch ff vermelden.
~[update] ook na ruim 1,5 jaar bevalt de telefoon nog prima ik heb een 3500mah accu erbij gekocht en ik laad hem eigenlijk alleen op in de auto zonder ooit met een lege accu te zitten, kan makkelijk 2-3 dagen met gps en wifi aan volhouden.

Telefoon is in die tijd 2x dusdang over de zeik geweest dat ik een factory reset moest doen, maar dat was meer een android probleem dan specifiek voor deze telefoon denk ik. Nog steeds zeer tevreden iig en nog geen reden gezien om hem te rooten. Ik kan mij iig niet druk maken om het updatebeleid van LG.

Heb jij ook een LG Optimus 2X Speed P990 Zwart?

Reviews door de redactie

puike review lekker duidelijk, heb ehm zelf nu ook een week of 2
en kan me vinden in je bevindingen.

ben benieuwd naar je fotos, mijn camera werkt prima naar behoren ook de waas waar veel mensen over vallen heb ik zelf geen last van..
thx :)

Ik heb ff wat links naar foto‘s en een filmpje erbij gezet. heb het glaasje nog even goed schoongemaakt en de waas is eigenlijk niet meer aanweezig gek genoeg.
goed leesbaar, duidelijk onderbouwingen.
Nou ja dit moet ook wel echt toeval zijn, kom ook van het arena debakel af en heb vorige paar maandjes mijn broer z'n Hero mogen gebruiken. Ik denk dat ie wel als retesnel bestempeld mag worden. De oortjes die erbij zitten zijn wel echt waardeloos.

Maar ben 100% tevreden met mijn 2x Snelheid
Ben ook zeer tevreden met mijn LG P990. Accuduur was vrij kort, maar naar wat aanpassingen (LauncherPro, rooten->onnodig spul freezen) gaat ie prima een dag mee. Tevens voelt het allemaal nog een stukje sneller aan.
Nog steeds de LG in gebruik en nog steeds een prima telefoon, dit zal de eerste telefoon ooit worden waar ik 2 jaar mee doe denk ik. :)

Als je gefrustreerd raakt (bent ;) ) als de updates niet iedere week je telefoon in rollen zou ik geen LG nemen, maar ik heb nog nooit hinder ondervonden van de updatesnelheid van LG.
is ie nou echt snel of retesnel :*)
Ik heb door alle custom rom's elke keer het idee dat ik een nieuwe telefoon heb, of in elk geval niet het idee dat ik m al weer 2 jaar in bezit heb. Denk dat ik voor een derde jaar erachteraan ga, als ik zie dat de rom's steeds beter worden en de huidige telefoons nog lang niet allemaal dual core zijn...
Yep same here, als LG echt niet meer update, dan ga ik over op een custom (met mijn vorige hero ook zo gedaan) tegen die tijd zijn de roms ook echt goed. en dan eens kijken of ik er nog een jaartje extra mee kan doen, ik heb nog tot mei ongeveer dan ga ik naar een nieuw abbo.