Mortal Kombat, PS3 Review
Inleiding Toen ik hoorde dat er een nieuwe, echte, 2D Mortal Kombat kwam, was ik eigenlijk al meteen verkocht. Toen ik wat jonger was heb ik mijzelf altijd flink vermaakt met Mortal Kombat op de SNES en later de Sega Genesis. Vooral de grappige en bloederige effecten, vond ik als kleinere jongen erg leuk en meestal grappig om te zien. Nieuwigheden en controls Het spel speelt dan ook weer als vanouds. De controls zijn erg goed te noemen en met een arcade stick is het goed vertoeven. In tegenstelling tot Street Fighter IV, hoef je bij Mortal Kombat niet ontzettend precies te zijn in timing of controls om een special move uit te voeren. Dit vind ik erg prettig, want zo kan ik, als casual gamer, ook nog lekker...
Pluspunten
Nostalgisch gevoel Makkelijke pick-up-and-play Goede graphics en performance Mooie Kollectors Edition
Minpunten
Cinematics in story mode niet te skippen Maar één ladder in tegenstelling tot vorige delen Soms moeilijkheidsgraad out of balance Geen extra characters als pre-order bonus
Eindoordeel
Inleiding
Toen ik hoorde dat er een nieuwe, echte, 2D Mortal Kombat kwam, was ik eigenlijk al meteen verkocht. Toen ik wat jonger was heb ik mijzelf altijd flink vermaakt met Mortal Kombat op de SNES en later de Sega Genesis. Vooral de grappige en bloederige effecten, vond ik als kleinere jongen erg leuk en meestal grappig om te zien.
Nieuwigheden en controls
Het spel speelt dan ook weer als vanouds. De controls zijn erg goed te noemen en met een arcade stick is het goed vertoeven. In tegenstelling tot Street Fighter IV, hoef je bij Mortal Kombat niet ontzettend precies te zijn in timing of controls om een special move uit te voeren. Dit vind ik erg prettig, want zo kan ik, als casual gamer, ook nog lekker meedoen!
Story mode
De story mode is goed te noemen en verteld het verhaal van Mortal Kombat I, II en 3. Echter zie je door de nieuwe graphics stukjes terug uit de film uit 1995. Het brengt nostalgie naar boven en dat vind ik erg leuk. Soms is echter de story mode erg moeilijk, waarna het gevecht daarna weer erg gemakkelijk is. De balans is dus af en toe weg. Ook is het irritant dat cinematics niet te skippen zijn.
De challenge tower
De meest recente toevoeging, de challenge tower, is een ontzettend leuke toevoeging waarbij je soms hilarische gevechten doormaakt. Hierbij vecht je dan bijvoorbeeld met ledematen of raak je eventjes je hoofd kwijt. Ook het formaat ‘Test your luck’ is hierin goed uitgewerkt. Daarbij kan alles gebeuren!
Wat valt er tegen
Helaas zijn er ook een aantal minpunten aan Mortal Kombat. De ladder is ook weer terug, echter is het nu niet meer mogelijk om uit verschillende moeilijkheden te kiezen, zoals bij de vorige Mortal Kombat wel mogelijk was. Ook merk je dat sommige characters en gevechten ontzettend out of balance zijn met de rest van het spel. Echter komt dit eigenlijk vooral voor in de story mode en challenge tower. Daar heb je namelijk soms gevechten waarbij je tegen twee tegenstanders tegelijk moet. Deze zijn dan erg uitdagend en lijken soms oneerlijk. Echter zou dit eventueel door patches verbeterd kunnen worden.
Conclusie
Concluderend kan ik dus zeggen dat ik ontzettend tevreden ben met mijn Mortal Kombat (Kollectors Edition) en dat ik er tot nog toe al veel plezier van gehad heb. Helaas heb ik nog niet online kunnen spelen omdat door omstandigheden sinds donderdag PlayStation Network niet online is. Verder heb ik mijzelf wel al goed kunnen vermaken met vrienden en natuurlijk in de single player modi.
27-4 16:07: Kleine aanpassingen, na reacties
Reacties (5)
pardon? je kan gewoon de moeilijkheidsgraad instellen hoor, zelfs voor Story Mode kan dit ! Waarschijnlijk bedoel je de lengte van de ladder met meer tegenstanders. Kan je misschien wat concrete voorbeelden noemen met betrekking tot de balans. Elke charachter heeft zijn eigen speelstijl met juggles e.d, heb niet echt de indruk dat er grote uitschieters zijn qua kracht, dat is ook gelijk de reden waarom ze de "bosses" disabled hebben. ( speel zelf Ermac )
Geen extra characters als pre-order bonus
Zeer waarschijnlijk worden indien het deel een succes wordt nog extra charachters d.m.v DLC toegevoegt ( die niet al op de dvd staan ) aangezien MK ervoor heeft gekozen om door te ontwikkelen. Maar aangezien je de PS3 versie hebt moet je toch al blij zijn met Kratos als extra charachter zou ik zeggen.
[Reactie gewijzigd door Greatsword op 23 juli 2024 06:20]
Qua balans bedoel ik gevechten in de story mode of challenge tower. Gevechten waarbij je 1 vs 2 vecht zijn erg moeilijk namelijk, terwijl een gevecht wat daarna komt (1v1) erg gemakkelijk kan zijn. Voor mij was dit geloof ik met Liu Kang in Story mode. Mocht je inderdaad 1v1 vechten, dan zijn gevechten meestal erg goed in balans inderdaad.
Ook zou je eventueel kunnen 'cheaten' door de moeilijkheidsgraad tijdelijk ver naar beneden te zetten.
Met betrekking tot de extra characters. In de Verenigde Staten hebben een aantal winkels speciale Klassic Kostumes meegeleverd, waarnaast er inderdaad zeer waarschijnlijk ook nog DLC bijkomt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn