Cooler Master HAF932 Advanced Review

robbertvw 20 april 2011, laatste update op 20 april 2011, 1.557 views

Cooler Master HAF932 Advanced

Pluspunten

• Degelijk, uitgebreide inbouwopties, USB3.0

Minpunten

• Geen stoffilters

Later dit jaar wil ik een totaal nieuw desktop systeem gaan optrekken. Omdat Bulldozer over een paar maanden uit zou moeten komen, wacht ik met het bestellen van de onderdelen totdat de eerste betrouwbare Bulldozer benchmarks op het internet verschijnen. Op dat moment zal ik een keuze gaan maken voor een AMD of Intel systeem.

Het systeem zal gebruikt gaan worden als gamesysteem (moet BF3 en Diablo III gaan draaien), maar ook als workstation voor apps. als 3dsMax en ZBrush. Daarnaast ga ik later dit jaar beginnen aan een Informatica opleiding (carriereswitch, ben nu chemisch analist) dus hij zal ook gebruikt gaan worden voor software development.

Mijn huidige systeem gaat alweer een jaar of 5 mee (heb ik overigens niet zelf in elkaar gezet), en omdat het al begon te kriebelen heb ik alvast de behuizing en voeding besteld. Ik zal de review uitbreiden met extra informatie wanneer ik het gehele syteem in elkaar ga zetten.

Zover wat achtergrond info, nu de review van de systeemkast.

De behuizing wordt geleverd in een eenvoudige doos, met uitsparingen om de doos makkelijk te tillen. In de doos wordt de kast op zijn plek gehouden met piepschuim, en de kast zelf zit in plastic gepakt.
Wat mij betreft ziet de kast er erg mooi uit. Niet alleen van de buitenkant, maar ook aan de binnenkant.
De kast is erg groot, en ik denk dat het inbouwen dan ook geen probleem zal gaan worden wat betreft beschikbare ruimte. Op een van de foto's is de kast te zien naast mijn huidige systeemkast en dat is toch wel een aardig groot verschil.

Een verandering tov de normale HAF932, is het feit dat de Advanced versie ook aan de binnenkant zwart is gespoten. Daarnaast is er een extra soort tunnel toegevoegd achter de drivebays voor de HDD/SSD's, welke de airflow nog verder moet verbeteren. Verder heb ik nog geen andere functie voor deze tunnel kunnen ontdekken. Overigens is deze ook eenvoudig toolless uit de kast te verwijderen.

Een tweede toevoeging aan de Advanced versie zijn twee USB3.0 aansluitingen welke geplaatst zijn in een enkele 5.25 inch drive bay. Mocht je dit willen kan je dit frontje verwijderen of verplaatsen naar een andere bay.

De kast zit degelijk in elkaar en tot nu toe heb ik nergens scherpe hoeken kunnen ontdekken. De zijpanelen zijn eenvoudig te verwijderen, en terug te zetten zonder de verflaag te beschadigen. De kwaliteit van de paintjob is niet overal helemaal gelijk (buitenkant is beter dan de binnenkant), maar dan moet je wel van heel erg dichtbij gaan kijken om dit te zien.

Tot nu toe heb ik alleen nog maar de voeding ingebouwd en de fans hierop aangesloten. Dit ging allemaal erg eenvoudig. Het geluidsniveau valt me erg mee. Mijn oude kast maakt minstens evenveel lawaai, en bevat maar 1 fan terwijl de HAF met 4 fans is uitgerust.
Omdat de HAF niet beschikt over stoffilters (mijn oude systeem overigens ook niet), ben ik zelf aan de slag gegaan met wat materiaal van de plaatselijke bouwmart (zie de pics voor het resultaat). Het ziet er nu nog niet zo super uit, maar als het goed blijkt te werken ga ik het mogelijk nog wat beter in elkaar zetten.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de behuizing. Wie graag een zwarte binnenkant heeft, en niet zelf aan de gang wil gaan met verf is de HAF932 Advanced een goede optie ten opzichte van de normale editie. De USB3.0 aansluitingen zijn in de toekomst mogelijk een handige functie.

Meer volgt........

• CM Silent Pro M700

Heb jij ook een Cooler Master HAF932 Advanced?

Reviews door de redactie

"Heb je ook foto's van het ding? Dat is waar het bij een kast imho voor de helft om draait, naast bouwkwaliteit. Ik denk dat je daarmee je review gelijk wel 2 sterren meer waard kan laten zijn"

Volgen in een paar minuten.
Kan niet wachten tot deze review helemaal compleet is. Ik bewonder deze kast ook zo erg en wil hem ook graag zelf kopen.
Ik ben zo blij dat je hier een review over hebt geschreven. Zit namelijk hier over te twijfelen.
kan je mis meer fotos posten? van accesoires die je mee krijgt en foto's van setup met moederbord er in etc.
4 sterren in de hoop dat je dit verder update
Ik zal eens kijken of ik wat meer foto's kan toevoegen via een externe link.
Foto's van moederbord gaat nog niet lukken. Momenteel ben ik erg aan het twijfelen of ik wil wachten tot Bulldozer of nu al een i7 2600k erin stop. Mocht ik tot Bulldozer wachten dan kan het dus nog even duren. Als het de i7 wordt dan zal het wat sneller gaan.
Heb je ook foto's van het ding? Dat is waar het bij een kast imho voor de helft om draait, naast bouwkwaliteit. Ik denk dat je daarmee je review gelijk wel 2 sterren meer waard kan laten zijn :)
Negatieve eigenschappen:

Geen stoffilters
Bedankt voor het vermelden, ik kon dit namelijk niet zo vinden. Wel raar dat ze er niet inzitten :S. Tevens ben ik blij dat deze review er is :). Was al opzoek naar een upgrade voor mijn huidige kast.

[Reactie gewijzigd door Kasen op 23 april 2011 22:47]

[Reactie gewijzigd door 195780 op 10 mei 2011 08:42]

Vandaag heb ik mijn nieuwe systeem besteld. Kortom ik heb gekozen voor een i7 systeem ipv te wachten op Bulldozer (ik ben geen fan van "early adopting").
Binnenkort dus een uitbreiding van de review incl. pictures.
15 mei 2011 gezegd dat je een nieuw systeem hebt besteld en hebt gezged fofo's te zullen toevoegen van de setup , kabelmanagement etc etc Jammer dat het tot op heden nog niet is gebeurt...