Rain Design mStand Review

Xepos 20 april 2011, laatste update op 6 november 2012, 1.510 views

Rain Design mStand

Pluspunten

• Mooi
  • Betere ergonomie
  • Meteen klaar voor gebruik niks afstellen

Minpunten

• Niks af te stellen

Update 20/04 Foto's toegevoegd.

No nonsense standaard. Doet wat het moet doet: betere ergonomie bieden voor laptopgebruikers. Heb het nu 2 dagen in gebruik. En ik hoef gelukkig niet meer naar beneden te kijken. Voor mensen die vaak achter de laptop zitten raad ik het aan om een standaard te kopen, maakt niks uit van welk merk.

Niks afstellen, weet niet of dit slecht of goed is aangezien dit mijn eerste standaard is.
Gewoon uit de doos halen. Laptop erop en klaar.

Zit beetje beweging in, als je erop drukt. Maar dat is gewoon het aluminium, dat hoort flexibel te zijn.
Ziet er mooi uit en past goed bij mijn NON-Apple laptop. Mijn 15.6" Samsung past er goed op. Door de aangebrachte rubbertjes blijft de laptop en standaard mooi op zijn plaats. Zo zit er op iedere hoek van de aluminium standaard een rubbertje. Om ervoor te zorgen dat de laptop niet van de standaard afglijdt. Hebben ze aan de voorkant een soort van vaste klepje omhoog. Daar hebben ze ook weer rubbertjes geplaatst zodat de laptop niet plotseling omhoog schiet zeg maar.

Veder adverteren ze ook nog dat het aluminium de laptop beter koelt. Tot zover heb ik nog geen verschil gemerkt of het is een minimale schommeling dat normaal ook kan worden bereikt. Dus of het echt klopt weet ik niet, maar het lijkt me eigenlijk wel logisch want de laptop heeft nu veel meer ruimte om te ventileren. In het midden hebben ze een klein gaatje in de vorm van een regendruppel. Maakt heeft Apple daar een paar luchtgaten in de MacBook geplaatst waardoor het extra koeleffect wel werkt.

Alleen jammer dat prijs een beetje aan de hoge kant is, wanneer je het vergelijkt met andere standaarden. Zo zijn is er een complete kit van Logitech voor 80 euro dan heb je een standaard, toetsenbord en een muis.

Al met al ben ik een tevreden gebruiker die nu zonder nek klachten lang achter de laptop kan zitten.

Mochten er nog vragen zijn stel ze en ik zal ze proberen te beantwoorden. Al verwacht ik niet dat er veel vragen zullen.

Voorkant:

Achterkant:

Zoals je ziet hebben ze hier een gat in de achterkant gemaakt, waarvoor het is weet ik niet misschien is het daar geplaatst voor kabels of iets anders ik weet niet.

Zijkant:

**Kleine update:
Rubbertjes die tegen het klepje aanzaten waren los gegaan tijdens de hete zomer. Maar een beetje secondelijm heeft het probleem verholpen.

Heb jij ook een Rain Design mStand?

Slechte reactie, -1.

Zit er over te denken om er ook een te halen, maar maakt hij geen krassen aan de voorkant van je laptop?

Je geeft als positieve eigenschap aan, meteen klaar voor gebruik niks afstellen. Maar vervolgens zet je bij negatieve eigenschappen neer dat er niks af te stellen is... |:(
Ja ik ben wel blij dat je niks hoeft te doen en direct te gebruiken is.
Een keerzijde daarvan is dat hij niet af te stellen is dus in verschillende standen te gebruiken. Dus het is zowel een pluspunt als een minpunt.

Verder over de krassen: Er zitten kleine rubbertjes tegen het klepje op. Zoals je kan zien op de foto. De rubbertjes gingen wel los in de hete zomer, maar klein beetje secondelijm verhelpt het probleem.
Oke perfect. Dan ga ik er ook een bestellen.

De reden dat ik het vroeg is omdat ik het niet goed kon zien op de foto (zat op een blackberry, wat een k*t telefoon)