Specificaties all-in-one (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MP600 Review

vandermark 6 januari 2007, laatste update op 7 januari 2007, 3.567 views

Canon Pixma MP600

Pluspunten

• Afdrukkwaliteit
  • Dubbelzijdig
  • veel features (printen, scannen, kopieren, dubbelzijdig, cd's printen)
  • Printer is helemaal dicht (geen stof)
  • aparte inkttanks

Minpunten

• Ik heb geen echte negatieve eigenschappen kunnen ontdekken (2 weken in gebruik)

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 4
Algemeen, hoe kwam ik tot deze printer
Nadat mij HP Deskjet 840C helemaal op was, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe printer, omdat ik het ook handig vind om kopietjes te kunnen maken en te kunnen scannen ging ik op zoek naar een multifunctionele printer, die ook goede kwaliteit foto's kan maken.

Al snel kwam ik uit op de Canon Pixma MP600, ik heb heel wat reviews gelezen waarin de printer goed naar voren kwam. Wat ik een grote plus vind is dat de printer dubbelzijdig af kan drukken en dat er per kleur een aparte inktpatroon in moet, die ook nog eens erg voordelig zijn.

Afdrukkwaliteit
De kwaliteit van zwartwit op gewoon papier is uitstekend, ik zie bijna geen verschil met een laserprinter, de letters zijn erg scherp. Kleurenfoto's op fotopapier zijn erg mooi en je kan zonder rand afdrukken, ik ben daarvan erg onder de indruk en persoonlijk vind ik de kwaliteit even goed als een afdrukcentrale.

Printsnelheid
Daar kan ik kort over zijn, die is voor zwartwit erg goed, kleur doet er iets langer over. Belangrijk, als je dubbelzijdig afdrukt gaat de snelheid fors omlaag, maar dat vindt ik niet erg.

Features
De bediening gaat erg makkelijk, je kan ook veel instellen via het lcd scherm zodat je makkelijk een kleuren of zw kopie kan maken. Er zijn twee papierladen zodat je het gewone papier en fotopapier niet steeds hoeft te wisselen.

De printer is helemaal dicht, zodat er geen stof in komt, als je een printopdracht geeft gaat de voorste klep automatisch open zodat je prints in een opvangbak komen, deze klep gaat na het printen niet automatisch dicht.

Je kan geheugen kaartjes in de printer stoppen en een pict-bridge apparaat aansluiten zodat je zonder pc direct kan printen, ik gebruik dat niet want ik wil alle foto's 'finetunen'.

Verder kan je printable cd's in de printer stoppen om ze af te drukken, bij aankoop krijg je er 5 bij (cd's dus).

Drivers
Geen problemen mee, werkt prima. je kan meerdere profielen aanmaken waarin je aangeeft welk papierformaat, soort papier, kleur, we./niet dubbelzijdig moet afdrukken enz. werkt prima (onder XP in ieder geval)

Edit 7-1-2007: foto's toegevoegd

Heb jij ook een Canon Pixma MP600?

Heb dit apparaat net 1 maand in huis. De grote zwarte inktcartridge (Bk) wordt regelmatig niet herkent. Schijnt vaker voor te komen bij Canon mfd's. Bovendien maakt het apparaat een piepend geluid wanneer deze zich aan het voorbereiden is om te gaan printen (mechanische piep, alsof e.e.a. niet goed gesmeerd is.)

Ik ga hem binnenkort terugsturen naar Canon.

Wat mij opvalt is dat de mfd er erg lang over doet om een print te maken. Wanneer de voorbereidingen zijn getroffen gaat het wel rap (dus bij volgende print outs)
Balen voor je, ik herken gelukkig de problemen niet :)

het opwarmen duurt idd even, volgende prints gaan veel sneller.
Dus daar heb je toch nog een minpuntje }>
Hoi vandermark,

Bedankt voor de review, mijn oog is nl ook op dit apparaat gevallen. Kan je wellicht ook iets meer vertellen over de evt. meegeleverde accessoires, zoals kabel, tot hoever de cardrigdes gevuld zijn e.d..
Er zit standaard geen usb kabel bij, die moet je apart bij kopen.

Verder zat er het volgende bij:
- gebruiksaanwijzing
- 5 printable cd's
- 5 inkttanks, voor zover ik kon zien vol
- installatie cd
Heb hier ook een inktherkenningsprobleem gehad.
Na navullen (dus niet vervangen door originele) helemaal geen probleem meer mee
gelukkig.
Heeft iemand ervaring met de bluetooth functies van deze printer?

Moet dat die Canon dongle zijn of kan het ook met een ander BT dongle'tje?
Werkt de scanfunctie ook via BT?
Ik heb de gok genomen, en een 'simpele' BT stick in de usbpoort gedaan, en tot mijn verbazing kwam in het instellingen menu de BT functie erbij ( Heb hier een MP-610 )

ik kon met mijn nokia een foto verzenden via BT, en deze werd direct afgedrukt

( of er comm. mogelijk is vanuit de printer naar een BT apparaat, weet ik niet, heb ik niet gevonden / gezocht )
Ik heb twee BTsticks (een van Sweex, de ander gekocht bij BelCompany) geprobeerd, als ik de Sweex in de printer doe en de ander in mijn laptop werkt het niet en als ik de sticks omwissel werkt het wel...

Scannen via bluetooth is helaas (nog) niet mogelijk