FiiO E7 USB DAC headphone amplifier Review

OrbitZ 18 april 2011, laatste update op 18 april 2011, 2.816 views

FiiO E7 USB DAC headphone amplifier

Pluspunten

• Goede prijs
  • Perfect geluid
  • Geen ruis

Minpunten

• Moeilijk verkrijgbaar

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik was al een tijd op zoek naar een alternatief voor de onboard geluidskaart om mijn Senheiser HD558 aan te sturen. ik had altijd het idee dat ik wat miste.

Ik vond veel oplossingen te duur omdat ik voornamelijk series kijk en niet de hele tijd naar FLACs zit te luisteren. De FIIO E7 was betaalbaar genoeg om het eens te proberen.

Wat een verschil zeg!! Totaal geen ruis en er zit eindelijk een fatsoenlijke bas in het geluid en er zit veel meer ruimte/diepte in!

Hij was wel moeilijk verkrijgbaar in Nederland en ik heb hem uiteindelijk via eBay besteld.

Persoonlijk had ik liever een draaiknop gehad voor volumeregeling i.p.v. de UP/DOWN knopjes maar goed, dit gaat in ieder geval niet kraken. De volume regeling van een applicatie werkt gewoon nog, het "Master volume" van Windows heeft geen effect.

• Sennheiser HD558

Heb jij ook een FiiO E7 USB DAC headphone amplifier?

Ik heb hem net besteld nadat ik je review via google heb gevonden. Ik had bij USB DAC's gekeken maar daar stond hij niet bij. Misschien handig om hem daar nog even bij te zetten.
Op het plaatje lijkt het nu bijna een USb geluidskaart, maar volgens mij krijgt het apparaatje zijn voeding via USB en audio in via een jackplug?
Een USB DAC is hetzelfde als een externe geluidskaart. Hij krijgt de muziek dus via USB (alsook stroom). Hij heeft ook een 3.5 aansluiting voor een mp3 speler. http://anythingbutipod.co...-amplifierusb-dac-review/

[Reactie gewijzigd door ArtPhil-Flower op 13 mei 2011 23:59]

Persoonlijk weet ik ook niet wat het verschil is tussen een USB DAC of een USB geluidskaart (beide doen ze een digitaal naar analoog conversie). Misschien alleen een andere naam door hoogwaardige componenten?

Het apparaat krijgt voeding en het audio signaal over de USB, anders zou het alleen een hoofdtelefoonversterker zijn, de FIIO E7 is een DAC en hoofdtelefoonversterker in één.
Ze zijn zo'n beetje hetzelfde alleen heeft de geluidskaart meestal meer functies, zoals mic in enline in en wat al niet, een dac heeft dat niet.