Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart Review

martijnve 5 januari 2007, laatste update op 6 januari 2007, 483 views

Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart

Pluspunten

• Veel scherm oppervlak
  • Voor deze afmeting een scherpe prijs

Minpunten

• Hinderlijk verloop in helderheid
  • geen DVI kabel bijgeleverd.

De monitor ziet er zeker mooi uit met zijn zwarte rand. De knopjes onderaan de monitor voelen goed aan. Na een paar dagen de monitor gebruikt te hebben, werkt zo'n groot scherm wel heel plezierig: veel scherm kan ik aan iedereen aanraden.

Na aflevering was de kleur kwaliteit abominabel. Na fatsoenlijk afstellen (wat minder helder en veeeeel minder contrast) zien fotos er prima uit. Er zit echer een hinderlijk verloop in van de helderheid: naar beneden toe loopt de helderheid op. Dat is niet te corrigeren met de kijkhoek (vertikaal draaien van de monitor).

De monitor heeft gelukkig geen pixel fouten. ik heb er geen pixelgarantie bij genomen. Ik had getwijfeld om die er wel bij te kopen, maar heb dat niet gedaan omdat dat nogal duur was, en vooral omdat ook onder deze garantie (bij mijn winkel, bij deze monitor afmeting) 1 defect subpixel nog geen omruil mogelijkheid geeft.

Deze monitor is wezenlijk duurder dan de 'wsv' versie, die geen DVI ingang heeft. Voor dat prijsverschil zou deze monitor wel met een DVI kabel geleverd mogen worden.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart?

De monitor heeft gelukkig geen pixel fouten. Ik had getwijfeld om die er wel bij te kopen, maar heb dat niet gedaan omdat dat nogal duur was.
Lukt dat niet met een hamer dan? :P

(en dan ook nog die overgewaardeerd erbij. Lees eerst eens goed en modereer dan pas a.u.b :D)