Iiyama ProLite E1900S-B Zwart Review

martijnve 5 januari 2007, 187 views

Iiyama ProLite E1900S-B Zwart

Pluspunten

• Scherpe prijs
  • voorzien van DVI connector

Minpunten

• De helderheid van de monitor is niet heel mooi egaal, de onderste paar cm worden helderder.
  • De voet is niet in hoogte verstelbaar
  • Er wordt geen DVI kabel bijgeleverd

Ik heb onlangs 4 stuks van deze monitor gekocht. De zwarte omlijsting ziet er prima uit, de drukknopjes onderaan de monitor voelen goed aan. De monitoren waren standaard behoorlijk goed en gelijk afgeregeld wat betreft helderheid en contrast. Van de 4 monitors had (slechts) 1 exemplaar een blauw 'bright' subpixel. Ik heb ze gekocht voor 211 per stuk, wat momenteel een heel scherpe prijs is voor 19" monitors. De helderheid (lichtsterkte) blijkt niet helemaal egaal over het scherm oppervlak, met name onderaan wordt het beeld wat helderder. Ik heb hier ook een (duurdere) Samsung monitor die wat dat betreft beter is. Verder is de monitor niet in hoogte verstelbaar, en staat hij wat laag. Dat lijkt bij andere merken in deze (onderste) prijsklasse ook zo te zijn. De monitor komt met een VGA kabel en een audio-kabeltje voor de kleine ingebouwde speakertjes. Een DVI kabel moet apart worden bijgekocht.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E1900S-B Zwart?