Sweex 7.1 External USB Sound Card Review

djdamion 17 april 2011, laatste update op 17 april 2011, 3.715 views

Sweex 7.1 External USB Sound Card

Pluspunten

• Klein, USB, Stevig, Betrouwbaar, 5 stereo kanalen(10 mono), 12 jaar garantie.

Minpunten

• Geen.

Opnamekwaliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Drivers en support Score: 5
CPU-belasting Score: 4
Nadat mijn ingebouwde soundcard zich de geest gaf, heb ik deze maar aangeschaft.

Op de foto ziet die er best groot uit. Ik schrok wel toen ik hem uit de doos haalde.
Maar de kwaliteit van soundcard is in n woord PERFECT.

Ik gebruik hem nu in me DJ gebeuren, ik kan in 5 stereo kanalen uitzenden.
Dit is zr handig, werkt ideal.

Ik heb er nu +- 7m USB kabel aan liggen en werkt perfect.

Ik ga binnenkort de optical in/out ook gebruiken tussen me homecinema en TV.

Ik heb met deze soundkaart al een aantal optredens gedraaid en blijft gewoon z'n werk doen,
de kwaliteit is ook perfect.

Hij is zeer betrouwbaaar en stevig.

Standaard heb je 2 jaar garantie en als je registreerd heb je 12 JAAR GARANTIE!!!.
Ik ben bang dat ik hem dan allang niet meer heb :P

Hij gaat binnenkort ook mee naar me nieuwe computer!

Het is een aanrader!

Heb jij ook een Sweex 7.1 External USB Sound Card?

Ik zit ook naar deze 'kaart' te kijken om goedkoop meerdere outputs te hebben voor een DJ opstelling.

Kun je de aansluiting voor de koptelefoon ook gebruiken en blijven de outputs dan actief, of worden alle outputs ge-mute bij het inprikken?

Ik wil de koptelefoon dus als monitor kanaal gebruiken.

[Reactie gewijzigd door javka op 13 oktober 2011 13:04]

Als je de koptelefoon gebruikt, blijven de outputs inderdaad actief (In tegenspraak met de handleiding).

Deze feature vind ik persoonlijk jammer..
Toch een verrassende conclusie omdat Sweex bij de meeste mensen in het rijtje ´niet zo denderend´ wordt neergezet.

edit: Dank voor melding. Deze faal gauw weggehaald :P

[Reactie gewijzigd door Barrytjh op 17 april 2011 20:08]

Ik wil via mijn laptop tegelijk 3 stereo kanalen uit zenden... (via adobe audition ofzo..)

En dan naar 3 verschillende versterkers.

De 3 verschillende kanalen moete nwel constant het zelfde geluid afspelen in dezelfde volgorde.

Kan dat met deze kaart ?

Welke software heb ik daarvoor nodig ??
welk soort kabeltje is de input
Klopt maar die geeft de hele tijd(altans bij mij) bluescreens. Ook met 3'th party drivers