Specificaties Socket 2x 1366 met Intel 5520 chipset - Bekijk alle specificaties

EVGA Classified SR-2 Review

vapo_chiller 28 april 2011, 8.498 views

EVGA Classified SR-2

Pluspunten

• -Overclock settings bios zijn zeer uitgebreid
  • -Veel cpu power
  • -veel geheugen te plaatsen
  • -7 PciE sloten zoals de E762 4way sli
  • -Overclocken mogelijk via bios, windows en een EVbot, voor elk wat wils.
  • -usb3 sata600, alles is aanwezig

Minpunten

• -veel connectors nodig voor alles van power te voorzien
  • -grootte moederbord moet men rekening mee houden dat case compatiebel is
  • -prijs, niet voor iedereen weg gelegd indien men twee Xeon wilt aankopen
  • -kennis van zaken indien men hiermee wilt overclocken

Layout Score: 5
Zeer groot moederbord met alles mogelijk erop.
Kwa bios settings enorm uitgebreid, meer dan we gewend zijn bij de andere Classified mobo's,
tot de gekste tweaks, signal tweaking en voltages van ieder onderdeel en verdeelt over twee cpu's apart,
NF200 chips, Chipset en veel meer.

Overclocken vereist enige ervaring of inlezen over dit mobo om het stabiel over +200Bclock te pushen.
En vereist enige ervaring en weet van de vele settings en waarvoor ze dienen.
Met twee Xeon i7 en twee triple kit geheugen heb je een zware setup die alles aankan en ook degelijk twee keer de cpu power.

OPGELET : vereist wel voldoende connectors, mobo heeft alleen al 2x 6pin PciE en 2x 8pin ATX voor de cpu's en buiten de gewone ATX24pin connector.
Voor PciE sloten 3 tot en met 7 werken pas nadat je het 3pin PciE connector net onder CPU0 hebt aangesloten.

dit om de cpu's en PciE sloten van voldoende power te voorzien.

Indien je moederbord waterkoelt komt alleen ten goede voor de hete cpu PWM's en Bclock overclock stability, des te kouder de NB chipset 5520, des te beter hij zich laat overclocken.
De warmte die het mobo alleen al afgeeft is meer dan de heatdump van een processor.

Opletten dat je psu voldoende PciE connectors heeft.
Mobo heeft alleen al 3x 6pin, 2x 8pin en 24atx connector.
Ook is er een connector voor extra power te voorzien voor het geheugen (floppy) op het mobo,
indien je hard wilt gaan overclocken.

Pracht van een moederbord.

Hieronder zijn Hwbot links geplaats voor enkele resultaten met dit mobo en X5550 cpu's :

Wprime32m met een enkele cpu X5550 = 5sec890

terwijl we Wprime32m eens met twee cpu's draaien zien we direct het verschil in cpu power : 3sec333

Als we kijken naar Wprime1024m met 1 cpu : 3m12sec

En dan nemen we Wprime1024m met twee cpu's en dan zien we een groot verschil : 1m30sec

Pcmark05 is meer harde schijf afhankelijken is niet zo een goede vergelijking voor de cpu power voordeel, maar encoding enz gaan wel omhoog :

Heb jij ook een EVGA Classified SR-2?

Mooi :) Volgens mij is dit momenteel ongeveer the top of the bill: gallery: Cyberblizzard
(behalve de koeling dan)

Enige 'probleem' is dat er momenteel geen games zijn die zo'n systeem op de knieŽn krijgt, en tegen dat er zulke games zijn is er alweer iets te verkrijgen met bijna dezelfde prestatie (hoewel) en voor een veel lagere prijs.

[Reactie gewijzigd door Cyberblizzard op 27 april 2011 16:27]

lol, met je 1000 euro usb stick :P. Heb dit ook wel eens gedaan bij Apple met een Max Pro, dan kom je ook aan astronomische bedragen
Dat is niet zomaar een 'usb-stick' :p Dat is een 128GB USB3 RAID SSD ;) (in de vorm van een stick :p) Maar vooral de PCI-E SSD van OCZ lijkt me monsterlijk (is bootable), zelfs met al mijn mediabestanden krijg ik die 2TB nog niet vol :) Het zal dan ook altijd een 'wenslijst' blijven (mijn config staat in het 'inventaris' tabblad)

[Reactie gewijzigd door Cyberblizzard op 27 april 2011 16:35]

k zou binnekort PciE ssd hebben, dan zal ik er paar testen tegenaan gooien.
vergeet wel je mobo erbij te zetten volgens mij voor je twee X5680's.

Dat er geen games zijn die alle cores pakken ben ik van bewust,
maar ik doe ook benchmarking en overclocken, daar is het grootste nut van deze setup.

Maar draait wel lekker als 24/7 rig
Whoops, het SR-2 mobo stond dubbel in de pricewatch, vandaar dat ik gisteren gevraagd heb om ze te mergen, waarna hetgeen in mijn wenslijst dus verdwenen is :) Staat er nu terug bij :)
Opzich grappig, maar voor een pc van zoveel geld pak je het meest onbetrouwbare toetsenbord ooit????!!!

en ook voor in de serverlijst die je maakte, 180x een ocz SSD? dat wordt vast een super betrouwbare server;)?
reactie op mij?

Keyboard word een optimus maximus black.

En heb revodriveX2 960Gb, weet niet hoe je op een 180x komt ?
@de doodsgod: ooh je kan nog duurder hoor:D

idd vette mod, vette hardware, vette koeling. Review enkel wat kort (die van de psu ook:s)

voor de rest alles oke.

voor welke doeleinden gebruik je dit monster?
ok, het kan nog duurder, maar voor "normaal" pc gebruik is dit bijna het topje van de ijsberg. waar kan je in vredesnaam die teckoelers krijgen, kom ze bijna niet tegen.
beetje contacten hebben, als je er wilt, DM me.
Freebies mogen altijd :+

Zeer mooie casemod :D en dat moederbord heb ik 1x in het echt gezien 3xtr33m gewoon :D
beetje benchmarks, gaming, en leuke 24/7 internet bakkie ;)
Heb je er ook videokaarten in? 2x GTX590 ofzo _/-\o_
ben bezig voor de Evga GTX460 2WIN's vast te krijgen.
Die staat al op de europese evga webshop voor €395,- Beetje duur voor deze kaart. Beter koop je 2x 560GTX-TI voor hetzelfde bedrag.

On topic: Hoe heten die cpu koelers die je hebt? Zien er dik uit!

[Reactie gewijzigd door mustang9 op 28 april 2011 09:43]

dat zijn 2 gpu's in een kaart he,
verslaat een 560GTX Ti met ease
Zijn EK supreme HF Red Acryl, zijn alleen in usa te koop bij performance-pc's.

Net hetzelfde als de Evga Sr-2 1200w psu die ook alleen in usa te verkrijgen is.
t zijn nu twee Evga GTX580 Classified 3Gb, en komt een Evga GTX285 Classified 1Gb erbij voor PhysX
Een werkelijk prachtige casemod heb je daar - eentje die ik op het forum met grote ogen gevolgd heb! Maar als ik dat systeem zie, met zo'n extreme koeling dan wil ik benchmarks zien! Vooral de verschillen tussen een enkele s1366 processor en 2 - en dan de overclockresultaten ernaast.

Zoals de review nu is, geef ik er ook nog geen punten voor. Zo goed als de casemod is, zo onvolledig is dit stukje tekst!
Ben het eensch met hierboven. Had graag wat meer info gehad in je review, maar je modwerk kan mee met de beste.. Wat een ziek koelsysteem hb je daar zeg... Te bruut!!
Tsja voor het oog ist leuk,,, ma wa je eraan hebt.. 10x niks, leuk systeem om in je woonkamer te zetten, zal je bezoek ook leuk vinden (nie dus)
top specs, maar ziet er effe kinderachtig uit ej
Ziet er juist geniaal uit. Voro sommige mensen maakt het niet zoveel uit wat je eraan hebt. Gewoon om te hebben is het al mooi. En als iemand graag wil overclocken omdat hij dat leuk vindt is dat toch prima? Ieder zijn hobby.
idd, mijn hobby is overclocken en modden, en me auto.

ieder zijn ding
uhu, jammer da jij t nie hebt zeker?

Performance is er ook na hoor,
binnenkort SR-X.

Waarom ? Omdat het kan en dan weer het meest snelle krachtigste systeem wat er is, simpel
was da nu weer voor reactie?

Kunt beter niet reageren, het is juist kinderachtig dat je een jaloerse reactie geeft.
Echt zo'n beetje de duurste shit die je maar kan bedenken, mooie mod!
jammer dat je review een beetje karig is, maar die foto's zijn echt om van te kwijlen.
Ik kan dit soort builds alleen maar respecteren en hopen dat ik ooit zelf zoiets kan bouwen, voor mezelf of voor een klant.
De rest van de review is uit zijn casemod blog te halen 5 sterren van mij :)
De rest van de review is uit zijn casemod blog te halen 5 sterren van mij :)
Waar? Linkje?
Leuke CPU's die X5550 :)
leuke revieuw.
het is 3 x Pci-E 6 pin`s + 2 x ATX 8 pin`s (normale cpu power)
zou het knap vinden als je hem met 8 pin`s PCI-E werkend gekregen hebt
en niet alle pci-e aansluitingen zijn voor de pci sloten
CPU1 = 1x ATX 8 Pin`s + 1x 6 Pin`s PCI-e
CPU2 = 1x ATX 8 Pin`s + 1x 6 Pin`s PCI-e
PCI-e sloten = 1x PCI-e 6 pin`s
Heel erg netjes, lijkt net een auto motor hahaha :D (RESPECT!)