Specificaties 23" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster P2370HD Zwart Review

Polster 16 april 2011, laatste update op 16 april 2011, 653 views

Samsung Syncmaster P2370HD Zwart

Pluspunten

• Features
  • Design
  • Zappen gaat vrij snel voor een LCD

Minpunten

• Kijkhoek met een grote K

Ik was opzoek naar een goedkope slaapkamer TV (rond de 150-250) die FullHD doet, DVB-C aansluiting en rond de 22 inch. Heel veel keus heb je dan niet en daarom kwam dit toestel al snel boven drijven. Deze TV wordt door Samsung en Tweakers in de categorie PC monitor geplaatst maar ik gebruik het primair als TV, hier is mijn review dan ook op gebaseerd.

Kijkhoek en beeldkwaliteit
Om gelijk met het allergrootste nadeel te beginnen: de kijkhoek.
Het is is duidelijk een TN scherm. Met computerschermen heb ik daar normaal niet zo'n probleem mee omdat je er altijd voor zit. Maar met een TV zit je er toch niet altijd volledig recht voor. Met een muurbeugel heb ik de monitor zo kunnen positioneren dat de kwaliteit goed is maar je moet er dus rekening mee houden dat je het scherm goed moet kunnen positioneren. Een paar graden uit het lood zorgt al voor een zeer slecht beeld.
Het analoge signaal ziet er verder goed uit maar ik moet toegeven dat ik hier niet zo heel kritisch in ben. Goshting lijkt geen issue. Wel heeft mijn exemplaar last van backlight bleeding, maar eerlijk gezegd ben ik niet ander gewend van schermen uit deze prijs categorie.
Met een PC aangesloten ziet het beeld er ook prima uit al gebruik ik dit niet heel veel.

Features
Wat mij meevalt is de TV-tuner. Zappen over analoge kanalen gaat vrij snel en de tv kwaliteit is ok.
De TV heeft verder een DVB-C decoder, die ik helaas nog niet heb kunnen testen, en 1 HDMI aansluiting. Op deze HDMI aansluiting heb ik mijn PC aangesloten en dit geeft een prima beeld. Wel moet je de HDMI poort in het menu even hernoemen naar PC anders krijg je een heel raar beeld.

Geluid
Voor een slaapkamer TV is het geluid goed te pruimen. Maar verwacht geen heftige bas en ruimtevullend geluid.

Design
Dit is voor ieder goed te beoordelen op de beschikbare plaatjes. Ik vind het er mooi uitzien. Alleen de doorzichtige voet is wat aan de gammele kant. Mijn toestel hangt inmiddels aan een muurbeugel dus ik heb daar geen last van.

Voor de prijs een prima deal. Let er wel op dat je de TV zo plaatst dat je er echt recht voor kunt zitten of zorg voor een stelbare muurbeugel.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster P2370HD Zwart?