Specificaties 8GB SDHC, 0,891 per GB - Bekijk alle specificaties

Transcend SDHC 8GB Class 10 Review

olii1507 15 april 2011, laatste update op 15 april 2011, 2.488 views

Transcend SDHC 8GB Class 10

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijke verpakking
  • Levenslange garantie

Minpunten

• Haalt Class 10 nipt

Bij de aankoop van een digitale camera hoort natuurlijk opslagruimte. Zo heb ik bij Informatique.nl dit kaartje gekocht, de prijs/kwaliteit leek me toen het meest interessant.

Om de verpakking te openen stond ik al klaar met een schaar. In het verleden heb ik vaak lange tijd kunnen prutsen om zoiets open te maken maar dit was absoluut niet nodig bij deze verpakking.
Eens geopend staat er de uitleg om je registeren op de website van Transcend, zo krijg je een levenslange garantie op dit artikel.

Een uitgebreide review te schrijven over een SD kaart lijkt me nogal nutteloos, daarom hou ik het enkel bij de prestaties hiervan.

Prestaties

Om de lees- en schrijfsnelheden te meten heb ik twee programma's gebruikt, namelijk Xbench en AJA system test. Ik werk op een mac en HDtune is dus niet mogelijk.

- Xbench:

Uncached Read 3.13 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 16.42 MB/sec [256K blocks]

- AJA system test:

*Zie bijgevoegde afbeelding*

Het kaartje doet wat van hem gevraagd wordt en dat is Class 10 'net' halen (10MB/s).
In het algemeen ben ik tevreden van dit kaartje. Ik heb er nog geen nare zaken bij meegemaakt.

Heb jij ook een Transcend SDHC 8GB Class 10?

Class 10 'net' halen (10mb/s).

10 MB/s bedoel je :+

Opvallend dat hij minder presteerd dat zijn grotere broertje.

Heb je de test al eens herhaald? Idealiter herhaal je de test x keer en meld je het gemiddelde van de gemeten waardes alsmede de uitschieters naar boven en onder. </crashCourseStatistischeMeetkunde ;) >
Presteert bedoel je? </crashCourseNederlandscheTaal ;-) >

Ik ben aan het kijken voor deze of zijn grotere broer voor XBMC op mijn RPi. Volgens mij is 8GB prima, de software is niet zo groot en de data komt vanaf een NAS.
Ik heb het een viertal keer laten lopen en de verschillen waren zeer klein.
Heb dan maar een screenshot genomen van het laatste resultaat.