Specificaties 16GB SDHC, 0,512 per GB - Bekijk alle specificaties

Transcend SDHC 16GB Class 10 Review

olii1507 15 april 2011, laatste update op 15 april 2011, 2.836 views

Transcend SDHC 16GB Class 10

Pluspunten

• Levenslange garantie
  • Gebruiksvriendelijke verpakking

Minpunten

• Voorlopig geen

Daar het SD kaartje (Sandisk Ultra II - 2GB) dat ik ontvangen heb bij de aankoop van mijn camera Canon EOS 1000D nogal een kleine opslagruimte had, werd het tijd om iets met een grotere opslagruimte te kopen.

Zo heb ik bij Informatique.nl dit kaartje gekocht, de prijs/kwaliteit leek me toen het meest interessant. Om de verpakking te openen stond ik al klaar met een schaar. In het verleden heb ik vaak lange tijd kunnen prutsen om zoiets open te maken maar dit was absoluut niet nodig bij deze verpakking.
Eens geopend staat er de uitleg om je registeren op de website van Transcend, zo krijg je een levenslange garantie op dit artikel.

Een uitgebreide review te schrijven over een SD kaart lijkt me nogal nutteloos, daarom hou ik het enkel bij de prestaties hiervan.

Prestaties

Om de lees- en schrijfsnelheden te meten heb ik twee programma's gebruikt, namelijk Xbench en AJA system test. Ik werk op een mac en HDtune is dus niet mogelijk.

- Xbench:

Uncached Read 3.55 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 19.09 MB/sec [256K blocks]

- AJA system test:

*Zie bijgevoegde afbeelding*

Het kaartje doet wat van hem gevraagd wordt en dat is Class 10 halen (10MB/s).
In het algemeen ben ik tevreden van dit kaartje. Ik heb er nog geen nare zaken bij meegemaakt.

Heb jij ook een Transcend SDHC 16GB Class 10?

Class 10 halen (10mb/s).

Je bedoelt 10MB/s. Dat scheelt toch factor 8 ;)
Excuseer, zal het gauw eens wijzigen.