Seagate Barracuda Green ST32000542AS, 2TB Review

xDarkiex 14 april 2011, laatste update op 14 april 2011, 906 views

Seagate Barracuda Green ST32000542AS, 2TB

Pluspunten

• Als je zoveel problemen hebt gehad, dan is het altijd lastig om het toch positief in te zien. Maar de geluids productie is bij seagate nog 1 van de voornaamste eigenschappen.

Minpunten

• De betrouwbaarheid lijkt na twee harde schijven en mijn ervaringen uit het verleden toch zeer slecht te zijn, ik kan er helaas niets anders van maken.

Na veel te hebben gelezen en prijzen te hebben vergeleken toch voor de Seagate Barracuda 2TB gekozen vanwege de geluidsproductie en de snelheid waarmee de HD werkt.

Aangezien ik er nogal een zooitje van had gemaakt op mijn oude harde schijven had ik alles tijdelijk even op de Seagate geparkeerd om zo alles op te kunnen ruimen en daarna alle data weer terug te zetten. Zo gezegd zo gedaan, alles op de oude schijven mooi opgeruimd en ik was begonnen met het terug plaatsen van de foto's en mijn grafisch werk.

Gelukkig was ik daar ook mee begonnen want de volgende ochtend bij het opstarten van de PC, geen Seagate meer te herkennen. PC uit, HD erui .... en helaas snel tot de conclusie door de penetrante lucht: Printplaat doorgebrand! Dat was BALEN al mijn oude mail en nog veel meer oud werk en backups van eerdere pc, log's etc etc stond nog op deze harde schijf!

Wat zijn nu de opties? HD opsturen is eigenlijk de enige optie, zelf een printplaat installeren van een andere schijf kost je een harde schijf en nog verlies van garantie ook. Dus toch de HD opgestuurd met een brief: Graag alleen de printplaat vervangen!

Wellicht raad je het al, er werd gewoon een nieuwe HD opegestuurd ....... alle data, 10 jaar email alles weg. Bedankt seagate, de nieuwe HD in de kast gelegd.

Na een tijdje eindelijk eens een nieuwe PC gekocht (met SDD schijf) en toch maar eens de 2TB seagate geinstalleerd, het kan toch makkelijk zijn 2TB aan opslagruimte. Helaas, de vreugde was van korte duur. De nieuw toegestuurde HD gaf prachtige bijgeluiden rrrrrr tick tick rrrrr tick rrrr tick tick, etc.

Ik ben er nu wel helemaal klaar mee.

Heb jij ook een Seagate Barracuda Green ST32000542AS, 2TB?

Hi xDarkiex,

Om je een beetje op weg te helpen, zou je kunnen kijk naar de product review Tromp.et.
Hij heeft dezelfde schijven en dezelfde 'klik'.
Ik heb hem twee linkjes gestuurd.

Mijn reden voor aanschaf van deze schijven is:
Ik heb een QNAP TS-659 Pro+ en deze ondersteunt geen WD's en dergelijke.
Qua performance, geluid, en verbruik zijn ze OK. Maar natuurlijk geen RAID disks.
Dit is voor een prestatie/prijs verhouding geweest. De QNAP is in ieder geval fantastisch i.c.m. Hyper-V met iSCSi etc. Daarnaast NZB's downloaden.
Maar goed 't gaat jouw om de 'klik'. Ik heb er zelf geen last van gehad, maar ik heb zelf de firmware van de disks geupgrade naar CC35 (geforceerd).
De linkjes bij de product review van de heer Tromp.et leggen uit hoe en wat.

Succes en laat even weten hoe 't is verlopen.
Mvg, Jack
Zelf ben ik ook niet zo te spreken over deze dingen. Op een partij van 21 schijven had ik er 4 DOA en na een week draaien is de 5e inmiddels ook gestorven. De 4 DOA schijven zijn gewoon vervangen door de leverancier, de 5e gaat samen met nog een doos vol Seagate disks naar Seagate.
Inmiddels liggen er 21 Seagate Barracuda Green disks te wachten, hopen dat die beter zijn. In principe gewoon dezelfde disk, maar dan met een SATA600 controller en 64MB cache.
Waarom heb je je lot in handen van Seagate gelegd in plaats van een data recovery bedrijf in te schakelen?

Wel balen dat je twee keer pech heb, mijn NAS met 4x deze disk draait zonder problemen.
Heb je trouwens de firmware geupgrade? De laatste versie moet een geluidsprobleem op lossen...
Ik heb enkel seagate's in mijn pc zitten, waarvan er ook al enkele refurbished zijn, de laatste die ik terugkreeg was dan wel een gloedjenieuwe van de nieuwste serie, dat is dan wel weer netjes :P.
Jammer is natuurlijk wel alle data die weg is (films, series gelukkig niks belangrijks), de keer dat het echt storend was toen alle ge´nstalleerde games in een klap weg waren door een defecte hdd, kon windows ook meteen nieuw ge´nstalleerd worden...

Mijn ervaring is dat je die schijven met zorg moet behandelen, als ze een keer een flinke tik krijgen kun je er prat op gaan dat ze defecten krijgen, een 500gb schijf van jaren terug draait daarentegen nog altijd vrolijk zijn rondjes :?

Jammer dat je geen tests hebt kunnen draaien, verder sucees met je hdd's ;)
Bedankt voor de reactie, maar een data recovery bedrijf is verschrikkelijk duur en helaas door mij niet te betalen.

Ik ben nog niet tot een firmware upgrade gekomen, de HD is nauwelijks benaderbaar.

Ook deze zal weer retour Seagate, gelukkig stond er nu geen data meer op.
Aangeven bij Seagate, hun doen de data recovery gratis ( gelezen op internet, helaas geen bron).
Upgrade van deze schijven is vrij makkelijk klik

Zelf heb ik deze schijven nu ruim een half jaar, en ben er zeer tevreden over.
Eerst had ik Western Digital 1,5 TB Green schijven, deze waren niet NAS geschikt, en dat heb ik geweten ;)
Dat boodt Seagate aan toen ze de 7200.11 serie op de markt hadden, die vaak spontaan vastliepen, waardoor het vrij lastig was om je data eraf te halen. Maar dat is bij mijn weten niet een dienst die ze voor iedere serie disk aanbieden, alleen in dat specifieke geval.
Ik heb er ook 1 die is gefixt!! gewoon troep net als al di enieuwe schijven!!! ook de spinpoints zijn niet te vertrouwen!! heb er al 2 kapot zien gaan van de 3 fuck it die troep !

TIJD VOOR SSD MENSEN!