Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Corded Mouse M500 Review

patrickvdweide 13 april 2011, laatste update op 13 april 2011, 5.682 views

Logitech Corded Mouse M500

Pluspunten

• Absoluut waar voor je geld
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Snel scrollen-optie niet ideaal
  • Als je een kleine hand hebt, waarschijnlijk niet prettig
  • Resolutie niet voor fps-games geschikt

Ergonomie: de muis is niet aan te raden als je een kleine hand hebt. Ik heb een hand van gemiddelde grootte (ben 20 jaar, al zegt dat niet alles) en ik denk dat hij iets kleiner zou mogen. De muis ligt verder wel erg prettig in de hand, vormt een goede bol onder je hand, waardoor je de muis niet krampachtig vast hoeft te houden.

Functionaliteit: speciaal aan deze muis is de scrollwiel met twee standen; regulier en een wiel-stand waardoor je hem één keer een slinger kunt geven met als gevolg dat hij een tijdje door blijft scrollen. Dat is prettig voor grote documenten, maar ik merk dat ik uit irritatie toch vaak terug ga naar de kleine stand. In grote documenten is de omschakeling naar de andere stand makkelijk gemaakt (knopje onder scrollwiel) dus het is vooral een toevoeging die soms makkelijk is, maar ook niet veel meer dan dat. Dit had ik overigens ook met de MX Revolution, een muis van ruim 100 euro destijds. Verder twee gebruikelijke voor- en achterknoppen en verder niet veel bijzonders. Dat is ook waarom je deze muis zou kopen.

Precisie: ik heb een tijdje Unreal Tournament 2004 gespeeld ermee, en ik merk dat de muis voor intensief gamen toch wel tekort schiet op het gebied van precisie. Een 'zeer goed' is de muis dan ook niet waard. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik speel op een resolutie van 1680x1050 en dat dit natuurlijk geen gaming muis is. Ook moet gelet worden op de aanschafprijs. De precisie is voor normaal gebruik dan ook meer dan goed.

Bouwkwaliteit: het is een degelijke muis, hij is qua zwaarte naar mijn mening ook perfect. Het voelt zeker niet aan als een goedkoop rotmuisje, terwijl je voor de aanschafprijs misschien wel zoiets zou verwachten. Verder is hij degelijk afgewerkt met een prettig aanvoelende coating.

Drivers en ondersteuning: ik heb eigenlijk geen drivers of zo gedownload, dat is ook niet echt iets wat bij deze muis echt nodig zou moeten zijn. Veel kun je er niet aan configureren.

Prijs: de aanschafwaarde is een lachertje voor wat je ervoor terugkrijgt. Dit is één van de fijnere muizen die ik in mijn bezit heb gehad, terwijl het eigenlijk de goedkoopste is.

Vergelijkingsmateriaal: Ik heb hiervoor een duurdere Razer Lachesis gehad, maar ik vind deze muis vele malen prettiger. Hij is wel iets minder comfortabel dan de MX Revolution, dus als je nog een stapje hoger wilt naar een soortgelijke muis dan deze, overweeg dan de Logitech® Performance Mouse MX™.

Heb jij ook een Logitech Corded Mouse M500?

Snap niet helemaal wat de resolutie met een muis te maken heeft (DPI bedoel ik niet :P ). Vind de Razer DeathAdder persoonlijk fijner qua vasthouden en klikken voor gamen bijvoorbeeld maar als je een fatsoenlijke laptop muis wil net zoals ik is dit een prima muis naar mijn idee.

[Reactie gewijzigd door PascalDutch op 13 april 2013 21:32]