Call of Duty Deluxe, PC Review

reletivity 12 april 2011, laatste update op 12 april 2011, 531 views

Call of Duty Deluxe, PC

Pluspunten

• Competitie vorm nog aanwezig
  • Goede besturing
  • Geen hoge specs nodig
  • Goede singleplayer
  • Goedkoop

Minpunten

• Veel hackers

Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 5
Stabiliteit Score: 4
Review Call of Duty

Call of Duty (ook wel vCoD, vanilla Call of Duty genoemd) is de eerste cod in de Call of Duty reeks, en is in 2003 uitgekomen.
Ik heb hem als algemene beoordeling een goed gegeven.

Gameplay

Voor gameplay heb ik hem een dikke "zeer goed" gegeven, dit omdat ik een fanatieke speler ben sinds 2008, en elk jaar vind ik het spel leuker worden. Call of Duty is eigenlijk verdeeld door de spelers, zo heb je de RO (Rifle Only) en de AW (All weapons) mode. Call of Duty wordt nu nog veel gespeeld door al ervaren mensen. Je hebt in deze Call of Duty natuurlijk ook zogeheten clans, je speelt ook tegen elkaar, een zogeheten clanwar. Call of Duty is er ook in competitie vorm, dit dankzij Clanbase. Spelers van overal op de wereld spelen tegen elkaar.

Beeld

Op grafisch gebied is het natuurlijk geen topper meer, maar voor zijn tijd vind ik het wel een voldoende waard. Doormiddel van "configs" (bestanden waarmee ze onder andere de grafische vormgeving kunnen aanpassen, bijvoorbeeld: geen lucht, geen vuil op de straat, etc.) kan je het spel ook nog aanpassen.

Geluid

Over het geluid heb ik eigenlijk niks aan te merken.

Besturing

De besturing van vCoD vind ik ook een dikke "zeer goed". Sommige spelers gebruiken manieren om hun prestaties te verbeteren, bijvoorbeeld "clippen" (het heel snel heen en weer bewegen van het personage voor bijvoorbeeld een muur om zo minder mogelijk gezien te kunnen worden door tegenstanders).

Prestaties

Over de prestaties ben ik ook tevreden, je hebt helemaal geen hoge pc specs nodig.
Call of Duty Minimum System Requirements

3D hardware accelerator card required - 100% DirectX 9.0b compatible 32MB hardware T&L-capable video card and latest drivers*

English version of Microsoft Windows 98/ME/2000/XP

Pentium III 600MHz or Athlon 600MHz processor or higher for systems with Windows 98/ME

Pentium III 700MHz or Athlon 700MHz processor or higher for systems with Windows 2000/XP

128MB RAM

8x speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers

1.4GB of uncompressed free hard disk space (plus 400MB for Windows 98/ME swap file, 600MB for Windows 2000/XP swap file)

100% DirectX 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers

100% Windows 98/ME/2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers

DirectX 9.0b (included)

Ik haal een dikke 333 steady fps rate. Het enigste moment dat ik "lagg" krijg is wanneer windows 7 overgaat op zijn windows 7 basic lay-out.

Replaywaarde

Over de replaywaarde heb ik eigenlijk geen mening, dit omdat ik de singleplayer nooit uit heb gespeeld, omdat ik ben verkocht door de multiplayer. De missies die ik heb gespeeld heb ik wel met plezier gespeeld.

Kwaliteit & Stabiliteit

Ik ben ook tevreden over de kwaliteit en de stabiliteit, het enigste minpunt is dat er tamelijk veel hackers aanwezig zijn. De bekendste hack in vCoD is codehook (ik wil niet gaan promoten hoor). Helaas voor de eerlijke spelers is punkbuster niet goed genoeg om codehook gebruikers te kunnen zien en oppakken.\

Ik weet niet meer precies wat ik voor mijn vCoD heb betaald, maar het is in de buurt van de 3,-. Dit vind ik natuurlijk een prachtprijs voor deze game.

Dit is mijn eerste review, ik sta natuurlijk open voor commentaar.

Heb jij ook een Call of Duty Deluxe, PC?

Ik dacht eerst dat het een geintje was, dat je deze oude game nog ging reviewen. Maar dat is dus niet zo :-)

Maar dit is en blijft een vette game, die ik ook nog regelmatig speel op mijn retro bak. Verder heb ik dit vele uurtjes gespeeld op LAN party's etc.

De uitbreiding (United Offensive) blijft het beste deel uit de serie! Maar dat is persoonlijk.
Inderdaad, ik dacht hetzelfde;)

Maar dit spel is ook leuk voor op school, regelmatig in een tussenuur via het schoolnetwerk gespeeld, met een man of 15 in een server.
_/-\o_