OCZ Agility 2 120GB Review

gjburg 12 april 2011, laatste update op 12 april 2011, 2.104 views

OCZ Agility 2 120GB

Pluspunten

• Geen geluid en snel

Minpunten

• Misschien toeval maar uit twee verschillende zendingen een defecte SSD binnen een maand

Heb nu al 2 OZC Agility 2 schijven gehad welke binnen een maand zonder enige indicatie defect waren en niet meer herkend door de bios vandaar betrouwbaarheid slecht.

De leverancier bood aan een andere SSD uit te zoeken en probeer nu uit dezelfde fabriek de Vertex 2 waar ik er al 2 van had en deze doen het gelukkig al langer dan een maand. :?

Verder is het een verademing zo stil als de computers nu zijn, en daarbij zijn de computers ook iets sneller geworden. Maar verwacht bij de SSD's niet dat je computer van een FIAT naar een Ferrari gaat.

Heb jij ook een OCZ Agility 2 120GB?

"De leverancier bood aan een andere SSD uit te zoeken en probeer nu uit dezelfde fabriek de Vertex 2 waar ik er al 2 van had en deze doen het gelukkig al langer dan een maand."

Doe alstublieft iets aan uw zinsbouw, dit leest absoluut niet fijn. Moest het driemaal lezen voordat ik door had wat u nou wilde zeggen.

En Ferrari is onderdeel van de FIAT groep.
"En Ferrari is onderdeel van de FIAT groep."

Hahahaha :P die is goed! :9
Merk je zelf ook verschillen qua prestatie tussen de Agility, die je als eerst kocht, en de Vertex 2, die je nu hebt?
Hmm, ik heb eenzelfde review gegeven voor de OCZ vertex 2. Blijkbaar zitten er toch nog veel kinderziekten in SSD's. Wat mij wel opvalt is dat het altijd bij 120 gb of meer voorkomt in combinatie met OCZ. Heb nu een Corsair P120, waar ik nooit meer problemen mee gehad heb.

[Reactie gewijzigd door jacob.korf op 12 april 2011 16:38]

Ik ben in het bezit van een OCZ Vertex II 120 GB. En nog geen problemen tegen gekomen. Gebruik hem in mijn laptop als OS schijf, ze zorgen voor goede updaters ( Zelfs voor primaire schijven wat hij bij mij dus is ) ik vind ze prima :P
RE : jacob.korf ; Met je P 120, hoelang heb je deze al, staat ze in ACHI mode> of andere modus, hoe is het momenteel gesteld met je SSD. Vele vragen m.a.w. zou je wat meer informatie kunnen geven omtrent je SSD's. Dank bij voorbaat
Het schijnt vooral belangrijk te zijn om de sleep modus van Windows uit te zetten heb ik begrepen en dan vooral dat de harde schijven niet uitgeschakeld worden. Verder firmware upgraden naar nieuwste versie.
Uh, uh. Het is OCZ, dus niet blind nieuwste versies flashen. Eerst een maandje of wat aanzien en hun forum scannen.
"Misschien toeval maar uit twee verschillende zendingen een defecte SSD binnen een maand"

Lijkt me geen toeval, maar gewoon die brakke Sandforce controller die er in de OCZ SSD's zit.