OCZ OCZ3RPX1333EB4GK Review

Tyrian 12 april 2011, laatste update op 12 april 2011, 659 views

OCZ OCZ3RPX1333EB4GK

Pluspunten

• Lage timings en grote koelvin.

Minpunten

• Werkt niet op het standaardvoltage voor DDR3. Daarom niet te installeren!

Stabiliteit Score: 2
Noot: Dit is geen full-featured review maar een korte onderbouwing van mijn korte review.

Dit geheugen werkt inmiddels goed maar het heeft me nogal wat hoofdpijn opgeleverd. Het geheugen wil namelijk niet functioneren op het standaardvoltage voor DDR3 van 1,5 volt. Met het standaardvoltage wil het systeem niet eens opstarten, zelfs niet in het BIOS om de geheugeninstellingen aan te passen. Dit is natuurlijk een erg vreemde situatie, en heeft me veel ergernis gegeven bij het installeren van mijn systeem.

Het gebruikte moederbord is een Intel Desktop Bord Extreme Series DX38BT (Bonetrail). Samen met de winkel (Salland) ben ik er uiteindelijk achter gekomen waar het euvel lag. Ik heb met behulp van een standaard kingston DDR3 reepje het systeem kunnen opstarten, daarna het voltage aangepast, geheugen gewisseld en dan start het systeem wel. Dat gedaan hebbende is het geheugen wl stabiel en ook lekker snel. De koelvinnen met heatpipes houden het geheugen lekker koel.

Heb jij ook een OCZ OCZ3RPX1333EB4GK?

Toch 3 sterretjes gegeven omdat dit behoorlijk relevante info lijkt voor potentiele kopers!