Trust Slimline Widescreen Tablet Review

Gelunox 16 april 2011, laatste update op 17 april 2011, 5.269 views

Trust Slimline Widescreen Tablet

Pluspunten

• prijs
  • mogelijkheid iets onder het oppervlak te schuiven

Minpunten

• drivers werken slecht
  • niet heel erg nauwkeurig

goed, ik heb het ding nu ongeveer een weekje, en vond 't wel is tijd om er een kleine onderbouwing over te geven.

Inhoud doos:
In de doos zit het tablet, wat papieren over weggooigezeur, garantie, een cd en een quick instalation guide.
Verder nog de pen houder en een klein plastic doosje met daarin; de pen, twee reserve puntjes en een pincetje om het puntje uit de pen te kunnen halen.

Gebruikerservaring:
Zoals ik net al zei heb ik het ding nu een week ongeveer. En ik moet zeggen, het werkt wel redelijk prettig.
Nauwkeurigheid is misschien iets wat niet helemaal 100 is maar het valt prima te doen. Wat me nog het meeste irriteert is dat wanneer ik in paint.net of photoshop met de brush tool even snel wat lijntjes wil trekken dat ie dan een soort vertraging heeft met het waarnemen van de schrijfbeweging. Met als gevolg van dien dat het punt waarop je begon nog gewoon wit is en de lijn ietsjes verderop pas begint (op het moment dat je in de handschrift herkenning van de Windows tablet input aan het schrijven ben heeft hij deze vertraging niet).

de bijgeleverde pen voelt verder niet erg solide aan, het piept en kraakt nog wel eens als je er wat druk op zet, of er mee aan het tekenen/schrijven bent.

een extra leukigheidje bij dit ding is: er zit een soort plastic laagje overheen, dit kun je zo omhoog schuiven en er een plaatje onder stoppen, mocht je dat leuk vinden.

Bijgeleverde software:
nou... ja... goed... het is redelijk wat ze er bij hebben gestopt. op de cd staan de drivers en een tekenprogramma.
Het tekenprogramma doet het prima (hoewel ik dit nu niet ge´nstalleerd heb staan omdat ik het niet gebruik).
de bijgeleverde "drivers" zijn bagger. Wat je krijgt is dat hij een macrokey manager installeert, en iets doet dat drukgevoeligheid werkt. Maar een paar dagen na het installeren van de laatste versie van de drivers kapt dat spul er in eens mee bij opstart aan te gaan. Heb er, na een 3e poging van herinstallatie, niet al te veel moeite in gestoken om het weer aan de praat te krijgen.
Ook is het zo dat wanneer je een dualscreen setup draait en je wil dat het tablet maar op een beeldscherm ingesteld staat moet je eerst een 0 in een 1 veranderen in een of ander .ini bestandje, anders geeft hij daar geen opties voor (erg vreemd).
Maar het draait gewoon onder de door Windows ge´nstalleerde drivers prima.

Conclusie:
Het is al met al een redelijk apparaat, en ik ben niet heel erg teleurgesteld over deze aankoop.
maar je krijgt ook wel het beste voor deze prijs, als ik het zo even vergelijk met wat ik lees en hoor over die peperdure wacom dingen.

edit:
zinsbouw & typo's

• LG W2753V-PF
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Trust Slimline Widescreen Tablet?

Aardige revieuw. Maar er staan toch nog wel wat fouten in. Ook qua interpunctie. Ik zou dat even verbeteren. ;)
vergeef mij, het is m'n eerste review en Nederlandse spelling interesseert mij nou niet bepaald veel. :) :Y)