Specificaties Rad. HD5870 (850MHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Club 3D HD5870 Eyefinity6 Edition Review

Thomg 9 april 2011, laatste update op 9 april 2011, 937 views

Club 3D HD5870 Eyefinity6 Edition

Pluspunten

• 6 beeldschermen :O!
  • De videokaart ziet er super uit!
  • Wow, je overklokt een klein beetje, en krijgt meteen 62% winst!!!

Minpunten

• Score vantage stock sterk deprimerend

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Fotoalbum link, ik refereeer hiernaar via [foto#] https://picasaweb.google....Zqyya6qJg&feat=directlink

Een review, ik zal hier iets beter mijn best op doen! Zullen wel veel links in staan, aangezien ik toch even meer dan 4 foto´s heb. Under Construction!!! Ik begin eerst met het beantwoorden van de vragen volgens de faq.

-Wat deed jou besluiten om het product aan te schaffen?
Vooral dat ik een DirectX kaartje nodig had, en iemand hem wilde ruilen voor mijn GTX 295 + 25 euro bijbetaling.

-Vind je die aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?
Over het algemeen wel ja. Alles ziet er netjes en gelikt uit, en heb geen problemen ermee gehad.

-Op wat voor manier, in wat voor omgeving en onder welke omstandigheden heb je het product gebruikt?
Bulletstorm, Zero hour + Shockwave mod, Homefront, internet, etc.

-Met welke vergelijkbare producten heb je ervaring en hoe verhoudt het besproken product zich ten opzichte van de alternatieven?
Een 4870x2, een GTX 295 en natuurlijk de 5870 zelf!
Benchmarks volgen spoedig.

CrossFireX™ Bridge Interconnect
Driver & E-Manual CD
Quick install guide

-De videokaart
~[foto10] Zo ziet het er dus uit. Schitterend!!!
~[foto2] De kaart doet natuurlijk zijn eer aan, eyefinity6, met dus 6x mini-display!
~[foto1] Deze kaart heeft ook meer kracht nodig, en vraagt daarom dus om een 6x en 8x pins connector. De achterkant ziet er ook wel netjes uit.
~[foto9] De achterkant, 1 Trillian GPU, een ATI RADEON premium graphics print en niet te vergeten, de crossfire lanes, kan dus maar liefst 4x een videokaart mee aansluiten, tot maar liefst 24 beeldschermen!
~[foto7] Voorkant van de doos, niet echt iets bijzonders.
~[foto8] Achterkant van de doos, meter staat op extreme, geeft toch wel lekker gevoel :)
~[foto 6] Wat je er allemaal bij krijgt. 2x MDP > DP, 2x MDP > DVI single, 1x MDP > HDMI en de crossfire. Driver E-manual en QIS zijn niet zo interessant. Ik download altijd de nieuwste driver van AMD.

-Dimensies
~[foto3] Ik heb niet iets beter kunnen vinden, dus maar even mijn geodriehoek gebruikt. Ik meet hier 280 mm, of voor de pietje preciezen 279 mm.
~[foto4] Ik meet hier echter 39 mm, niet zo'n groot verschil, maar toch. De videokaart word iets breder ( zoals te zien is ) tot circa ~42 mm.
~[foto5] Ter bevestiging van foto4, ook hier meet ik 39 mm. ( de PCI-E lane breedte is ~1,5 cm )
De hoogte 98 mm klopte wel precies.

-In systeem
~[foto11] Zo ziet het er dus uit in mijn PC. Ik weet hoe het zit met CM mensen, maar daar biedt deze kast simpelweg geen mogelijkheden voor!
~[foto12] Benchmarks, en verdere info. i5 750 met turbo, heb niet zelf ge OC'd omdat ik anders de fans aan moet zetten om de geheugen koel te houden, en ik wil graag weten hoe goed het zichzelf koelt alleen.
Voltage staat op 1174 MV. Weet niet waarom :/
GPU clock en Mem speed gewoon op normale waardes.
Wat wel opvalt, is dat de videokaart erg langzaam heet word. In een kwartier is de temperatuur gestegen van 57 graden, naar 75 graden. Zeer acceptabele waardes. Maar wat het meest opvalt, is dat de fan speed pas staat op 31%! Wow, 100% stress, fan op 31%, en hij blijft steken op 75 graden. Absoluut niet verwacht...
Verder valt er ook te zien dat de AVG fps 173 is, MAX 193, en MIN 112 op AA8x en MSAA.

UC!

-Vantage
De harde cijfers. Om te beginnen.
4870x2, 16393.54 punten
GTX 295 ~19500 punten ( lichte OC )
5870 Eye 10878 ( ... )
5870 eye 17637 (900/1300)
~[foto13] Score vantage zonder nvidia drivers, ~[foto14] met nvidia drivers.
~[foto15] OC score, ik ben blij :)

To do list:
OC'en
Vantage draaien met OC
Eigenschappen beter invullen

Heb jij ook een Club 3D HD5870 Eyefinity6 Edition?

Powercoler heeft een HD 5970 met 12 aansluitingen die ook in crossfire kunnen. reken maar uit dat zijn 24 beeldschermen en binnenkort willen ze ook quad CFX toevoegen.

hier een linkje naar een plaatje: Klik

maar is een leuke review om mee te beginnen. ik zou ook graag een filmpje zien van bijvoorbeeld CODBO op full HD en max AA enzo. misschien dat ik er dan ook een ga overwegen
Ik heb maar 1 compatibele beeldscherm :S
Quote mezelf:"Speel op 1600x1200, op één beeldscherm. Zie ik daar al reacties van zware overkill en waarom geen normale 5870?"
Of bedoel je maar op 1 scherm?

[Reactie gewijzigd door Thomg op 9 april 2011 15:57]

volgens mij ging er wat mis met je Vantage stock test, de OC van 25mhz 50mhz op de core en 100mhz (?) op het geheugen zal zo een boost niet kunnen veroorzaken..
Nee, ik heb ook voorgesteld op het forum, en het bleek dat de videokaart niet in 3d modus ging bij vantage. Dus bij forceren krijg je dan een flinke boost ja. 2d modus is 500 Mhz core clock en 500 Mhz mem clock. Logischh dus die 60%