Parrot RKi8400 Autoradio & Bluetooth Carkit Review

ultimasnake 8 april 2011, 3.198 views

Parrot RKi8400 Autoradio & Bluetooth Carkit

Pluspunten

• Mooi design
  • Makkelijk in gebruik
  • Geweldig geluid

Minpunten

• Random crashes
  • Bluetooth storingen
  • Software bugs
  • Geen updates meer vanuit Parrot

Op zijn tijd vind ik het leuk om iets te schrijven over hoe tevreden ik ben over een product. In dit geval helaas niet, en hoop op deze manier in ieder geval mensen te behouden van dit 'wanproduct'. De review is mogelijk niet geheel naar iedereens wens, maar helaas schrijf ik dit ook wel uit enige frustratie

Op papier is de Parrot echt een wondermachine, mooi full-colour display, goede versterker, geen beweegbare onderdelen meer, SD-card reader/Ipod aansluiting/usb aansluiting, bluetooth van Parrot (die op dat gebied 'heer en meeste' is) en allemaal in een best slick jasje. De Parrot kocht ik voor 210,- bij TelecomTelecom meer dan een gemiddelde autoradio maar zeker de moeite waard dacht ik!

Hij was binnen en kon niet eens wachten tot na werktijd dus in de pauze direct ingebouwd. Wat een apparaat, direct onder de indruk! Eerste muziek al op een SD-Card gezet, prodigy - invaders must die, om het geluid direct te testen. Zelfs met de standaard speakers van mijn auto uit 1996 kwam er een geweldig geluid uit. De autoradio had direct verbinding met mijn HTC-touch HD en alle contacten stonden er op (hetzelfde gemak met de Iphone 4 die erna kwam).

Na een paar dagen nam de vreugde af, de parrot liep regelmatig vast op willekeurige momenten, en na een reset speelde hij het nummer zonder problemen verder af. Op dat moment begon ik ook op de gebreken te letten. Het 'randomizen' van nummers zorgde ervoor dat het display een totaal ander nummer liet zien, werd het geluid onderbroken (door een sms vanaf de telefoon) dan begon plots het genoemde nummer te spelen! Ook werd eerst de album-art geladen voor het nummer ging spelen, soms duurde dit meer dan 10 seconden.

Gelukkig kwam Parrot vrij snel na het kopen met een patch, de bovenstaande bugs verdwenen maar in ruil daarvoor kon ik niet meer de telefoon met spraak opnemen (of zoals ik moest roepen 'Aannemen') en als ik 'Chris le Roy' wilde bellen met de spraakherkenning kreeg ik te horen: 'Vincent Nab' toestel belt, waarna ophangen met de toetsen een onmogelijke (en gênante) opgave werdt. Dus van de ene op de andere drama, ook was het crashen minder aanwezig maar nog steeds een feit.

Patch na patch kwam er uit, steeds een probleem minder maar vaak ook een probleem erbij. Regelmatig mailde ik (en velen met mij denk ik) Parrot die vriendelijk genoeg was om mij steeds erop te wijzen dat ik het apparaat misschien even moest resetten door het frontje te verwijderen terwijl de auto aanstaat en er weer in te stoppen en te wachten op de volgende update. Geirriteerd e-mailde ik maar terug 'Ja dat doe ik 2x daags na een crash'.

Begin van de week mijn laatste mail gestuurd naar Parrot over het uitblijven van de beloofde patch met het antwoord 'Dit apparaat zal geen updates meer ontvangen, u kunt het product terugsturen voor reparatie of vervangen'. Duidelijke zaak, want ik zit nu dus met een autoradio zit van 200,- die tijdens mijn 1 uur dagelijkse tocht van/naar het werk toch minstens 2x weet vast te lopen, bluetooth connecties verliest en nog steeds vol met software bugs zit.

Ik moest wel contact opnemen met de verkoper, dus ik heb direct met een medewerker van TelecomTelecom gesproken. En het leek alsof ik bij de eerste woorden 'Autoradio een Parrot' hij direct de bui al voelde hangen, hij liet me toch uitpraten en liet me direct weten dat ik niet de enige was. Ze hebben het product al uit het assortiment verwijderd na de eerste klachten en kan het product gelukkig opsturen en ontvang mijn geld terug!

Zoals ik al zei op papier een geweldig apparaat! In de realiteit een erg zure appel.

Heb jij ook een Parrot RKi8400 Autoradio & Bluetooth Carkit?

Same here, stond op het punt deze te kopen, maar dit is gewoon schandalig !!!!

Bedankt voor mij deze miserie te besparen !
bedankt voor je korte, maar duidelijke review.
Ik was van plan dit te kopen, maar ik zie er nu toch maar vanaf
Zow zeg, wel schandelijk dat ze het apparaat niet eens meer updates geven... Heb altijd uitgekeken naar dit product omdat het me écht een geweldig apparaat leek, maar dit is toch wel zwaar klote
Ik wou dit toestel net gaan bestellen!

Goed dat ik dit zag..

Bedankt voor de review!
Graag gedaan, een ruime tijd geleden heb ik toch de Parrot Asteroid gekocht omdat het onmogelijk is een apparaat te vinden die qua functionaliteit en aansluitingen en prijs aansluit op deze. Ook de astroid is niet perfect maar wel een heel stuk beter. Haast geen software rariteiten en het geluid is ook veel beter, maar dat zullen andere mensen mogelijk ook schrijven.

Het apparaat heeft net een goede update gehad en kan weer lekker met de boel mee, dus eventueel kan je die nog overwegen.