Aerocool Xpredator Black Edition Review
Dit is mijn eerste review, dus wees alstublieft aardig. De Aerocool Xpredator Black Edition Eerste indruk De eerste indruk is zwaar en groot, toen de doos binnen kwam was hij veel zwaarder en groter dan gedacht. Hij heeft geen handvaten, en is eigenlijk gewoon ongeschikt om mee naar LAN party's te nemen. Het is dus wel een gamers case, maar geen LAN-gamers case. De doos De doos is van stevig karton, en scheurt dus niet (snel). Verder vind ik de doos niet lelijk, maar het maakt me eigenlijk niet uit: je haalt je spul uit de doos en gooit hem weg... Toch voor de belangstellende de foto's: Wat zit er in de doos? Dit is belangrijker, want hier koop je iets voor. In de doos zitten: • De kast (duh!)...
Pluspunten
Zwaar Stevig Veel voor je geld Koeling Mooi Goed afgewerkt Stoffilters USB 3.0
Minpunten
Maar 20 Watt fan controller Stevigheid van 5,25 inch bay afdektplaatjes Te 'groot' raam Te zwakke LEDs Geen Reset knop
Eindoordeel
De Aerocool Xpredator Black Edition
Eerste indruk
De eerste indruk is zwaar en groot, toen de doos binnen kwam was hij veel zwaarder en groter dan gedacht.
Hij heeft geen handvaten, en is eigenlijk gewoon ongeschikt om mee naar LAN party's te nemen. Het is dus wel een gamers case, maar geen LAN-gamers case.
De doos
De doos is van stevig karton, en scheurt dus niet (snel). Verder vind ik de doos niet lelijk, maar het maakt me eigenlijk niet uit: je haalt je spul uit de doos en gooit hem weg...
Toch voor de belangstellende de foto's:



Wat zit er in de doos?
Dit is belangrijker, want hier koop je iets voor.
In de doos zitten:
- De kast (duh!)
- Schroefjes
- Een handleiding
- Tie-wraps
De Kast zelf
De voorkant

e kast heeft een stoer 'gamers' uiterlijk. En met 5,25 inch bays en 1 3,25 inch bay zitten de features ook wel goed. Alles is toolless en erg makkelijk.
Het enige wat jammer is dat de 5,25 inch bays bracket niet extreem sterk zijn, maar dit wordt weer goed gemaakt met stof filters.
Als je niet aan je 5,25 inch bays gezekerd wilt bungeejumpen, dan komt alles goed
De bovenkant

This is where the magic begins.
Er zitten 3 USB 2.0 poorten op, 1 USB 3.0 poort, 1 e-Sata poort, 1 audio out, 1 mic poort, de power button, HD led en het verlichte Xpredator logo (naam). Er is geen mogelijkheid om verlichting uit te zetten, dit kan als nadeel worden opgevat, maar ik vind dit geen probleem.
Verder is er geen reset knop, dit vind ik wel jammer. Het is soms erg fijn om je pc met 1 knop te kunnen resetten; 'gelukkig' was de reset knop van mijn vorige kast toch kapot, dus 'mis' ik hem niet erg.
De knoppen zijn mooi vorm gegeven (kan ook niet veel fout gaan
Er is alleen 1 nadeel aan de fan controllers, namelijk het vermogen. Dit is max 20 Watt, en dit vind ik te weinig, zeker als je je bedenkt dat de meegeleverde fans al ~6 Watt gebruiken. Dan heb je dus nog maar ~14 Watt voor 6 fans. Dit had ik graag anders gezien.
De zijkanten
De linkerkant heeft een mooi raam, waar ook nog eens 4 fans in gehangen kunnen worden. Er zitten alleen twee nadelen aan het dit raam:
1: Je paneel wordt er minder stevig van.
2: (Deze is specifieker voor deze kast) Hij loopt te lang door naar onder; je kan je voeding zien zitten, en dat is jammer vind ik, want nu zie je als nog wat kabels. Hier onder een foto van het probleem.

De rechterkant is gewoon zwart. Niet veel over te vertellen. Hier een foto:

De achterkant
Deze is gelukkig ook zwart. Verder is het gewoon een achterkant, geen features zoals Anti-mensen-die-je-muis-stelen-tijdens-Lan-party's. Ook begrijpelijk aangezien de kast veel te zwaar is om mee te nemen naar LAN party's.
Verder zitten er 4 gaten voor water cooling. Ze zijn mooi afgewerkt met rubber. Ook dit straalt kwaliteit af.
Bouwkwaliteit
Dit is gewoon erg goed. Behalve de 5,25 inch bays kan je op alles een goede tik geven. Dit mag ook wel, de kast is namelijk bijna 15(!) KG. Dit komt omdat de kast grotendeels van metaal. Alleen de front cover en top cover is van plastic.
Verder is alles zwart gespoten. De kwaliteit van de verf is ook goed. Geen bobbeltjes, die je nog wel eens ziet op goedkopere kasten.
Ook zit er voor bijna elke mesh/opening een stoffilter. Erg netjes. Je hoeft dus niet elke dag je PC te ontstoffen, dat is wel zo fijn.
Inbouwmogelijkheden
De inbouwmogelijkheden zijn gewoon erg goed. Bijna elk moederbord past in de kast. Namelijk van Micro-ATX to E-ATX. Geen belemmeringen op dit punt dus. Video-kaarten mogen maximaal 33cm lang zijn. Een blik in de pricewatch leert ons dat elke video-kaart in deze kast past!
Er zijn 10 expension slots beschikbaar. Dus je kan quad SLI/CrossFire draaien, en nog 2 expension slots overhouden voor geluidskaarten en dergelijke.
Ook kabels kunnen erg goed achter het moederbord tray worden weg gewerkt. Ook de 24 pins kabel. Je hoeft de kabels ook niet te verspreiden om het paneel nog op de zijkant te krijgen. Er is namelijk erg veel ruimte.
Alle gaten in het moederbord tray is met rubber afgewerkt, zodat je geen kabels ziet lopen. Dit is ook weer een mooie feature.
3.5 HDD's installeer je door ze in een metalen frame te schroeven, ze staan dan op rubber. Dit frame schuif je dan in de HDD kooi, en het frame klikt zich zelf vast. Dit werkt allemaal erg goed.
In het zelfde frame kan je ook een 2.5 SSD installeren, maar deze staat dan niet op rubber. Op het eerste gezicht is dit jammer, maar als je er over nadenkt is het best logisch. SSD's hebben geen bewegende onderdelen, dus die trillen niet, dus rubber is niet nodig.
[img=620]mpMVdymz[/img]
[img=620]PVDR1UUA[/img]
[img=620]5FrewBug[/img]
Koelingsmogelijkheden
Dit zou een sterk punt van de kast moeten zijn. En dat is het ook, er kunnen tot 8 fans in. Er worden 2 230mm fans mee geleverd (waarvan 1 met led, die btw veel te zacht zijn), ik vind dit zelf een beetje mager voor en kast van ~€120,-. Er zou op zijn minst 1 120 mm fan voor de achterkant moeten worden geleverd. Gelukkig wist ik dit en heb ik 4 scythe fans bij besteld. Hou hier ook rekening mee voor de resultaten....
[img=620]z76nktCI[/img]
Er is volgens mij ook genoeg ruimte voor een waterrad bovenin, maar alleen als je de 230mm fan weg haalt. Maar veel weet ik niet over water cooling, dat zul je toch echt moeten Googelen
Dit zijn de resultaten van de Xpredator vergeleken met mijn oude kast. Namelijk de Xitac X-gear Vento, oftewel de Vento.
| Koelprestaties load, High | |
|---|---|
| Vento, GPU | |
| Xpredator, GPU | |
| Vento, CPU | |
| Xpredator, CPU | |
| Vento Systeem | |
| Xpredator, System | |
| Vento, HDD | |
| Xpredator, HDD | |
| Vento, Kamer | |
| Xpredator, Kamer | |
Ik vind de resultaten gewoon erg goed. Eigenlijk is alles kouder, behalve de GPU. Dit had ik wel verwacht, omdat de GPU een erg slechte cooler heeft. Ik ben in ieder geval erg blij hier mee.
| Koelprestaties load, Low | |
|---|---|
| Vento, GPU | |
| Xpredator, GPU | |
| Vento, CPU | |
| Xpredator, CPU | |
| Vento Systeem | |
| Xpredator, System | |
| Vento, HDD | |
| Xpredator, HDD | |
| Vento, Kamer | |
| Xpredator, Kamer | |
Hier zien we eigenlijk weer het zelfde resultaat. Alles is kouder, behalve de GPU.
| Koelprestaties browsen met muziek, High | |
|---|---|
| Vento, GPU | |
| Xpredator, GPU | |
| Vento, CPU | |
| Xpredator, CPU | |
| Vento, System | |
| Xpredator, System | |
| Vento, HDD | |
| Xpredator, HDD | |
| Vento, Kamer | |
| Xpredator, Kamer | |
Ook hier zien we ongeveer het zelfde resultaat. De Xpredator koelt veel beter, vooral de CPU en het Systeem is gewoon veel kouder.
| Koelprestaties browsen met muziek, Low | |
|---|---|
| Vento, GPU | |
| Xpredator, GPU | |
| Vento, CPU | |
| Xpredator, CPU | |
| Vento, System | |
| Xpredator, System | |
| Vento, HDD | |
| Xpredator, HDD | |
| Vento, Kamer | |
| Xpredator, Kamer | |
Het begint saai te worden...
Geluidsproductie
Deze is op High wel erg hoog, zeker met al mijn extra fans, die trouwens niet echt hard nodig zijn
Daarom heb ik de tests nog een keer herhaald op de 'Sweetspot'.
| Koelprestaties browsen met muziek, Sweetspot | |
|---|---|
| Xpredator, GPU | |
| Xpredator, CPU | |
| Xpredator, System | |
| Xpredator, HDD | |
| Xpredator, Kamer | |
Zoals je ziet heeft het wel wat nut als je de fans een beetje aan doet. Maar als het systeem gestrest is zou er meer verandering moeten komen.
| Koelprestaties load, Sweetspot | |
|---|---|
| Xpredator, GPU | |
| Xpredator, CPU | |
| Xpredator, System | |
| Xpredator, HDD | |
| Xpredator, Kamer | |
Zoals je ziet heeft het ook hier niet veel nut om de fans omhoog de zetten. Maar als je deze grafiek bekijkt, zie dan ook de kamer temperatuur. Die is namelijk erg hoog
Todo-list:
-Gestreste sweetspot
-Koelprestaties met Scythe Mugen II Rev B.
Edit1: Foto's van de binnenkant van de kast, en 1 fan van de kast toegevoegd.
Edit2: Gestreste sweetspot toegevoegd
Heb jij ook een Aerocool Xpredator Black Edition?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (32)
Ik zie er liever wat lol in, dus ik vind die smiley's zeker geen eyesore.
Nette review! Vind het goeie punten die je aanhaalt , een missende resetknop vind ik wel lastig, aangezien ik vrij vaak moet resetten als er wat misgaat met OC's enzo
Ook mooi dat je die statistieken allemaal hebt gemaakt ten opzichte van je vorige kast, alhoewel daar natuurlijk andere fans in zaten (of iig... Waarschijnlijk minder, aangezien je er 4 bij hebt gekocht).
Verder: De GPU lijkt me inderdaad wel koeler dan in je vorige kast. Het verschil is echter niet heel groot, daar ben ik het mee eens.
Veel plezier van je kast!
Bedankt voor je commentaar! Wat zin verbeter punten voor me? Ik heb namelijk nu 3 sterren, en dat wil ik gaan verbeteren!
Wat een bullshitopmerking.
Een beetje kracht bij zetten met een smiley hoort er bij.
Dat hoort ook op msn en tweakers heeft die functie ook.
Ik denk dat je zelf irri denkt.
(doelende op het alles kouder behalve GPU verhaal)
Ik heb wat foto's toegevoegd.
DM even als je meer foto's wilt over de bovenkant. Die maak ik dan zo snel mogelijk (morgen/overmorgen).
Toch bedankt!
En voor de reset kabeltje met knop achter mesh voorkant , met een cd-lade prikker b.v
te bedienen toch aanwezig maar niet in zicht
[/no flame]
Als reactie op het teveel aan smileys van RoyAmsterdam , van mijn part staan er 1000 gewoon doen
En voor de reset kabeltje met knop achter mesh voorkant , met een cd-lade prikker b.v
te bedienen toch aanwezig maar niet in zicht
Lijkt me duidelijk kabeltje met "push-in schakelaar is/als contact knop" achter mesh voorkant
te bedienen met b.v een pushpin om de lade van een cd/dvd speler die niet open gaat met de eject-knop En voila een reset-button
Ik gebruik dit om mijn cmos tewissen zonder de kast in te moeten , maar is ook als reset knop te gebruiken
[Reactie gewijzigd door postbus51 op 24 juli 2024 06:46]
Alleen wil ik eigenlijk nog niet echt een gaatje in mijn kast
Toch maar eens over nadenken, misschien achter bij de extensions bays, interessant...
Nette review. Met plezier gelezen. Ook met de smileys en foto's. De opmerkingen over de voeding en de reset-knop zijn zaken waar je waarschijnlijk potentiele kopers een plezier mee doet door ze op te merken. Dat, en de 5.25" brackets. Mijns inziens netjes verwerkt.Bedankt voor je commentaar! Wat zin verbeter punten voor me? Ik heb namelijk nu 3 sterren, en dat wil ik gaan verbeteren!
Voor 5 sterren?, pff, geen idee. Ik persoonlijk heb niet het idee verschrikkelijk veel te missen. Welicht is-ie toch net té kort voor de die-hard tweaker. En die tref je hier. Dimensies, omtrek, afmetingen. En wellicht wat lay-out, aangezien bepaalde gedeeltes niet geheel correct doorlopen naast een foto. In mijn browser dan. FF.
Succes,
/usgaap
Als ik de kasten Aerocool voorheen zag, had ik het idee dat de afwerking te wensen overliet, maar deze kast ziet er erg degelijk én uitgebreid uit!
[Reactie gewijzigd door ItaloMike op 24 juli 2024 06:46]
Niet echt veel, maar voor de meeste mensen IMO wel genoeg.
Dank je voor je commentaar, and please rate
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


/u/302531/crop5f80b95d25699_cropped.png?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/284419/Mexican%2520Wolf%2520Klein.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/378992/Frozen.jpg?f=community)
/u/156973/crop6837a66531a1a_cropped.png?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/227833/ORLYs.jpg?f=community)