A+Case Twin Engine Zilver Review

R_a_n_d_o_m 30 december 2006, laatste update op 30 december 2006, 785 views

A+Case Twin Engine Zilver

Pluspunten

• Koeling
  • Vormgeving en ontwerp
  • Stilte

Minpunten

• Afwerking (braampjes)
  • Niet voor beginners (USB aansluitingen)
  • Plaatsing USB aansluitingen(bovenop kast)
  • Geen HD led's

Heb de twin engine dan toch gekocht en hieronder mijn ervaringen, het is niet de bedoeling om hier uitgebreide test te schrijven enkel mijn opinie.

Kast was zeer verzorgd ingepakt, men wou dit pakketje onbeschadigd bij de gebruiker krijgen wat gelukt is. Uitgepakt ook netjes: overal PE folie om krassen te voorkomen.

Alles omgebouwd van de chieftec naar de Twin, wel daar merk je toch dat de afwerking van chieftec net dat ietsje hoger is, op de twin hier en daar een braampje , niet echt nagedacht over hoe je insteekkaarten bevestigd (ik gebruik liever schroefjes dan dat klemsysteem).
USB aansluitingen nogal eigenaardig geplaatst en ook aan te sluiten (doe dat in 1 vierpolige stekkertje aub ipv allemaal losse pinnetjes) zorg dat je de handleiding van je mobo bij de hand hebt!! Sleutelen aan deze kast is ook moeilijk vanwege de bobbel van de 25 cm fan...als je de kast op zijn zij legt ligt ze NIET stabiel vanwege die bobbel....soms vloek je hierop tijdens montage.

En dan het moment supreme: alles zit erin en is double checked aanzetten ....STILTE... ik had ondertussen in de Chieftec al 4* 80mm en 1* 120 mm fan dus dat zorgde voor herrie, nu fluisterstil...

Temperaturen:

Met Chiefteckast+vents met Twin

mobo (full load)+/- 45 +/- 32
cpu (full load) +/- 55 +/- 45 a 47
graka (SLI) +/-60 +/- 50
HDD : mag je +/- een graad of 5 minder tellen omdat de schijven vol in de luchtstroom zitten van de frontale fan.

Nogmaals alles in fluiterstilte en met de regelbare ventilators op minimum , op maximum mag je hier nog een paar graden af doen. Vooral de passieve koeling van het mobo(Asus A8N32-SLI) schijnt veel voordeel te ondervinden van de aangeblazen lucht.

Bovenop nog een mooie kast ook, wel niet wegens de montage moelijkheden een kast voor een iemand die de eerste keer systeem bouwt.

Heb jij ook een A+Case Twin Engine Zilver?

Geen HDD led? Ik heb deze kast ook aangeschaft en ik heb toch echt wel een HDD led.. Gewoon aan te sluiten vanuit de kast op je MOBO..

Voor op de kast, bovenaan waar de tekst XCLio staat, dat is de HDD led. Deze letters geven licht, en het licht wordt geregeld door de HDD dus.. net zoals alle andere HDD lampjes..

Gr. Rik
Vraagje? Wat voor cooler gebruik je in deze kast?