Specificaties Set - Bekijk alle specificaties

Philips MCD712 Review

Heinemancp 7 april 2011, laatste update op 7 april 2011, 487 views

Philips MCD712

Pluspunten

• doet wat het moet doen
  • klein
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• zender wisselen werkt beetje vreemd
  • ondertitels uitgesmeerd over onderzijde beeld

Geluidskwaliteit Score: 4
Een tijd lang heb ik radio geluisterd via mijn tv met digitenne. Het nadeel van deze philips tv is dat dan het scherm aan moet blijven.
Haastig op zoek dus naar een radio die dit over kan nemen. Omdat ik niet echt veel nodig had ben ik dus even naar de mediamarkt gegaan om een radio op te halen. Nu zag ik dat er een hoop keuze is, en dat er ook setjes zijn zoals deze met ingebouwde dvd-speler. Dit scheelde weer een apparaat bij de TV, dus dat leek mij wel mooi.

Ik heb toen voor deze philips gekozen voor de prijs, de extra aux ingang en het ontwerp (en natuurlijk de prijs). Het is een simpel apparaat, met weinig features, behalve een usb-ingang dan waarmee mp3tjes, foto's en films afgespeeld kunnen worden.

Installatie:
Installeren ging gemakkelijk, met scart-kabel aan mn tv verbonden, stroom eraan, boxen aangesloten en klaar. Wel last van wat storing op het radiokanaal door de (niet te voorkomen) stroomkabels die bij / onder / naast de tv lopen.

Beeld:
Het beeld op mn hdtv is niet top, maar goed genoeg om het menu te kunnen bedienen. tijdens het kijken van de dvd's is het beeld prima, al worden de ondertitels wel eens over de onderste helft van het scherm gespreid. Geen idee wat hier mee aan de hand is, ik had dit vanaf het begin al. Geen zin om het product terug te brengen. Heb er verder geen last van.

Geluid:
Dit is prima, niet heel goed, maar ook zeker niet slecht. Gelukkig zijn de boxen wel groot uitgevallen in vergelijking met de radio zelf, er zit een goede bas in de boxen.

Overig:
Qua gebruik is er wel wat op te merken om te kunnen wisselen van zender bij de radio, de getallen op de afstandsbediening werken niet (heb ze tot op heden nog niet gebruikt) en bij het wisselen per zender is het nodig om 2x op verder / terug te drukken. (1e x om de zender-wissel mode te selecteren, tweede om te wisselen).
De bouwkwaliteit is goed te noemen, product voelt luxe aan en vooral de draaiknop voor volume heeft goed veel weerstand om te draaien. Daarnaast wordt het apparaat niet opvallend warm.

Al met al zeer tevreden met dit apparaat, op het zenderwisselen / ondertitels na.

Heb jij ook een Philips MCD712?