Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL7605H Review

notsonewbie 7 april 2011, laatste update op 21 november 2011, 2.512 views

Philips 32PFL7605H

Pluspunten

• Scherpte
  • Redelijk tot goed geluid, veel beter dan oude tv. 'een glasbak' die wel ff 2 x meer watt had.
  • Ethernet poort
  • USB poort (voor wifi, maar ook externe opslag, fotos viewen vanaf usb of camera e.d.)
  • Contrast, mischien wel TE goed, diep zwart, zeer helder wit.
  • Geluidinstelling, 'als uitgangspunt' kan op muur montage of op voet staande gezet worden.

Minpunten

• De feature set noem ik ronduit slecht omdat meteen bij de reclame her en der al veel NIET genoemd wordt zoals de benoedigde pta01 wifi adapter.
  • Bij de tv zit niets, alleen de remote. Handleiding moet je op de site zoeken, CD bevat alleen een link naar een site.
  • wifi is niet schokloos te krijgen
  • TE zwart en TE wit in vele films en series scene's
  • Kleur verzadiging moet om de haverklap bijgesteld worden.
  • Weinig knoppen op de remote, veel gaat via menu na menu na menu...

Philips LED tv pfl7605h test review, er is er al 1, maar ik ben minder positief, wellicht ook omdat ik een betere ervaring had met een ouwe tv, en dit met name in combi met pc gebruik. Die pc is bestaande uit een gigabyte mobo, q9950, 8 GB dual channel, asus eah4850 1 GB, WD black en intel M 80 GB. Belkin N1 wifi router, 60 Mbit upc kabel internet.
Zie ook: http://tweakers.net/produ...ps-pta01-usb-adapter.html voor de wifi mediaconnector, de enige die mogelijk is voor deze tv.

Wat aan de doos al opviel was dat alles in het cyrillisch was, 'Russisch' dus. parallel import? nee volgens Philips, want de H op het end wil zeggen dat hier in NL gemaakt is.

Was dit een miskoop ? Ja en Nee. Sowieso is de klantenhulp en hun gratis telefoonnummer wel heel erg netjes, goed, secuur ! Dat is gewoon een kwaliteit plus voor de philips medewerkers.
Het 2e dat opviel was de (ook in afbeeldingen) geadverteerde 'aluminium/zilveren metalen kleur', deze is zo donker grijs, dat het richting zwart hangt.
Vanaf een meter en verder zie je dus, denk je, gewoon een donker grijze plastic tv. Terwijl het echt wel geborsteld aluminium/metaal is.

De tv op zich doet wat ie moet doen het zwart is echt zwart dat is bij andere merken LED tv's wel eens anders. Echter het wit is ook heel wit, dat klinkt goed he?
Wat echter ontbreekt is een middenweg, zeg maar 'grijs- / tussen- waarden'. Iemand kan deels in de schaduw staan en allerlei kleuren die kleren hebben zoal, die worden zwart, terwijl bijv. de arm of het gezicht waar de zon op schijnt niet alleen wat lichter maar meestal meteen bijna "wit licht gevende" word...

Het beeld is met een goede bron heel scherp, maar kleuren, die uiteraard ook nog eens per kanaal en uitzending wisselen, dient men vaak bij te stellen, alsmede contrast en helderheid. Doe je dat dan is het beeld prima.

De ingebouwde HD demo dan, deze is gewoonweg ongeloofwaardig met kleur, zulk geel, groen, blauw en rood bestaat niet in het echte leven...

Connectiviteit, die klinkt goed, 3 x HDMI, 2 x scart, 1 x USB , SD slot, 1 x ethernet (internet kabel) en nog zo wat voor audio e.d..
NET TV werkt op zich ook. Maar let op, wil je video's gaan huren online, dan heb je wel een minimaal 4, liefst 8 GB SD kaart nodig die snel genoeg is. Die snelheid noemt men helaas echter nergens.. Plus weer op pad/verzendkosten.
De webshops dienen dit van philips te horen, en dat meteen melden bij het product. De pta01 usb wifi stick en een (geschikte!) 8 GB sd kaartje aan te bieden.

Wat er ook niet wordt verteld op diverse sites die de tv verkopen is dat je dus maar -1- wifi dongle kan gebruiken voor draadloos internet op je tv. En die is van.. philips zelf , de pta01. Ik vraag mij af hoeveel tijd en geld klanten verloren alvorens daar achter te komen. De 8 GB SD (merken en types zou ook wel handig zijn..) kaart i.v.m. net diensten noemt men ook niet.

Een ethernet netwerk kabel aansluiten tussen pc/router en de tv voor 'wifi' mediaconnect is wEl mogelijk (Terwijl elders staat van niet) , steek die in de router/modem, de tv, en ook dan is i.t.t. wat elders te lezen is, " wi-fi " mediaconnect op de tv te gebruiken.
Dit, met draad dus, werkt nog het best !! NET tv is dan ook zo vlot als maar kan. Het grote nadeel is dat je pc scherm dan op een zeer lage resolutie wordt gezet, dus dan zit je naar een klein doch grof en groot pictogrammerig rechthoekje te kijken op je 24 inch pc scherm. Dit was met de vorige 'glasbak tv' ook niet het geval, je gaf namelijk de resolutie op van de tv en van het pc scherm, apart. Nu wordt je pc gericht naar de tv qua resolutie, sucks !

Wifi is gewoon drama, niet voor net.tv want dat is er nog wel mee te doen, (hoewel niet optimale snelheid dan...) en dan toch draadloos.
Echter zoals genoemd, voor films/series kijken vanaf internet of de pc is het 3 x niks mediaconnect via wifi. Het is dan om de haverklap stilstaand/haperend beeld en/of audio.
En mijn router is die wel goed genoeg? ja toch zeker : het is er 1 met 3 richtbare antennes, een 300-N van Belkin, 300 Mbps die op 6 meter van de tv staat, zeer goed signaal dus. Andere laptops en pc's halen in het hele huis, 210 a 300 Mbit. De tv meldde trouwens ook uitstekende verbinding, maar ja, toch schokkerig beeld, ook na -1 tot -5 instellen in de media connect software, dus LAGERE kwaliteit beeld instelling. Iets dat je met een nieuwe LED ambilight 'NET tv' nu net niet wil...
Ook het wel/niet instellen van QoS hielp niet, niet eens ietwat merkbaar.

Onze vorige simpele 'glasbak' tv was een topper in dit opzicht, de zogenaamde technische vooruitgang liet hier dus gewoon duidelijk steken vallen !
De glasbak zat met een s-vhs uit en audio uit, uit de pc, op 1 kabel waar dat samenkwam, die kabel had aan het andere einde een scart die in de tv ging en voila, een pc window kon slepende op het tv beeld gebracht worden, gekloond, of er-bij-gerekt worden. Audio kon je met de pc bedienen en hoorde je op de tv.
Deze philips ambilight, pfl7605h / 12 kan dat wel ook maar ALLEEN in zwart wit, m.a.w. de huidige scarts aansluitingen zijn er op achter uit gegaan En zonder geluid misschien, maar dat testte ik niet eens meer toen ik merkte dat beide scarts toch alleen zwart/wit beeld doorgaven vanuit mijn videokaart.

Gemengde gevoelens dus. Voor wat betreft de wifi aansluiting van internet / pc beelden naar tv raad ik hem ronduit af. Met een ethernet kabel is het 'te doen' maar ook niet optimaal, ook dan schokt een serie/film soms wel eens.
HDMI kabel zou kunnen, maar dan moet de pc ineens op 3 meter max. van de tv komen aldus philips, en dat kan gezien de inrichting niet eens. Ook heeft mijn videokaart geen HDMI-out dus een nieuwe videokaart zou ook nodig zijn, een al maar duurdere grap heb ik geen trek in.
En dat hoeft sowieso niet want mijn asus 4850 met 1 GB geheugen is snel, deze speelt nog steeds alle games en content schok-loos op het 24 inch pc scherm af, is stil, 'koel'.

Wat philips dus eigenlijk alleen had hoeven doen voor een 'top product' voor dit geld en afmetingen zijn 3 dingen : een scart(s) die kleur doorgeeft, schokloze wifi verbinding, 3 knopjes extra op de remote voor kleur-verzadiging, contrast en helderheid. Nu moet je door hele menu's fietsen wat de batterij duur voor de remote ook niet ten goede komt.

Heb jij ook een Philips 32PFL7605H?

Mooie bijdrage. Helaas herken ik jouw minpunten niet heel erg, heb exact dezelfde tv.
De kleur die jij zegt van de grijze rand, vind ik zelf echt grijs te noemen, zeker geen zwart, mogelijk heeft dit te maken met het lichtinval in de ruimte waar de tv hangt? Als dat niet zo is heb je dan niet de 32 pfl7695? Die is namelijk een stuk donkerder dan de 7605? :X.
Wifi heb ik niet aangesloten, maar het klinkt ook niet erg veel belovend :-o.
Hoe heb je hem staan? Op de voet of aan de muur? Ik heb de vogels efw 8245 erbij, erg tevreden over, solide beugel. Echter wel jammer dat de bevestiging van de beugel enkele aansluitingen blokkeert.
En is de featureset niet wat erg streng beoordeelt? :D

Hopelijk gaat de tv je toch nog iets beter bevallen.
Het is een hate-love ding, ik weet niet of ie terug gaat, dat zegt al iets.
Het is echt de 7605H, aldus de doos, aldus de sticker achterop :) , maar zelfs als ik er met een zaklamp op schijn wordt het amper lichter.
Zie je hem op bijv. wehkamp dan is het zowat glimmend aluminium, dat is deze dus, verre van... Vandaar dat ik dat opmerkte van al die buitenlandse tekens op de doos, want wellicht maken ze ze in NL ook 'voor het oostblok' waar die op de sites aldaar misschien niet afgebeeld is als bijna-glimmend aluminium.
Hij hangt bewust nog niet aan de muur, eerst maar eens alles uitproberen dit maal, en gelukkig maar.
Hij stond kwa lichtinval op 2 plekken (verrijdbaar audio/video meubel in een hoek) maar het is gewoon donker grijs 'aluminium' (of ander metaal)
Ja ik heb hem gehouden.
Hij werkt, het beeld is bijgesteld. Maar helaas moet dat wel vaker afhangende van de serie/film. Het meest jammere is dat lichte-huidkleur/kleueren, en al helemaal wit op bijv. een gezicht in de zon, onnatuurlijk bijna lichtgevend word, zOO wit.
Soms is het geluid weg, of van de pc op ext3, of van de tv zelf. Dan helpt alleen uit/aan.
firmware updaten zal ik ook eens doen, ik las ergens dat er afgelopen maand(en) een nieuwe is gekomen.
Die tv gids was 1 van de aankoop redenen maar ook ik gebruik die niet inderdaad.
Hebben we 2 app's voor op de phone en asus transformer.
Scarts: hoe ik hem ook instel op welke poort dan ook, mijn video kaart met s-vhs uit naar scard, blijft zwart wit op de tv geven. Is inmiddels dus vervangen, net als de video kaart voor hdmi. Beeld is scherp, echter en helaas voor de kleuren (vooral dus dat oplichtende) maakt het niet uit.
Heb je em gehouden? Ik heb em zelf ook al een aardig tijdje, iig voor jouw review. Ik heb geen ervaring met de WIFI stick, leek me niks. Maar wel met:

- de geheugenkaart: die kun je gratis via de videoland netTV app krijgen. Daar krijg je een nummer en die moet je weer ergens invoeren maar dan krijg je de SD-kaart en één gratis film. Dat kan ook nog ver nadat je de tv hebt aangeschaft, ik heb het zelf net aangevraagd en binnen

- Zwart wit beeld vanaf de PC: had ik ook maar bij mij moest er het één en ander aan de instellingen worden gewijzigd, ik gebruik nu HDMI. Waarbij ik overigs eerst geen geluid had, blijkt Nvidia dat standaard uit te zetten. Ik heb er ook nog een oude scart dvd-speler op gehad en daar had ik geen problemen met zwart-wit beeld. Dus ik denk dat je misschien wat aan de instellingen van je pc moe(s)t doen.

- de afstandsbediening heeft inderdaad weinig knoppen, echt om alleen de basale taken uit te voeren. Maar er is ook een Philips remote app voor iOS en Android. Heb ik ook pas onlangs ontdekt :) m.i. best handig met sneltoetsen naar de sources (PC, Blue ray, etc.)

De kleuren zijn standaard erg overtrokken, ik heb het eenmaal aangepast en ik heb er nu wel vrede mee.

Dus ik vind het qua features eigenlijk dikke prima, daarom heb ik em ook gekocht. Het enige probleem wat ik er mee heb is de wat trage software. Nu heb onlangs een update uitgevoerd en is het ietsje beter, maar dat kon beter. Daarnaast is de TV-gids niet praktisch in gebruik en dat gecombineerd met de trage software kies ik nog steeds voor tv-gids informatie van een andere bron.

Verder verbaas ik me nog regelmatig over de scherpte van het beeld, ook bij oudere film is het heel scherp. Ik gebruik de TV ook vaak in combinatie met mijn laptop met HDMI uitgang en dat is echt superscherp.

[Reactie gewijzigd door hildebrandk op 18 november 2011 20:40]