Specificaties 15,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 5742G-373G32MN Review

maratropa 6 april 2011, 1.540 views

Acer Aspire 5742G-373G32MN

Pluspunten

• Goede prijs voor wat je krijgt
  • Sobere redelijke stevige behuizing (goedkoop zwart plastic maar voelt degelijk)
  • Toetsenbord prima
  • Aparte videokaart

Minpunten

• Maar kort werken op accu
  • Glossy scherm en bezel
  • Hardeschijf is traag, helemaal als je SSD's gewend bent (zou verplicht moeten worden )

Ik vind dit stiekem een erg goeie laptop, omdat je voor erg weinig geld een redelijk rappe processor met aparte videokaart krijgt.

Ik zocht een goedkoop werkstation om buitenhuis toch nog wat CAD/CAM etc te doen. Door de aparte videokaart lopen bijv. solidworks, 3dsmax en rhino hier prima op.

Daarnaast zit het geheel in een sobere zwarte behuizing met weinig friemels en opsmuk die redelijke stevig aanvoelt. Ook de onderkant is redelijk kaal. Hij is ook niet monsterlijk dik voor een goedkope 15"-er..

Als goedkope laptop met wat minpunten maar waar je toch nog wat mee kan, vind ik deze Acer's een prima deal. Het blijft een plastic dikzak, maar presteert prima en kost weinig. Min btw heb ik er gewoon 370 euro voor betaald bij de mediamarkt..

Grote minpunt is de beperkte batterijduur (2 uur ofzo). Het glossy scherm is ook jammer, maar redelijk standaard. In dit geval heb ik geen echte mobiliteit nodig (werken op accu) en het scherm (en glossy bezel, eeew) neem ik voor lief.

Iets wat ik wel vervelend vind is de SUPERTRAGE harde schijf. Ik ben SSD's gewens dus er is al een vertex 2 besteld om deze te vervangen, dat is die 100 euro extra wel waard.

Heb jij ook een Acer Aspire 5742G-373G32MN?

Wat zijn de specs van de accu? Die kan ik nergens vinden.
Ik twijfel tussen deze en de Acer Aspire 5552G-N834G64MN, met een N830 tripple-core en 5650 1GB. Tips of ideeen?
Op eBay heb ik 12 cell 9600Mah accu's gevonden welke zouden moeten passen.