ViewSonic VX2025wm Zwart Review

m.mondriaan 28 december 2006, 295 views

ViewSonic VX2025wm Zwart

Pluspunten

• Prachtige kleuren
  • Geen ghosting
  • DVI kabel meegeleverd
  • Multifunctioneel (Films, Games, Video/Foto bewerking, Office)
  • Geen dode (sub)pixels (bij mij dan althans)
  • Goede kijkhoek

Minpunten

• Speakers hadden niet gehoeven (gebruik ze dan ook niet)
  • Niet in hoogteverstelbaar (is geen groot probleem)
  • Prijs ietwat hoog, maar je krijgt er een hoop voor terug
  • Lichte backlight (voor mij geen probleem)
  • Garantie (hoort binnen 48 uur geregelds te zijn bij ViewSonic)

- Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
- AMD Athlon 64 4000+ San Diego (S939, 2.4GHz, 1MB, 400MHz Bus, 89W, Boxed)
- XFX Reforce 7800GT (256MB, PCI-e, 2x DVI)
- 1024MB Corsair TWINX 3200XL
- Tagan TG480-U15 (480W, PCI-e)
Onder besturingssysteem:
- Windows XP Pro
Na maanden lang onderzoek naar allerlei 20 inch breedbeeldmonitoren ben ik voor de ViewSonic VX2025WM gekozen. Deze kwam meestal als betere naar voren bij diverse testen. Ook heb ik een review gelezen op http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1026462. Eerder twijfelde ik nog tussen de ViewSonic VX2025WM, de Samsung 205BW, en de Benq FP202W.

Het vorige scherm

Mijn vorige scherm was een 17 inch CRT EIZO Flex Scan T550. Grootste verbetering voor mij was toch wel de grootte van het beeld en de resolutie. Je kunt nu zoveel meer dan met mijn oude scherm. Meerdere sites en applicaties naast elkaar is echt wennen maar het heeft wel zo zijn voordelen. Gamen is ook SUPER. De ervaring is een stuk beter en het ziet er allemaal super uit.

Bijzonderheden

Gekocht bij 4Launch omdat dat de enige winkel was die hem op dat moment nog op voorraad had staan. Geld (434,5 incl. verzenden ) meteen overgemaakt. Drie dagen later stond er al een bestelbus voor de deur met een grote doos waar ViewSonic opstond.
Top service van 4Launch in ieder geval. Ik had pixelgarantie dit was niet echt nodig want heb 0 dode pixels of subpixels. Ook was ik blij met het feit dat er een DVI kabel meegeleverd was, wat bij andere monitoren vaak niet het geval is. Helaas was de DVI-ingang naar een week stuk (kan gebeuren). Meteen ViewSonic Waranty Service gebeld. Ze zouden het regelen, helaas ging er hier wat fout. Op een gegeven moment waren ze de vervangende monitor zelfs kwijt. Was hier best pissig over. Uiteindelijk, naar ruim twee weken, hebben ik een nieuwe monitor nog groter (22 inch) en nog sneller (5 ms) gekregen om het leed te verzachten.

Kleurweergave

Ik moest in het begin even wennen aan een TFT scherm maar het voelt nu al als vertrouwt aan. Kleuren zijn prachtig en helder en net zo mooi, al dan niet mooier, als mijn CRT scherm.

Ghosting

Hier kan ik kort over zijn. Geen ghosting te bekennen. Ben een vervent gamer en speel elke week wel één paar uurtje, tot dus ver geen ghosting gezien in zowel games als films.

Contrast & helderheid

Zwart is écht zwart en wit is écht wit. Niets op aan te merken op dit vlak en ben ook hier 100% tevreden.

Uniformiteit van het scherm

Hier moet ik wel eerlijk zijn en is er lichte backlight aan de zijkanten bij zwarte schermen. Je moet er wel goed op focussen wil je het zien maar het is wel te zien. Heb hier zelf zoveel last van en wit ziet er overal wit uit.

Kijkhoek

De kijkhoek is geloof ik hoger als normaal omdat het een P-MVA paneel is. Als ik het goed heb is de kijkhoek 176 graden, wat al ruimvoldoende voor mij is. Heb zelf geen last van een kijkhoek want ik zit toch altijd recht voor het scherm. Alles is nog wel goed leesbaar bij een schuine hoek en kleuren blijven redelijk hetzelfde.

Bouwkwaliteit

Het scherm is stevig en de voet is mooi en sterk. Knoppen voelen stevig aan en ook handig is een volumeregelaar die erop zit. Speakers zitten aan de onderkant dus je ziet ze dus ook helemaal niet. Afwerking is mooi, met strakke zwarte randen en mooie klepjes over de snoeren zodat je deze nooit ziet.

Vormgeving

Ledje is helemaal niet storend of fel of irritant. Mijn mening over dit scherm is dat het een super scherm is. Het is multifunctioneel en is absoluut geschikt voor foto/video bewerking, gamen en films kijken. Daarnaast is het scherm mooi afgewerkt, heeft het een DVI kabel meegeleverd en een goede kijkhoek.
Kortom, alle 430 euro's zijn het waard om dit scherm te kopen.

Heb jij ook een ViewSonic VX2025wm Zwart?

uhm dus dit is een review van een ander dan 2025vm aangezien je een 22 inch tft kreeg? of was die tijdelijk?
Alweer iemand die van Viewsonic een grotere en duurdere monitor terug krijgt, bij gebeurde dit met 17" naar 19" :+ :+ :+
Mee eens dat het een prima scherm is.

Maar de LG204WT doet hier amper voor onder en is nog geen 300euro.
EnderQ heb deze review geschreven omdat ik een VX2035wm had. Deze is stuk gegaan en ik heb er toen een VX2235wm voor terug gekregen.