Sony Ericsson Vivaz Zilver Review

pjo-26 30 mei 2011, laatste update op 30 mei 2011, 809 views

Sony Ericsson Vivaz Zilver

Pluspunten

• Mooi design
  • Goeie camera
  • gratis 8gb sd kaart

Minpunten

• Symbian slecht ondersteunt
  • betrouwbaarheid
  • weinig programma's
  • vastlopen
  • slechte oordopjes

Ik verwachte erg veel van deze telefoon.Ik stapte over van een nokia 1600 (zon bakbeest) naar deze telefoon. Een vriend van me had hem aanbevolen. Ik heb in het begin erg veel problemen gehad met deze telefoon, daarom de betrouwbaarheid ook maar twee sterren.

Ik heb de vivaz nu zo'n half jaartje en heb hem al 1 keer moeten terug sturen. Het stukje van de usb poort zat los..... Hierdoor wou de hele telefoon niet meer opladen. Gelukkig hebben ze het gefixt. Hellaas duurde dit 6 weken... Toen ik de telefoon weer een paar weken in mijn bezit had kreeg deze nog een aantal vage kuren. Opstarten wou soms helemaal niet meer en hij liep constant vast.

*edit Alle problemen met deze telefoon zijn opgelost! ik heb de software nog maar weer een keer opnieuw ge´nstalleerd en sindsdien heb ik geen enkele problemen meer ! De 360 shop van vodafone werkt erg goed! Ik heb bijvoorbeeld nu, de telegraaf, hyves en facebook gratis kunnen downloaden. Het vastloop tijdperk is ook verleden tijd! Ik heb nu echt nergens meer last van en geniet nu een stuk meer van deze telefoon! Ik was eerst van plan om een nieuwe mobiel te kopen, maar ben nu van gedachten veranderd!

Zie hieronder de foto's genomen met mijn vivaz.

Voor dichtbij is de camera erg geschikt. Fotos die erg veraf genomen zijn worden wat vaag. Als alle omstandigheden mee zitten: Mooi weer, zon niet tegen camera in, en geen bewogen objecten dan maakt hij echt geweldige foto's voor een telefoon. :D

Foto 1: Genomen vanuit de HVA de leeuwenburg
Foto 2: Genomen net buiten het centraal station
Foto 3: Genomen in de trein, hier zie je goed dat de foto scheef word....
(sorry voor slechte kleurweergave... foto is anders te groot..... :? )

* meer foto's volgen nog.

Voor vragen stuur maar een berichtje!

(ps review is nog niet af :P )

Heb jij ook een Sony Ericsson Vivaz Zilver?

Ik vind het meer een rant dan een review maar soit, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent in je telefoon. Ik wil echter toch even op wat puntjes reageren.

Wat betreft de apps zeg je dat er weinig ondersteuning is maar er staan ruim 25.000 apps in ovi store (En dat is dan meer dan er is voor BlackBerry of Windows phone 7, uiteraard minder dan voor Apple of Android. bron.)

Wat betreft het batterij gebruik: Ik heb geen idee wat je er op een dag mee doet maar 1 dag is voor een smartphone redelijk normaal, als ik de mensen hier om me heen zo hoor. Maar die krijgen dan ook de hele dag mail binnen, etc. Ik zelf doe 2 tot 3 dagen met mijn nokia en ben dus blijkbaar geen power user).

Overigens is Android (ik vergelijk het even omdat je aangeeft de volgende keer een Android toestel te nemen) net zo slecht/goed met batterij gebruik, de mensen in mijn omgeving met een Android halen soms die dag niet eens.

Dat de batterij niet goed oplaad is gewoon niet goed en daarvoor moet je hem zeker terug sturen, hoort gewoon niet.

Dat je touchscreen soms niet reageert komt omdat het een resistief scherm is en dat zul je bij alle merken ervaren die ook een resistief scherm gebruiken.
Tip voor je volgende toestel: kies hem zelf uit en neem, als je touch wilt, er een met een capacitief scherm. Dat werkt vele malen beter ;)

[Reactie gewijzigd door hilgo op 6 april 2011 08:02]