Canon Pixma MX350 Review

apollo13 5 april 2011, 1.262 views

Canon Pixma MX350

Pluspunten

• Snelheid van afdrukken en scannen.
  • Goede handleiding en makkelijke installatie van de software.
  • Uitstekende kwaliteit van de afdrukken en scans.

Minpunten

• Handleiding in het Engels zou voor sommige mensen een probleem kunnen zijn.

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Review Canon Pixma MX350

1. Reden voor aanschaf
Mijn oude, je kan wel zeggen antieke HP930C printer en HP3500 scanner, waren aan vervanging toe. Ik was al enkele weken aan het rondneuzen voor een goede vervanger. De nieuwe AIO moest aan een aantal eisen voldoen: 1. ADF(automatische documentinvoer), 2. Netwerk interface, 3. Directe kopieŽn kunnen maken zonder PC.
Vorige week had de Mediamarkt een leuke dagaanbieding, te weten de Canon MX 350. De prijs was 69,00 euro een echte aanbieding dus, aangezien de gemiddelde internetprijs rond de 105,00 a 110,00 euro zat/zit.

2. Inhoud van de doos
De printer natuurlijk, twee cd’s met installatiesoftware voor Windows en Mac, handleiding in diverse talen (geen NL), telefoonsnoer, 4 verschillende telefoonstekkers, een kleur en zwart inktpatroon en een 220V snoer. Installeren van de inktpatronen m.b.v. de handleiding was simpel. Daarna via de handleiding de printer ingesteld zodat hij in de netwerk modus stond (LAN). Dit ging via het installatiemenu op het LCD-schermpje.

3. Installatie van de software
Je krijgt de keuze voor een snelle of aangepaste installatie. Ik heb voor de aangepaste installatie gekozen. Daarna werd de vraag gesteld of ik een USB- of netwerkinstallatie wilde doen. In mijn geval werd dit een netwerkinstallatie. Daarna was het gewoon de wizard goed volgen en na een kleine 8 minuten was de installatie voltooid.
De volgende stap was het controleren of Windows de printer had gedetecteerd. In apparaatbeheer waren er drie nieuwe apparaten geregistreerd: 1. De MX350 Fax, 2. De Printer: Canon MX350, 3. Een XPS Canon MX350 Printer. De MX350 was al ingesteld als standaard printer. Dit alles op Windows 7.

4. Printen
Zwart-wit: Een A4 pagina in binnen een 6-tal seconden afgedrukt. De kwaliteit, vergeleken met mijn oude HP 930C, is erg goed. De letters van de HP zijn dik en rafelig, die van de Canon MX350 zijn mooi dun en strak. Met het blote oog zie ik geen karteltjes. Gelukkig maar, anders zou het de miskoop van de eeuw zijn geweest.

Kleur: Kleuren zijn mooi, neutraal en de huidtinten worden prima weergegeven. Mijn oude HP liet met hetzelfde plaatje wat ik had afgedrukt, veel hardere kleuren zien. De afdruk van de MX350 is ook veel fijner, dezelfde verschillen als met de zwart-wit afdruk van de HP is nu ook weer zichtbaar op de kleurenafdruk.

5. KopiŽren van een document en foto via de ADF
De MX350 heeft een ADF lade waar je maximaal 30 documenten, foto’s of ander materiaal, in ťťn keer mee kan kopiŽren. Dit verliep bij een kleine test met 5 documenten zonder problemen. De kopieen zagen er prima uit. Van enig, zichtbaar kwaliteits verlies, was voor zover ik het met het blote oog kan zien, geen sprake. De snelheid waarmee dit gebeurde verraste mij.

6. Scannen en een directie kopie maken
Het scannen van een kleuren foto verliep goed. ik was verbaasd met welke snelheid dit ging. De kleuren van de scan en de originele foto kwamen goed overeen. De scan was iets lichter van tint, mogelijk is de instelling van mijn TFT daar de oorzaak van.
Echter, een directie kopie van deze foto vertoonde hetzelfde resultaat. Deze vertoonde iets zachtere kleuren en was een beetje lichter van tint. Dit was wel een afdruk op gewoon papier, in de toekomst zal ik het eens gaan testen met fotopapier.

7. Technische specificaties
Zie deze link.

8. Conclusie
Een tevreden Tweaker die blij is met zijn aanschaf. De MX350 heeft nog veel meer in huis, daar zal ik mij de komende weken eens in gaan verdiepen. Mochten jullie vragen, opmerkingen en of suggesties hebben, ga je gang. Iik zal deze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Heb jij ook een Canon Pixma MX350?

Is het mogelijk om dubbelzijdige documenten met behulp van de ADF ook dubbelzijdig in te scannen?
Dat gaat helaas niet lukken, het kan alleen enkelzijdig. Net zoals met het printen. Eerste de ene kant scannen/printen en dan de andere.