Specificaties Radiogestuurde muis en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G7 Laser Mouse Review

Kickerzz 27 augustus 2007, 1.526 views

Logitech G7 Laser Mouse

Pluspunten

• Preciesie
  • Handligging
  • Knoppen (gevoeligheid, scroll)
  • robuust

Minpunten

Update 27-08-2007
De G7 kreeg in juli (8a9maand) storing in de connectie, waardoor de muis telkens uitviel en na 3 sec de verbinding opnieuw had opgebouwd.
Het precieze probleem: http://forums.logitech.co...=by_date_ascending&page=2
Ik heb de muis teruggestuurd en aangezien deze niet meer leverbaar was kreeg ik de dagwaarde terug en heb een G5 2007 editie besteld. De G7 was een goede muis, maar het was jammer dat hij kapot ging. Eens kijken hoe de G5 bevalt.

Algemeen

Ik was op zoek naar een nieuwe muis, mijn oude optische logitech kraakte wat en lag niet goed in de hand, plat. Dus ik op zoek naar een nieuwe, een logitech of een razor. Aangezien razor weinig assortiment had met wat hogere muizen, werd het een logitech.

Ergonomie
De muis is bol, voor mensen met grote handen fijner, scroll zit op de juiste plek, maar de backtoets aan de zijkant had van mij iets lager gemogen. Ik had de accuduur wel langer geschad, opgegeven iets van 2a 3 dagen. Als ik de hele dag achter de pc zit, wissel ik hem altijd wel een keer, gaat denk ik zo'n 8 uur intensief mee.

Functionaliteit
Aangezien er voor mij genoeg knoppen op zitten is de functionaliteit goed. Ik ben zeker te spreken over het scrollwiel dat zowel voor naar achter als naar links en rechts kan. Ook is het fijn de gevoeligheid met een knopje in te kunnen stellen. Er wil nog wel eens iemand anders achter mijn pc die iets minder snel met de muis overweg kan.

Precisie
Ik zal er geen woorden aan vuil maken. Uitmuntend.

Vormgeving
Hij is goed glad en glimt, maar om hem zo te houden:) De kleuren zijn goed gekozen, zwart grijs, met de lijnen van de muis mee. Vormgeving is gemaakt naar de hand, of je dat nou mooi vind of niet maakt mij niet uit...het muist fijn.

Bouwkwaliteit
Geen opstakels die kunnen afbreken, knoppen die snel kapot kunnen gaan, robuust, afgewerkt en kan naar mijn idee wel een paar keer op de grond vallen zonder stuk te gaan. Nog niet getest hoor.

Drivers en Ondersteuning
Cdrom erin, install, volgende, voltooien. Klaar. Menuutje aflopen met instellingen van de muis, in 5min ingesteld. Geen problemen mee gehad.

Goedkoop is duurkoop. Betaal dan wat meer, dan heb je ook wat.

• Microsoft Digital Media Pro Keyboard (Zwart)
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech G7 Laser Mouse?

Je zegt: "Goedkoop is duurkoop. Betaal dan wat meer, dan heb je ook wat"

Je kan net zo goed een Logitech G5 kopen die in principe hetzelfde muis is, verschil is dat G5 kabel heeft en gewichtjes en G7 is wireless en zonder gewichtjes.

Dus lijkt me dat per persoon verschilt, de ene vind een wireless muis fijner of de ander vind juist een muis met kabel fijner.

Zou dus leuk zijn geweest als we jou mening konden krijgen waarom je juist deze muis (dus G7) hebt gekocht in plaats van de versie met kabel (G5) :7
Het is meestal een rommelte met alle kabels op mijn bureau, staat ook een laptop bij, de kabel van een muis zou snel blijven haken achter andere kabels bij mij, vandaar een draadloze muis. G5 is idd nog mooier door de gewichtjes maar het vrij kunnen bewegen van de muis heeft bij mij een grotere rol gespeeld.

Over een dag of 2 krijg ik ook de G5 nog even in de hand, en kan ik een beter oordeel geven. Daar kom ik dan nog wel even op terug.
zelfde muis hier in een woord geweldig geen kabel en geen latency
Terug van de Lan, heb de G5 even gevoeld.

G5 heeft een wat ruwere zijkant, dat is comfortabeler voor de vingers, G7 is gewoon glad. G5 heeft die gewichtjes op de plek van de accu, alle gewichtjes samen zijn net iets zwaarder dan de accu. Ik voel het verschil tussen geen en alle gewichtjes wel, maar onderling niet echt, G7 met accu erin heeft gewoon een goed gewicht naar mijn idee, maar als je de G7 te zwaar vind moet je de G5 idd nemen. G7 is met accu 150 ca 150gram waarvan de accu 20g. Ik hecht niet veel waarde aan die gewichtjes, het gewicht van de muis is voor mij prima. Dat ruwe was wel fijn geweest.
Heb ook een G7, vind dat accu's niet erg lang mee gaan. Zijn duidelijk minder dan de accu in de MX1000 die ik op m'n werk gebruik. Ook vind ik de G7 eigenlijk iets te glad en iets te smal.

Gelukkig geen storingen tot nu toe. Verbinding is altijd goed, geen latency en de muis glijdt goed over m'n bureaublad (hout, geen muismat).